2025-04-18, 12:07
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalxrvitstark
Amanda och Alexander: ser bra ut på pappret, men tveksam. Kommer väl förbli gifta ett tag bara för att "vinna". Men han verkade inte gå igång på hennes röst. Tror han kommer bli positivt överraskad när han ser henne, men frågan är om de är FÖR lika och om de kommer känna attraktion.
Han blev ju avskräckt av det hon SA, att hon fattar varför hon inte kan få en man i verkliga livet. Jag kan se framför mig vilken bild han målade upp av henne och tror som du att han blir positivt överraskad när han ser henne.

Förstår för övrigt inte varför SVT ännu en gång satsar på folk med så mycket trasigheter och oläkta trauman som ska "helas" av en partner? I år verkar det värre än någonsin när de parar ihop någon som absolut vill ha barn med någon som är impotent.
Tänker de att hon som har gått igenom så mycket svårt med sin dåliga självkänsla därför ska vara glad bara hon får någon över huvudtaget?

Hoppas det blir några stadiga par i år, man vill ju få se lite äkta kärlek, men potensen och potentialen är låg.

(Strongt att erkänna i TV vad man kämpar med, så all cred till dem för detta, men jag tycker inte detta är ett program för dem som har en massa oläkta sår då det redan är tillräckligt krävande för psyket att vräkas ut inför hela svenska folket i sitt sökande efter kärlek)
Citera
2025-04-18, 18:25
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull

Den blonda kvinnan som var brandingenjör, vilken jävla sexig kvinna med sin rejäla rumpa och lår med det blonda håret spretandes. Precis min typ av kvinna, önskar jag blev fast i ett brinnande hus för att bli räddad av henne. Grrrrrrrrrr. Gillade bartendern, mamman var lite små gullig men daltar rejält med sin lille gosse. Sen undrar jag en brandingenjör och en bartender, det känns som om de står lite långt ifrån varandra karriärsmässigt men det kan funka. Han får koppla på all sin charm för att snärja denna ljuvliga uppenbarelse.
Det här var betydligt mer upp-eggande, planering av brandsäkerhet, skyddsfrågor och riskhantering i syfte att förhindra brand och skadeverkningar vid olyckor.

Iförd bar överkropp på kontoret såklart, alla tjejer håller med mig

Det är ingen bra ide att tända eld på sitt badrum i hopp om att en kvinnlig brandsoldat ska rädda en då hon kommer försöka få din medvetslöse kropp att för egen maskin hasa dig fram uppstöttad på hennes axel om kryckorna inte funkar, det vart mycket påskmat i helgen
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-18 kl. 18:33.
Citera
2025-04-18, 19:37
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull

Den blonda kvinnan som var brandingenjör, vilken jävla sexig kvinna med sin rejäla rumpa och lår med det blonda håret spretandes. Precis min typ av kvinna, önskar jag blev fast i ett brinnande hus för att bli räddad av henne. Grrrrrrrrrr. Gillade bartendern, mamman var lite små gullig men daltar rejält med sin lille gosse. Sen undrar jag en brandingenjör och en bartender, det känns som om de står lite långt ifrån varandra karriärsmässigt men det kan funka. Han får koppla på all sin charm för att snärja denna ljuvliga uppenbarelse.

Jag skulle satsa mina slantar på att bli räddad av jiujitsu bruden istället om jag vore i din sits, hon kan både sparka in väggar för att ta sig in till din brand & hon kan lyfta upp dig på uppvägen för att kunna trycka ner dig i backen på nervägen

P.S Det går ju inte att höra vad Örjan säger i gift vid fösta ögonkastet Norge, hans norska är den sämsta jag hört, det är som hon har uppfunnit egna norska ord? nä Mila pratar nynorskt bergenmål som är mer likt svenska än t.o.m gotländska
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-18 kl. 20:01.
Citera
2025-04-18, 20:35
Medlem
Snart måste väl GVFÖ ha trålat upp landets alla rödhåriga män. Ute i det vilda är de minoritet, men i GVFÖ regerar de.

Läkaren Sam.. äntligen en hunk i GVFÖ (experten kunde inte låta bli att själv fria till honom, "å någon annans vägnar"). Men är han gay? Eller bara standard perfektionistisk läkare? Oavsett så är han kanske främst med för att prestera fram en fru till den iranska sidan släkten, nu när kravet på yrke är uppfyllt.

Amanda.. snygg, framgångsrik, vinner allt. Det hade varit spännande att se henne med läkaren, potentiellt explosivt. Hennes match.. väl ängslig när han antog att hon var ful (skräcken i hans ögon när hon skämtade på ljudinspelningen ). Bara en kvinna med mycket att erbjuda skämtar om att hon inte har det, fattar han inte det så kommer han inte passa henne. Han ser trevlig ut men tveksamt om det räcker, Amanda är inte Ida. Risk att hon kör över honom a la Märtha. Hennes hårda yta döljer säkert en dålig självkänsla, men hon verkar inte redo att släppa garden. I eftersnacket verkade hon vilja distansera sig från hela programmet, så till den grad att hon var med på länk.

En brandingenjör och en bartender? Att båda börjar på b känns svagt som gemensam nämnare. Hade inte Ebba passat bättre med Dennis, eller Alexander. Experterna kanske vill se gnistor på gemensamma träffar.

Modigt av Dennis att visa upp sina tillkortakommanden (till skillnad från måste-vara-perfekt-Amanda), hoppas han kan växa av programmet (no pun intended). Kanske inte blir så många par denna säsong, men spännande personer.
Senast redigerad av jandals 2025-04-18 kl. 20:39.
Citera
2025-04-18, 21:50
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag skulle satsa mina slantar på att bli räddad av jiujitsu bruden istället om jag vore i din sits, hon kan både sparka in väggar för att ta sig in till din brand & hon kan lyfta upp dig på uppvägen för att kunna trycka ner dig i backen på nervägen

P.S Det går ju inte att höra vad Örjan säger i gift vid fösta ögonkastet Norge, hans norska är den sämsta jag hört, det är som hon har uppfunnit egna norska ord? nä Mila pratar nynorskt bergenmål som är mer likt svenska än t.o.m gotländska

Näää henne skulle jag inte kunna tända på. För hård och platt. Jag gillar stora goa tjejer. Får för mig att juijutsi bruden är fruktansvärd att leva med också. Men det kan ju brandkvinnan vara också men hon verkade så himla go och glad. Är ju himla svag för blondiner med stora rumpor som skrattar så där gött. Men nu är det ju inte jag som skall gifta mig haha.
Citera
2025-04-19, 08:37
Medlem
RedXs avatar
Första avsnittet gav lite för lite information för att man skulle få en bra bild av deltagarna. Mycket fokus på den stackars skåningen som SVT hängde ut som impotent (varför gjorde man det?) och hans magsäcksopererade fru. Båda två verkar sympatiska i min bok, men tror att det kan bli jobbigt då jag tror att hon behöver ha en mer stabil hand vid sin sida och han verkar på tok för räddhågsen.

Läkaren gav ett konstigt intryck, och hans tilltänkta fru fick man inte så mycket info om. Avvaktar med att ge ett utlåtande.

Räddningstjejen och fotbollskillen kan funka.

Därutöver har vi träningsparet och där snackar vi stor spännvidd i möjliga utkomster. Det skull kunna bli braksuccé men även totalfiasko. Män som söker ”tjejer som utmanar dem” brukar ofta snabbt komma ner på jorden när så sker, så bara därför tror jag att matchningen riskerar gå söderöver. Men vi får se.
Citera
2025-04-19, 13:32
Medlem
Mindmes avatar
Gissar på att läkaren Sam inte kommer få det att hålla, verkar arrogant på nå vis.
Citera
2025-04-19, 20:48
Medlem
dialektikers avatar
Egentligen är det fullständigt makabert att svt hänger ut den impotente killen. Här omgärdas allt av extrem sekretess i samhället för att skydda medborgare. Och så tycker svt att det är i sin ordning att hänga ut en människa med ett sånt här problem.

Även om han just NU är med på det, så kan han komma att ändra sig framöver.
Citera
2025-04-20, 08:55
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Egentligen är det fullständigt makabert att svt hänger ut den impotente killen. Här omgärdas allt av extrem sekretess i samhället för att skydda medborgare. Och så tycker svt att det är i sin ordning att hänga ut en människa med ett sånt här problem.

Även om han just NU är med på det, så kan han komma att ändra sig framöver.
Jag tror inte potensen blir något problem, ingen människa går igång när han har snarkmasken bredvid sängen
Citera
2025-04-20, 14:22
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
En MiljöTaliban/SojaPojke som inte är Populär bland Brudarna No shit Sherlock Kändes som han är Oskuld den Skånska Pågen🙃
Rätt åt honom! Att han dessutom får spela biljard med ett rep gör ju inte saken bättre
Citera
2025-04-20, 19:14
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Är Dennis oskuld?

Man fick ju lite den känslan. Eller att han åtminstone har försökt men inte lyckats få upp den?

Väldigt märkligt hur man porträtterade honom. Som man redan kan se här i tråden så är folk inte nådiga, och jag kan tycka att det är synd om killen. Han verkar redan ha det tufft med att försöka hitta kärleken och sedan blir han uthängd i tv för sina potensproblem. Men vi har ju sett hur det här programmet och SVT behandlat deltagare väldigt illa tidigare, så de som medverkar får ändå skylla sig själva någonstans då det inte är någon hemlighet att produktionen inte har deltagarnas bästa för ögonen utan verkar drivas av helt andra motiv, ideal och tveksam moral.

Reagerade också på att det var flera tragiska livsöden som presenterades, och så kan det ju vara såklart, men jag får en känsla av att man valt att ha med vissa personer till stor del på grund utav det. Har för mig att produktionen uttalat sig i den frågan tidigare och mer eller mindre bekräftat det med att säga att man gör så som ett slags statement för att visa att även människor med sådana livsöden kan "lyckas" i den här typen av sammanhang.

Alexander blev direkt avtänd av Amanda's märkliga röstmeddelande om bananskal, och jag förstår honom. Det var väldigt märkligt. Sen att hon ville att det skulle se ut som en porrfilmsstudio i vardagsrummet var också konstigt, men en del killar kanske gillar den typen av tjejer?
Senast redigerad av SnutteFia03 2025-04-20 kl. 19:17.
Citera
2025-04-21, 02:24
Medlem
Schnyggves avatar
Har precis börjat kolla på avsnitt 2. Intressant iakttagelse är att den dam som minsann ska köra över, och förväntar sig gentlemannabeteende och det ena med det tredje är....den mest mediokre och till synes tråkigaste av alla kvinnor denna säsong. Kass energi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in