2025-04-17, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Jag vet inte om läkaren har delgivits misstanke.

Men jag skulle vilja svara mer på det medicinska:

VARFÖR VÄXTE BAKERIERNA TILL SIG?

Dr Kirk Milhoan har precis som vårt andra läkarvittne Dr Björn Hammarskjöld förklarat hur en vaskulit orsakad av Modernas covidvaccin, kan ha skadat Nicholas kärl runt hjärtat samt hjärtat - och tilllåtit bakterier att både tränga in och fastna.

Men hur kommer det sig att det fanns bakterier i blodströmmen? Det finns en annan aspekt av mRNA-vaccinen mot covid, som jag i dagarna har diskuterat med Björn:

Studier visar att Modernas covidvaccin kan minska ned det naturliga immunförsvaret tillfälligt.

Denna effekt av Modernas covidvaccin, kan ha sänkt barriären så lågt - att bakterier som fanns i ett vanligt, mycket lågt antal i kroppen, kunde få överhanden och växa till sig.

Det finns inget facit på hur länge spikprotein kan vara kvar eller programmeras fram i kroppen och avleda immunförsvaret från bakterier, som följd av vaccinet.

Transitorisk immunpåverkan: Vissa studier har föreslagit att mRNA-vaccin mot covid tillfälligt kan dämpa typ I interferon-svar, en del av det medfödda immunförsvaret:

Teoretiskt sett kan en sådan tillfällig period av antiviralt försvar ge ett fönster då kroppen är mindre alert mot andra patogener, som bakterier.

I klartext: Immunförsvaret är upptaget med att reagera på spikproteinet, som den genetiska informationen i vaccinet programmerar cellerna att tillverka, vilket kan ge bakterier, som redan finns i kroppen - en chans att få fäste.

Det finns även observationer att upprepade mRNA-doser leder till höga nivåer av IgG4-antikroppar och ändrat T-cellsvar, vilket kan påverka infektionsbenägenheten:

1. Seneff et al. (2022)
Studien presenterar bevis för att mRNA-vaccination kan inducera en betydande nedsättning i typ I-interferonsignalering, vilket kan ha olika negativa konsekvenser för människors hälsa:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9012513/

2. Huang et al. (2023)
Denna forskning visade att COVID-19 mRNA-vacciner, men inte virala vektorbaserade vacciner, specifikt inducerade neutraliserande autoantikroppar mot typ I-interferoner hos en liten grupp friska individer:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10603818/

Men såklart är det mest häpnadsväckande att ingen hjärtläkare tillfrågades eller informerade oss om risker för myokardit och perikardit.

Om läkaren inte delgivits misstanke vid det här laget lär det inte ske över huvud taget. I så fall läggs utredningen ner inom kort.
Citera
2025-04-21, 00:28
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Om läkaren inte delgivits misstanke vid det här laget lär det inte ske över huvud taget. I så fall läggs utredningen ner inom kort.

Oj, hur ska jag ha råd att betala för så kvalificerade gissningar?

JU LÄNGRE TID DET DRÖJER TILL EN RÄTTEGÅNG, DESTO TYDLIGARE VISAR KUNSKAPSLÄGET ATT NICHOLAS DOG, FÖR ATT VI INTE FICK GE ETT INFORMERAT SAMTYCKE TILL MODERNAS COVIDVACCIN

Våra vittnen Dr Björn Hammarskjöld och den amerikanske barnkardiologen Dr Kirk Milhoan, har förklarat för polisen att Modernas covidvaccin är den mest sannolika primära dödsorsaken, som antas ha gett Nicholas en vaskulit, som gjorde hans biologiska hjärtklaffsprotes sårbar för bakteriell endokardit.

Skillnader i kunskapsläget, april 2024 vs april 2025:

1. Mer dokumentation av immunrelaterade biverkningar:
• Vaskulit, autoimmuna reaktioner och endotelpåverkan är idag bättre dokumenterade efter mRNA-vaccin, särskilt Moderna.
• Nya studier visar att vaccininducerad systemisk inflammation kan bidra till multiorgansvikt eller infektionskänslighet.
• Exempel: En systematisk översikt från hösten 2024 rapporterade över 150 fall av allvarlig vaskulit post-vaccination, varav flera med njur- och hjärtpåverkan.

2. Ökad förståelse för spikeproteinets roll:
• Nyare forskning visar att fritt cirkulerande spikeprotein (som produceras efter mRNA-vaccin) i vissa fall:
• Kan kvarstå i blodet i flera år.
• Kan påverka endotelceller, trombocyter och immunbalans.
• Potentiellt ökar risken för både blodproppar och infektioner.

3. Ökad medvetenhet om överrapportering av säkerhet
• Kritiska granskningar av Moderna och Pfizers prekliniska data har visat på undertryckt eller exkluderad information om risker, särskilt vad gäller immunsystemet.
• Artiklar och granskningar under 2024 (t.ex. i BMJ, Cell, Frontiers in Immunology) har problematiserat regulatoriska genvägar och brist på långtidsskydd.

⸻

Så ja – kunskapsläget idag är tydligare, öppnare och mer självkritiskt.

Det betyder att:
• Nicholas fall kan bedömas i ljuset av nyare, starkare vetenskapligt stöd.
• Det är nu lättare att på medicinska grunder argumentera för att vaccinet troligen förvärrade sjukdomsförloppet.
• Vi har mer i ryggen än för ett år sedan.

Fallrapporter om vaskulit och hjärtkomplikationer:
• Mediumkärlsvaskulit efter Moderna-vaccin: En fallstudie beskriver utvecklingen av mediumkärlsvaskulit hos en patient efter mRNA-1273-vaccination, där PET/CT användes för diagnos:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11977034/?utm_source=chatgpt.com

• ANCA-associerad vaskulit: En systematisk översikt identifierade flera fall av ANCA-positiv småkärlsvaskulit efter COVID-19-vaccination, vilket tyder på ett möjligt samband:

https://www.mdpi.com/2076-393X/12/6/656?utm_source=chatgpt.com

Immunologiska effekter av mRNA-vaccin
• Persistent cirkulerande spikeprotein: En studie från Yale fann att vissa individer hade kvarvarande spikeprotein i blodet mer än 700 dagar efter vaccination, vilket kan kopplas till långvariga symtom:

https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions?utm_source=chatgpt.com

• Proinflammatoriska responser: Forskning visar att lipidnanopartiklar i mRNA-vacciner kan inducera starka proinflammatoriska responser och typ I-interferonproduktion, vilket påverkar det medfödda immunförsvaret:

https://www.nature.com/articles/s41467-024-51411-9?utm_source=chatgpt.com
Citera
2025-04-24, 06:38
Medlem
Citat:
Oj, hur ska jag ha råd att betala för så kvalificerade gissningar?

JU LÄNGRE TID DET DRÖJER TILL EN RÄTTEGÅNG, DESTO TYDLIGARE VISAR KUNSKAPSLÄGET ATT NICHOLAS DOG, FÖR ATT VI INTE FICK GE ETT INFORMERAT SAMTYCKE TILL MODERNAS COVIDVACCIN...

Oj, där kom alla känslorna på en och samma gång. Du förstår uppenbarligen inte hur en förundersökning går till.
Citera
2025-05-29, 14:00
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Oj, där kom alla känslorna på en och samma gång. Du förstår uppenbarligen inte hur en förundersökning går till.

Tror du att åklagaren startade förundersökningen baserat på mina känslor? Dina försök att sänka mitt mod är pinsamma i kontexten av att jag har jobbat oavbrutet med detta i tre år.

Jag kommunicerar med åklagaren och det senaste beskedet är att frihetsberövade prioriteras.

Men det finns en ny förundersökningsledare på Grova brott som samlar uppgifter. Och jag har såklart inte full insyn. Det är absolut till vår fördel att kunskapsläget ändras. En ny japansk studie bekräftar att hjärta och kärl får ärr som bakterier kan fastna i:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11911845/
Citera
2025-06-02, 14:54
Medlem
Citat:
Tror du att åklagaren startade förundersökningen baserat på mina känslor? Dina försök att sänka mitt mod är pinsamma i kontexten av att jag har jobbat oavbrutet med detta i tre år.

Jag kommunicerar med åklagaren och det senaste beskedet är att frihetsberövade prioriteras.

Men det finns en ny förundersökningsledare på Grova brott som samlar uppgifter. Och jag har såklart inte full insyn. Det är absolut till vår fördel att kunskapsläget ändras. En ny japansk studie bekräftar att hjärta och kärl får ärr som bakterier kan fastna i:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11911845/

Det var inte det jag skrev.

Naturligtvis prioriteras utredningar där någon sitter frihetsberövad. Men utredningar som faktiskt leder någonvart brukar inte pågå speciellt länge utan att en misstänkt delges misstanke. Det tyder på att utredningen kommer att läggas ner. Att ev. ny kunskap tillkommer har ingen betydelse för det var vad man visste vid den aktuella tidpunkten som är relevant.
Citera
2025-06-02, 15:05
Medlem
Citat:
Det var inte det jag skrev.

Naturligtvis prioriteras utredningar där någon sitter frihetsberövad. Men utredningar som faktiskt leder någonvart brukar inte pågå speciellt länge utan att en misstänkt delges misstanke. Det tyder på att utredningen kommer att läggas ner. Att ev. ny kunskap tillkommer har ingen betydelse för det var vad man visste vid den aktuella tidpunkten som är relevant.

Jo, här har det ganska stor betydelse då alla som ifrågasatte vaccinet tidigare betraktades som galna foliehattar.

Försvaret kan förstås hänvisa till vad man visste då. Men det fanns mycket ofördelaktig kunskap redan då.

Skillnaden med att det nu finns allt starkare stöd att ifrågasätta vaccinet blir att domstolen kanske inte kommer betrakta Bobbo som en foliehatt och bedömningen kommer förhoppningsvis bli mer rättvis och mindre påverkad av dogmer.
Citera
2025-06-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Jo, här har det ganska stor betydelse då alla som ifrågasatte vaccinet tidigare betraktades som galna foliehattar.

Försvaret kan förstås hänvisa till vad man visste då. Men det fanns mycket ofördelaktig kunskap redan då.

Skillnaden med att det nu finns allt starkare stöd att ifrågasätta vaccinet blir att domstolen kanske inte kommer betrakta Bobbo som en foliehatt och bedömningen kommer förhoppningsvis bli mer rättvis och mindre påverkad av dogmer.

Både du och Bobbo verkar missa att utredningen inte handlar om ifall det var vaccinet som orsakade N:s död, utan om läkaren förfarit brottsligt eller ej.
Citera
2025-06-03, 16:05
Medlem
Citat:
Både du och Bobbo verkar missa att utredningen inte handlar om ifall det var vaccinet som orsakade N:s död, utan om läkaren förfarit brottsligt eller ej.

Du lider nog av dyslexi.

Eller kanske du inte lider av det men din omgivning lider av din dyslexi.
Citera
2025-06-03, 17:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Immunologiska effekter av mRNA-vaccin
• Persistent cirkulerande spikeprotein: En studie från Yale fann att vissa individer hade kvarvarande spikeprotein i blodet mer än 700 dagar efter vaccination, vilket kan kopplas till långvariga symtom:

https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions?utm_source=chatgpt.com
Jag skall inte peta för mycket i dina vetenskapliga referenser och slutsatser, i synnerhet inte som i stort sett inte en enda av dem är relevant för sakfrågan (orsaken till din sons död samt därtill ansvar för ev. felbehandlingar och liknande).

Men då den studie du länkade till poppade upp på annan plats häromdagen och jag skummade igenom den (det gissar jag att du inte gjort, eller åtminstone inte förstått någonting), så får man för din skull hoppas på att åklagaren inte läser det här, eftersom jag nu talar om för både dig och honom att Bhattacharjee et al. i "Immunological and Antigenic Signatures Associated with Chronic Illnesses after COVID-19 Vaccination" valt att låta de vaccinerade personerna i försöket själva tala om när de vaccinerades och när de senast var infekterade med Covid-19. Och sedan har Bhattacharjee valt att helt enkelt utgå ifrån att om man hittar några spikproteiner så är det kvarlevor från vaccinationen. Det är så de kommit fram till att man hittar spikproteiner efter 700 dagar. Haha, vilken pannbiff. Det passar kanske hans agenda. Och din! Inte ett ord om att det kanske finns en annan orsak, som man inte uteslöt genom att undersöka...

Undrar om jag någonsin läst något så urbota amatörmässigt och klantigt. Skämskudde på.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2025.02.18.25322379v1
Citera
2025-06-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Du lider nog av dyslexi.

Eller kanske du inte lider av det men din omgivning lider av din dyslexi.

En fullständigt seriös fråga: Tror du att det är det polisen och åklagaren utreder angående Bobbos son?

Dödsfall eller andra följder av vaccin är en sak för Läkemedelsförsäkringen alt. Kammarkollegiet, inte för åklagare och polis. Utredningen som Bobbo är involverad i är en brottsutredning angående om läkaren som ordinerade vaccinet vållat sonens död. Förstår du skillnaden?
Citera
2025-06-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag skall inte peta för mycket i dina vetenskapliga referenser och slutsatser, i synnerhet inte som i stort sett inte en enda av dem är relevant för sakfrågan (orsaken till din sons död samt därtill ansvar för ev. felbehandlingar och liknande).

Men då den studie du länkade till poppade upp på annan plats häromdagen och jag skummade igenom den (det gissar jag att du inte gjort, eller åtminstone inte förstått någonting), så får man för din skull hoppas på att åklagaren inte läser det här, eftersom jag nu talar om för både dig och honom att Bhattacharjee et al. i "Immunological and Antigenic Signatures Associated with Chronic Illnesses after COVID-19 Vaccination" valt att låta de vaccinerade personerna i försöket själva tala om när de vaccinerades och när de senast var infekterade med Covid-19. Och sedan har Bhattacharjee valt att helt enkelt utgå ifrån att om man hittar några spikproteiner så är det kvarlevor från vaccinationen. Det är så de kommit fram till att man hittar spikproteiner efter 700 dagar. Haha, vilken pannbiff. Det passar kanske hans agenda. Och din! Inte ett ord om att det kanske finns en annan orsak, som man inte uteslöt genom att undersöka...

Undrar om jag någonsin läst något så urbota amatörmässigt och klantigt. Skämskudde på.

Instämmer!

Den studien kommer inte att hålla förbi pre-print-stadiet. En peer review skulle slita den i stycken.
Citera
2025-06-04, 19:58
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

• Forskning från Stanford University indikerar att spikproteinet som mRNA-covidvaccin får celler att tillverka, kan skada endotelceller i högre utsträckning än spikprotein orsakat av viruset, vilket påverkar blodkärlens hälsa:

https://med.stanford.edu/news/insights/2023/07/mrna-vaccine-spike-protein-differs-from-viral-version.html

• En annan studie föreslår att det syntetiska spikproteinet kan påverka tarmens mikrobiom och orsaka inflammation:

https://www.cell.com/trends/molecular-medicine/fulltext/S1471-4914(22)00103-4

En studie med data från 99 miljoner visar att covidvaccinen tillsammans ökar risken för 12 medicinska tillstånd:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X24001270
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in