2025-04-19, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Hon går all in att försvara sig på Trollbloggens facebook sida 😂

På TikTok planeras mera pyssel och nytt giftermål med gubben iklädd i ny brudklänning från Shein .
Nu kan hon pyssla så det står härliga till och filma samtidigt. Tänk vad sjukersättning kan göra under.
Citera
2025-04-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Nu kan hon pyssla så det står härliga till och filma samtidigt. Tänk vad sjukersättning kan göra under.

Energin räcker till långa pysselstunder men inte att byta kläder och tvätta sig.
Idag är hon inne på 3:de dagen med samma plagg🤮 Hon har tidigare berättat att hon badar 1 gång veckan så hygien är inte högt prioriterat.
Citera
2025-04-20, 20:36
Medlem
Jag tycker ändå det är rätt märkligt och fascinerande att en person kan väcka så mycket känslor i oss 🤣🤣🤣 Jag blir helt tokig på henne!! Och försöker förstå mig själv i det hela varför hon irriterar mig så 🤔😂 Tror det for min del handlar om att hon inte verkar ta ansvar för saker och ting. Hon skyller på en sjukdom, hon har ju me på papper men jag är övertygad om att hennes tillstånd beror på Obesitas och psykisk ohälsa… men hon förtäcker det hela med att skylla på Me. Folk som alltid väljer den enkla vägen irriterar mig 🤣
Citera
2025-04-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaC75
Jag tycker ändå det är rätt märkligt och fascinerande att en person kan väcka så mycket känslor i oss 🤣🤣🤣 Jag blir helt tokig på henne!! Och försöker förstå mig själv i det hela varför hon irriterar mig så 🤔😂 Tror det for min del handlar om att hon inte verkar ta ansvar för saker och ting. Hon skyller på en sjukdom, hon har ju me på papper men jag är övertygad om att hennes tillstånd beror på Obesitas och psykisk ohälsa… men hon förtäcker det hela med att skylla på Me. Folk som alltid väljer den enkla vägen irriterar mig 🤣

Samma för mig😂
Just Warrior och Plantanerd är 2 sjukt irriterande personligheter som bara gnäller pm allt. Och varenda bidrag och hjälpmedel (latmedel för dem) ska dem ha.
Nu har Warrior varit liiite lugnare efter sin comeback men Plantan har steppat upp ordentligt. Hon kan stoppa sina fåniga lappar dit vart solen inte skiner.
Citera
2025-04-20, 21:05
Medlem
Citat:
Samma för mig😂
Just Warrior och Plantanerd är 2 sjukt irriterande personligheter som bara gnäller pm allt. Och varenda bidrag och hjälpmedel (latmedel för dem) ska dem ha.
Nu har Warrior varit liiite lugnare efter sin comeback men Plantan har steppat upp ordentligt. Hon kan stoppa sina fåniga lappar dit vart solen inte skiner.

Alltså, att Plantanerd inte kan ha en påse hängandes där de kan slänga skoskydden är helt sjukt. Har man inte problem så får man skaffa dem, typ.
Jag lider med hemtjänsten. Hon lär vara ett av de där ställena man fasar för att gå till.
Citera
2025-04-20, 21:11
Medlem
Citat:

Jag tror att det har mycket att göra med att de flesta av oss får jobba och ta hand om hem/barn trots att vi är trötta, och så ser man någon som bara *ska ha* och gör helt fel val.
Det är så triggande att se någon ligga och äta en sushibricka i sängen och gäspa om hur trötta de är när man själv jobbat åtta timmar och sen kommit hem för att städa, laga mat och tvätta. 😂
Citera
2025-04-20, 22:31
Medlem
Detta beteenden måste ju vara nån form av personlighetsstörning? Att vara ”sjuk” och göra content av det. Att bygga hela sin identit kring diagnoser. Såå märkligt!
Citera
2025-04-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarryNight78
Jag tror att det har mycket att göra med att de flesta av oss får jobba och ta hand om hem/barn trots att vi är trötta, och så ser man någon som bara *ska ha* och gör helt fel val.
Det är så triggande att se någon ligga och äta en sushibricka i sängen och gäspa om hur trötta de är när man själv jobbat åtta timmar och sen kommit hem för att städa, laga mat och tvätta. 😂

Plus att bägge har fullservice från hemtjänsten. Plantan kan inte ens fixa sin egen frukost och hemtjänsten får inte väcka henne för tidigt🤦‍♀️
Plantans kläder och textiler tvättar hemtjänsten och Warriors Samhall.
Bägge har tvättmaskin och torktumlare installerat i sina lägenheter men har ingen energi använda dem.
Plantan sa att hon måste "spara energi" för att orka göra roliga saker, gå på konsert och kurser ,träffa vänner ,plocka svamp och örter,ta hand om sina fåglar och planteringar osv .Handläggaren på kommunen borde skämmas , finns säkert andra mer hjälpbehövande .Suck🤢
Citera
2025-04-20, 23:56
Medlem
Citat:
Detta beteenden måste ju vara nån form av personlighetsstörning? Att vara ”sjuk” och göra content av det. Att bygga hela sin identit kring diagnoser. Såå märkligt!

Finns flera på TikTok ,kommit några nya ME-sjuka som Warrior "vägleder .
Citera
2025-04-21, 08:46
Medlem
Citat:
Plus att bägge har fullservice från hemtjänsten. Plantan kan inte ens fixa sin egen frukost och hemtjänsten får inte väcka henne för tidigt🤦‍♀️
Plantans kläder och textiler tvättar hemtjänsten och Warriors Samhall.
Bägge har tvättmaskin och torktumlare installerat i sina lägenheter men har ingen energi använda dem.
Plantan sa att hon måste "spara energi" för att orka göra roliga saker, gå på konsert och kurser ,träffa vänner ,plocka svamp och örter,ta hand om sina fåglar och planteringar osv .Handläggaren på kommunen borde skämmas , finns säkert andra mer hjälpbehövande .Suck🤢
Det sätter du ord på något viktigt - ”spara energi att göra roliga saker” Tror det är där vi har svar på problemet och varför hon inte orkar göra något. Jo livet består ju faktiskt att kunna hantera jobbiga känslor, känslor av olust - lär man sig inte det i tidig ålder, förhoppningsvis av sina föräldrar så kommer ALLT i livet bli jobbigt till slut. Som människa måste man stöta på motgång, känslor av olust, obehag, motstånd - det är DÅ. Man utvecklas som människa och frigör energi. Och fortsätter ta sig an livet. Kan man inte det så minskar ens värld väldigt väldigt mycket - och till slut blir man oförmögen at ta sig an de enklaste grejerna i livet. Som for vissa är att gå, med sina egna ben - istället måste man ta rullstol. Försöker man att gå så säger kroppen ifrån… men det är inte för att kroppen inte vill/orkar/kan utan det är för att man aldrig utsatt sig för något jobbigt. Utan då tolkar man det som kroppen inte klarar av något. Så då måste jag vara sjuk. Man ”lyssnar på” kroppen lite väl mycket.. man tolkar kroppens signaler fel… istället är det kroppen som säger: oj nu gör jag något som inte är bekant för mig, det väcker naturligt en känsla av olust/obehag - och genom att våga möta det motståndet, som at gå upp och gå eller göra sin egen frukost, så kommer det självklart ”kännas” som världens jobbigaste grej men det är i motståndet vi utvecklas…
Men men… nu kan man ju inte skyllda på Plantan och Warrior för de gör så gott de kall utifrån de förutsättningar de har just nu. Tycker bara det är så synd och tragiskt att de är fångna i sina egna kroppar och sin egen föreställningsvärld vilket gör att de missar massa i livet, och kostar samhället också massa pengar… tycker mest synd om warrior - måste vara fruktansvärt plågsamt att resten av livet ska spenderas i sängen.
Citera
2025-04-21, 08:48
Medlem
Citat:
Finns flera på TikTok ,kommit några nya ME-sjuka som Warrior "vägleder .
Jag vet. Mass-psykos på hög nivå. Alltså sociala medier är läskigt på detta sätt - skapar gemenskaper som bygger på destruktivitet.
Citera
2025-04-21, 09:16
Avslutad
Citat:
Energin räcker till långa pysselstunder men inte att byta kläder och tvätta sig.
Idag är hon inne på 3:de dagen med samma plagg🤮 Hon har tidigare berättat att hon badar 1 gång veckan så hygien är inte högt prioriterat.
Dusch/bad och hårtvätt är tyvärr väldigt tufft för många med ME. En gång/vecka är vanligt, men oftast då kompletterat med tvättlappar och annat sånt där emellan. Det är en helt annan typ av ansträngning än att sitta och pyssla. Däremot är hennes prioriteringar bland andra saker som är mer likvärdiga ofta ganska off.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in