Jag tycker det finns så mycket när det gäller sånt här om vi tar trådstarten först.
Det här handlar om sjukdomar som är svåra att förstå för dom som inte är insatta. jag lider själv av en "Dold" Sjukdom som min egen familj totalt fucking ignorerat. Allargier/Astma
Under alla år fått stå ut med ren jävla toryr av mina egna föräldrar och folk som inte fattar8Där rökare är det största problemet som jag utsätts för varje gång jag går ut) som trotts att jag fått läggas in som barn på grund av astma envisast att göra totalt jävla idiotiska saker. Exempel. jag är lätt allergisk mot katt, min morsa valde att köp en katt och ha hundkennel hemma. Det går fortfarande för all del i världen inte förklara för henne att man kan inte utsätta allergiska människor för det dom är allergiska mot.
Drar bara exempel ovan som en beskrivning för hur "trögt" det är att få in inuti huvet att det existerar något som heter allergi och astma, och att det beror på något. Som personer helt uppenbart inte får in. Jag vill gå så långt att man borde döma personer för brott så att det åtminstone går in inuti huvudet att, 1 ok jag fattar inte det där med allergi och astma " men om jag utsätter personer för ämnet så kan jag dömas för ett brott.
Exempel så står det och informeras om detta på alla skolor i dag om parfym och att det är ett totalförbud. (om det kan gå in).
ja det är dolt och otroligt jävla svår för folk att fatta det som inte kan se och känna på. om något byter benet så syns det och alla fattar att det gör ont, man kan inte gå och måste vara sjukskriven ett tag och kanske behöver trappa upp bitvis med rehab för att komma i gång. Det kan den trögfattade få in inuti huvet.
ME och många andra sjukdomar är dolda och många av dem är ju inte som ett benbrott. Statiskt och är där hela tiden, det kallas gå i skov.
Ni trögfattade bör få in i huvet var skov är. https://sv.wikipedia.org/wiki/Skov
Människor som ljuger och påstår att man har en diagnos bör fan kölhalas och spikas upp på ett plank på ett torg.
jag tycker det är otroligt respektlöst mot alla som lider av dom här sjukdomarna. Det förder mistämksamhet mot alla som är sjuka.
Värst av allt är att "Fusk" används hela tiden av högersidan som argument för att försämra hela Försäkringssystemet. ungefär som ett "Det fuskas" därför måste vi göra om allt som har med sjukskrivningarna att göra och kraftigt försvåra för alla sjuka och kraftigt skära ner det systemet. Högersidan har anställda som jobbar med lobbying. Sjuka fuskar.
Åter till min sjukdom och SKOV som jag så noga upplyst om. Den går i skov. Det innebär att jag kan vara nästan helt frisk och helt frisk några dar. jag kan springa två- tre killometer med löptid på 6.10 per kilometer när jag mår som bäst. jag kan löpa en mil men d¨å är jag väldigt trött i flera dar men jag klan göra det och jag gör det för att hålla mig vältränad för att kunna göra mer med min sjukdom trotts att jag har den.
Men andra dar orkar jag ingenting, det kan vara för att jag måste handla och går ut bland folk där någon står utomhus på hållplatsen och röker, trotts förbud. Det händer att jag måste passera tre rökare på vägen till min affär. Det plockar ner mig och jag går in i skov. Då är det sängläge i ett par dar mer eller mindre men på grund av trängen så är det nog kortare.
Ovan exempel är ju sagt för att som i trådstarten
"jag ser henne gå runt så hon ljuger" NEJ !!! det är ju vad skov är. Det är aldrig att ljuga.
Ni som är tröga inuti huvet kan fråga en själv om ni skulle orka med att ha en arbetskompis som kommer och jobbar tre dar och sen är borta, kommer nästa vecka och jobbar några dagar.
Eller som i mitt fall kanske kan jobba tre veckor och är borta några dagar, är borta tre veckor ytterligare vid minsta förkylning, på grund av abnorm hosta, och fysisk svaghet och kanske kommer senare i band på grund av mycket som skall hostas upp på morgonsidan. Fråga er själva om det är praktiskt möjligt.
Vi som har det här kan ligga heldäckade och det skall tas igen friska dagar, städa, diska, handla mat. Allt sånt måste tas igen innan man tänker på jobbet.
Det här säger tråden mig.
1 För jävligt om folk ljuger
2 Vi som har det existerar och människor i punkt ett är därför för jävligt respektlösa mot alla oss som har någon dold sjukdom.
3 Folk i allmänhet är otroligt jälva tröga , fattar inte vad dolda sjukdomar är och vägrar få in det i huvudet och det ger otroligt mycket problem. Ändå skall ni tycka så mycket och uttala sig i en sån här tråd. ni är ett problem för alla oss som har något av det här och är minst lika för jävliga. Mitt råd är att läsa på lite innan man ens tänker vilt på egen hand för det kan bara bli fel.
Jag vill inte uttala mig om folk jag vet så lite om, nån sitter i rullstol och syns gå i bland, men ock!!! Den gjorde min polare med ALS i den fasen och det är så det ser ut, man är sämmre eller tröttare i bland så därför använder man rullstol i bland. hur är det ett "bevis". i helvetet att det är någon form av ett bevis.