2025-04-20, 19:23
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Något som slår mig när tittar på diverse "tramsprogram" på svensk TV, såsom Let's Dance, Allsång på Skansen, Masked Singer och allt vad heter är hur svenskt och vitt det är. Tiden har stått stilla. I en tid då demografin i övriga samhället, framförallt storstäderna - förändrats till det negativa snabt under 2000-talet.

Allsång på Skansen: fina, söta svenska lättklädda sommarflickor som tittar och lyssnar på svenska sånger och svenska artister. Jag menar, hur många icke-vita artister har vi som syns på TV? Det verkar ha ganska stått still där senaste trettio åren. Då var det Dr Alban, Neneh Cherry osv, idag är det inte många fler.

Eftersom de icke-vita inte kan integreras så är de heller inte intresserade av vår nöjeskultur och showbiz. Och därför medverkar de sällan där. Jag läste nyligen en tråd från 2006 på flashback om kurder, då skrev någon att en kurd sagt till honom att de kurder som finns i svensk media/showbiz som Özz Nujen och Demirbag-systrarna inte ses på med så snälla ögon av de övriga kurderna, som lever i sin isolerade värld.

Vad säger ni?
Citera
2025-04-20, 19:27
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Något som slår mig när tittar på diverse "tramsprogram" på svensk TV, såsom Let's Dance, Allsång på Skansen, Masked Singer och allt vad heter är hur svenskt och vitt det är. Tiden har stått stilla. I en tid då demografin i övriga samhället, framförallt storstäderna - förändrats till det negativa snabt under 2000-talet.

Allsång på Skansen: fina, söta svenska lättklädda sommarflickor som tittar och lyssnar på svenska sånger och svenska artister. Jag menar, hur många icke-vita artister har vi som syns på TV? Det verkar ha ganska stått still där senaste trettio åren. Då var det Dr Alban, Neneh Cherry osv, idag är det inte många fler.

Eftersom de icke-vita inte kan integreras så är de heller inte intresserade av vår nöjeskultur och showbiz. Och därför medverkar de sällan där. Jag läste nyligen en tråd från 2006 på flashback om kurder, då skrev någon att en kurd sagt till honom att de kurder som finns i svensk media/showbiz som Özz Nujen och Demirbag-systrarna inte ses på med så snälla ögon av de övriga kurderna, som lever i sin isolerade värld.

Vad säger ni?
Jag tror vakna nationalister undviker dessa program oavsett hudfärg som figurerar..
Citera
2025-04-20, 19:34
Medlem
ElexirPharmas avatar
Det är väl inte så anmärkningsvärt egentligen. De med makt och inflytande är fortfarande vita och de vita programledarna vill umgås med vita i produktionen och bland vita deltagare.

TV4 rättfärdigar beteendet med att istället ha invandrare, speciellt negrer, i reklamen.
Citera
2025-04-20, 19:35
Medlem
HBTKuks avatar
Då borde de älska Lions årsmöten, bokklubbar, kyrkkörer och all annan skit med bara vita.

Ingen bryr sig.
Citera
2025-04-20, 19:35
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Det är väl inte så anmärkningsvärt egentligen. De med makt och inflytande är fortfarande vita och de vita programledarna vill umgås med vita i produktionen och bland vita deltagare.

Kan vi klandra dem för det då?
Citera
2025-04-20, 19:37
Medlem
ElexirPharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kan vi klandra dem för det då?
Nä, det är ingen som tvingar en att titta på TV4. Däremot kan man ställa krav på SVT eftersom vi finansierar dem via skattesedeln. SVT har dock ingen reklam så det kanske var ett dumt exempel?
Citera
2025-04-20, 23:42
Ja varför borde inte alla ni chips-nationalister anamma flum-tv som Lets Dance? 99% utav alla etniska svenskar idag är redan ändå en flumhord.

Så mycket för "vit makt" ha ha lol lmao even. 90% (och nu är jag generös) utav alla vita människor i dagens värld är trash.

Och folk undrar varför jag är en fullkomligt disillusionerad antinatalist vid det här laget.

Det största problemet är inte invandrarna ni gnäller så mycket på. Det är flumhorden utav wt svennar. Vare sig de röstar rödgrönt eller blågult. Problemet är att de ens röstar öht.
Citera
2025-04-27, 23:12
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Diverse frågesporter är också väldigt vita i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in