2025-04-19, 18:44
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Och inatt kör det igång! Sista chansen att vara med i vår Bracketchallenge

https://bracketchallenge.nhl.com/en/leagues/34220

Kan man joina anonymt? Tror jag kikade nångång och då skulle det reggas och använda mailadress etc. Det är inte jag sugen på.
Citera
2025-04-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Kan man joina anonymt? Tror jag kikade nångång och då skulle det reggas och använda mailadress etc. Det är inte jag sugen på.

Tyckte också de kändes lite väl invecklat för en såndär sak. Är ju ändå på måfå. Så sket i de, handla inte om att vara anonym för min del utan bristen på ork för mödan.
Citera
2025-04-19, 19:20
Medlem
finalens avatar
Kvartsfinaler västra konferensen:

Jets - Blues

Stars - Avalanche

Golden Knights - Wild

Kings - Oilers

Kvartsfinaler östra konferensen:

Maple Leafs - Senators

Lightning - Panthers

Capitals - Canadiens

Hurricanes - Devils
Citera
2025-04-19, 22:03
Medlem
sebastian_s avatar
Är det inte helt otroligt dåligt att det bara är två matcher idag men fyra på måndag. Och total krock mellan Dallas-Colorado och Edmonton-La på måndag.

Det är alltså krock mellan tidigare nämnda matcher och dessutom Toronto-Ottawa och Florida-Tampa hela veckan.

Jag tycker att det är väldigt ofta de håller på så här. Helt tvärtom schemaläggning jämfört med vad jag vill

Edit: fram till på torsdag. Nästa lördag är perfekt. Nu blev jag lite gladare
Citera
2025-04-19, 22:05
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Är det inte helt otroligt dåligt att det bara är två matcher idag men fyra på måndag. Och total krock mellan Dallas-Colorado och Edmonton-La på måndag.

Det är alltså krock mellan tidigare nämnda matcher och dessutom Toronto-Ottawa och Florida-Tampa hela veckan.

Jag tycker att det är väldigt ofta de håller på så här. Helt tvärtom schemaläggning jämfört med vad jag vill
Jodå, NHL gör allt de kan för att jävlas med schemaläggning av matcher, det håller jag med om
Sen deras illvilja att på något sätt marknadsföra sporten och gå oss europeiska NHL-fans till mötes genom fler tidiga matcher ska vi inte ens tala om.
Citera
2025-04-19, 22:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jodå, NHL gör allt de kan för att jävlas med schemaläggning av matcher, det håller jag med om
Sen deras illvilja att på något sätt marknadsföra sporten och gå oss europeiska NHL-fans till mötes genom fler tidiga matcher ska vi inte ens tala om.
Stutzle vs Matthews starttid 22.00 idag hade kunnat vara något. Om man nu ska växa ligan. Men så kul ska inte vi eller de 85 miljoner tyskarna ha det
Citera
2025-04-19, 23:38
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hurricanes signar den 23-årige storväxta backen Alexander Nikishin på ett 2 year entry-level contract som börjar kicka in redan denna(!) säsong.

Det tror jag aldrig jag sett förut, att ett kontrakt kickar in så sent på säsongen, det är ju inte mycket kvar av den. Det logiska vore ju att kontraktet kickade in från och med nästa säsong.

Vill de stärka upp inför slutspelet? En storväxt back med riktigt fina siffror från KHL (där han dessutom varit kapten i St. Petersburg), kanske inte sitter så fel i ett slutspel. Han gjorde alltså 46p på 61 matcher denna säsong som back i KHL.

Eller vad tänker ni?

Låter som en rolig spelare att följa. Har en förkärlek till stora och spelskickliga lirare. Har ju imponerande statistik.

Minns det nämndes vår Elmer Söderblom i Detroit på 2,02 var två längst i NHL. Inte helt hundra på exakt placering men han var definitivt i toppen.

Antar Canes vill förstärka, även Habs tog ju in denna Ivan Demidov från samma lag som Nikishin. Demidov 49pts på 65 matcher. Så denna backen låter ju statistiskt imponerande.
Citera
2025-04-20, 00:48
Medlem
sebastian_s avatar
Sunken får sluta förstöra festen i Winnipeg
Citera
2025-04-20, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Sunken får sluta förstöra festen i Winnipeg

Förmodligen den mest mystiska spelare vi har borta i NHL. Skulle vi fråga en average svensk vem det är hade de svarat "Ingenaning". Trots sisådär bortåt tio säsonger i NHL. Tänker att åtminstone en bidragande orsak till hans anonymitet är att han aldrig dragit på sig Tre Kronor-tröjan på seniornivå.
Citera
2025-04-20, 08:09
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Förmodligen den mest mystiska spelare vi har borta i NHL. Skulle vi fråga en average svensk vem det är hade de svarat "Ingenaning". Trots sisådär bortåt tio säsonger i NHL. Tänker att åtminstone en bidragande orsak till hans anonymitet är att han aldrig dragit på sig Tre Kronor-tröjan på seniornivå.

Tänkte faktiskt också lite så om honom när han tryckte in sitt mål. Riktigt bra brunkare.

I övrigt så dunkade Avs på Dallas riktigt rejält. Behöver nog Heiskanen där bak om detta ska gå.
Citera
2025-04-20, 08:32
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
I övrigt så dunkade Avs på Dallas riktigt rejält. Behöver nog Heiskanen där bak om detta ska gå.
Hur länge beräknas han vara borta?
Citera
2025-04-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola

Förstår vad du menar men skulle ändå säga att det finns ett par spelare med klart större doldisaura än Sunken, om vi nu pratar spelare som har en teoretisk chans att vinna Stanley Cup.

Jacob Moverare (Kings), Jonas Johansson (Tampa Bay), Oskar Bäck (Dallas) och David Gustafsson (Jets) exempelvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in