2025-04-19, 20:53
Medlem
Jag och brorsan har spelat stryktipset tillsammans i ett par år. Systemet varierar men är ca 300 kr per skalle/vecka. Vi har vunnit några hundralappar som tröstpris.
Nu börjar jag ifrågasätta stryktipset som en vettig spelform.
Resultatet kan bli hur som, finns inget logik, inget vett, samma jävla skitlag som nöter på varandra och tillfälligheter avgör.
Det går inte ha någon välmotiverad åsikt om någon match den kan sluta hur som helst.
Rena Lotto.
Dagens omgång var väldigt blandad, det var min tur att göra raden, haha redan nu 2 "säkra" fel och flera matcher återstår.
Vi har spelat för ett antal tusenlappar men det verkar hopplöst, stryktipset är nästan ett turspel. Även tråkigt.
Citera
2025-04-19, 21:04
Medlem
Ja, stryktipset har man gett upp att spela på, jag spelar inte alls nuförtiden på något spel. 3 helgarderingar som kostar 27 kronor var ett bra system när man spelade för då hade man tre rätt från början och behövde bara sju rätt till för att få åtminstone 10 rätt och tolv rätt blev det 3 gånger med en sammanlagd vinst på runt omkring 6000 kronor
Citera
2025-04-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Jag och brorsan har spelat stryktipset tillsammans i ett par år. Systemet varierar men är ca 300 kr per skalle/vecka. Vi har vunnit några hundralappar som tröstpris.
Nu börjar jag ifrågasätta stryktipset som en vettig spelform.
Resultatet kan bli hur som, finns inget logik, inget vett, samma jävla skitlag som nöter på varandra och tillfälligheter avgör.
Det går inte ha någon välmotiverad åsikt om någon match den kan sluta hur som helst.
Rena Lotto.

Du har aldrig funderat på varför folk med jävligt bra koll på fotboll inte försörjer sig på Stryktipset? Klart det är som Lotto.
Citera
2025-04-19, 21:22
Medlem
Vi kör oftast med 6 säkra, 5 halvor, 2 hel. Då har man från start 7 rätt men de säkra och halvorna brukar tippa åt fel håll till slut.
Premier League slutar 25/5, några matcher återstår. Hur intresserade är vissa lag att kämpa i PL?
Arsenal satsar fullt på Champions League där de slog ut Real Madrid, i PL har de inget mer att hämta, därför garderade jag matchen mot Brentford förra veckan, tänkte Arsenal kör med reservlag. Men längre än så kom jag inte.

Snart kommer Allsvenskan. Förra året tog vi en sommarpaus. Föreslår samma nu också.
Senast redigerad av MoveOnUp 2025-04-19 kl. 21:26.
Citera
2025-04-19, 21:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Om det skulle vara enkelt så skulle ju varenda jävul ha 13 rätt varje vecka och utdelningen hade varit minimal.

Stryktipset som Europatipset lär ju dock ha större återbäring än turspel som Lotto och Eurojackpot. Utöver att det är ett spel som också tar med hur bra man kan lagen och sporten.
Citera
2025-04-19, 21:55
Medlem
Rumpkorvens avatar
Jag spelar på stryktipset för att det är lite roligt. Det är som med alla andra spel, väldigt liten chans att man vinner stort. Se det som ett nöje.
Citera
2025-04-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Du har aldrig funderat på varför folk med jävligt bra koll på fotboll inte försörjer sig på Stryktipset? Klart det är som Lotto.
Så är det nog.
Kommer ihåg för ett antal år sen i tv när en reporter frågade Stig H Johanson om experttips.
Har inga sa Stig H, hade jag den förmågan så skulle jag sitta på läktaren istället för att slita i stallet 18 timmar om dygnet.
Citera
2025-04-19, 22:01
Medlem
Citat:
Så är det nog.
Kommer ihåg för ett antal år sen i tv när en reporter frågade Stig H Johanson om experttips.
Har inga sa Stig H, hade jag den förmågan så skulle jag sitta på läktaren istället för att slita i stallet 18 timmar om dygnet.

Underbart sagt
Citera
2025-04-19, 22:01
Medlem
Duvlorts avatar
Spelar ingen roll om man spelar för 8 kr eller 1028 kr man får alltid 9 rätt.
De få gånger man får 13 rätt har hela Sverige det.
Citera
2025-04-19, 22:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Så är det nog.

Inom travet tjänar de dock stora pengar på att just vara utanför spelet. Peter Forsberg sa ju ärligt att han går minus som bara den på travspel, fastän han är ganska kunnig. Men tjänar miljoner på att äga hästar.
Citera
2025-04-19, 22:12
Medlem
Pannonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inom travet tjänar de dock stora pengar på att just vara utanför spelet. Peter Forsberg sa ju ärligt att han går minus som bara den på travspel, fastän han är ganska kunnig. Men tjänar miljoner på att äga hästar.
Japp loket var god för över 20 millar när han gick bort och han berättade öppet om att pengarna kom från trav och inte bingolotto, varför någon någonsin skulle tro att tv personligheter blir rika övergår mitt förstånd
Citera
2025-04-19, 22:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannonia
Japp loket var god för över 20 millar när han gick bort och han berättade öppet om att pengarna kom från trav och inte bingolotto, varför någon någonsin skulle tro att tv personligheter blir rika övergår mitt förstånd

Jo men det var att äga hästar då. Göra pengar från spelare. Stryktips som travspel är ungefär samma. Det är kunnighet som krävs men för att vinna är det mest lotto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in