2025-04-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inom travet tjänar de dock stora pengar på att just vara utanför spelet. Peter Forsberg sa ju ärligt att han går minus som bara den på travspel, fastän han är ganska kunnig. Men tjänar miljoner på att äga hästar.
Ok men äga häst är en sak, spela på trav en annan.
Jag själv är rätt insatt i travspel, spelar flitigt, nackdelen med en vanlig spelare som jag är att endast ha tillgång till allmän information. Där ligger man i lä gentemot dem som har förstahandsinformation om hästens form etc, ägarkretsen osv.
Då får man bita i det sura äpplet och acceptera faktum. Dock finns andra vägar...hemliga.
Senast redigerad av MoveOnUp 2025-04-19 kl. 22:18.
Citera
2025-04-19, 22:19
Medlem
Pannonias avatar
Citat:
Det är kunnighet som krävs men för att vinna är det mest lotto.
njaa här måste jag nog säga emot. går du på trav så får du se alla hästar "springa upp" innan du lägger dina spel. spelaren har bäst odds i trav av alla sporter att vinna. sen såklart som du säger ska man bli rik långsiktigt så gäller inte bara det utan man får vidga nätet med kuskar, stall ock lokets heliga ande
Citera
2025-04-19, 22:20
Medlem
reinvests avatar
Ett tips är att spela reducerade system.
Citera
2025-04-19, 22:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Ok men äga häst är en sak, spela på trav en annan.
Jag själv är rätt insatt i travspel, spelar flitigt, nackdelen med en vanlig spelare som jag som endast har tillgång till allmän information. Där ligger man i lä gentemot dem som har förstahandsinformation om hästens form etc, ägarkretsen osv.
Då får man bita i det sura äpplet och acceptera faktum. Dock finns andra vägar...hemliga.

Jo det tyckte man ju det Peter Forsberg sade var intressant. Hans största dröm (som spelare) var att ensam få 7 rätt. Men det hade han ju aldrig varit nära. Han är en sådan ägare av hästar och en person som nog många skulle vilja vara polare med, dvs ge lite insideinfo.

Han satsade sedan "bara" runt 5k per omgång. Jag menar han skulle ju ha råd med 500k system flera gånger om. Men han vet ju också att det är mer som lotto det med.
Citera
2025-04-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Ett tips är att spela reducerade system.
Geniet avslöjar hemligheten...tänk att ingen kom på det tidigare...
Citera
2025-04-19, 22:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannonia
njaa här måste jag nog säga emot. går du på trav så får du se alla hästar "springa upp" innan du lägger dina spel. spelaren har bäst odds i trav av alla sporter att vinna. sen såklart som du säger ska man bli rik långsiktigt så gäller inte bara det utan man får vidga nätet med kuskar, stall ock lokets heliga ande

Jo det är vad travspelare intalar sig Men de som går plus i trav är nog lika få (ett par procent) som de som går plus på stryktipset. Helig ande aka turen är ju liksom det som gör det i alla spel.
Citera
2025-04-19, 22:26
Medlem
Pannonias avatar
Citat:
Jo det är vad travspelare intalar sig Men de som går plus i trav är nog lika få (ett par procent) som de som går plus på stryktipset. Helig ande aka turen är ju liksom det som gör det i alla spel.
absolut 100 spänn på en harry boy v75 kommer inte lösa huslånen. men ska du gå all in och leva för en sport endast för att tjäna pengar så är trav din vän alla dagar i veckan
Citera
2025-04-19, 22:32
Medlem
Citat:
Det låter som en klyscha men kunskap är makt.
Gäller i allra hösta grad i trav där du till skillnad från många andra skicklighetsspel har en massa variabler som du endast kan förvärva genom skicklighet och erfarenhet.
Min personliga åsikt är att travet är det ultimata skicklighetsspelet.
Citera
2025-04-19, 22:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
absolut 100 spänn på en harry boy v75 kommer inte lösa huslånen. men ska du gå all in och leva för en sport endast för att tjäna pengar så är trav din vän alla dagar i veckan

Möjligt. Men man ser ju dessa gubbar sitta där från måndag, varje dag hela veckan. Ha fullkoll på hästarna. Sedan frågar man hur det gick. Skit som vanligt. Sedan vinner någon med chanssystem då jackpotten som nu senast. Det är känns mer de som går plus. Sådana som vinner någon mille eller två. Sedan lever de på detta och spelar i hopp om att få en vinst till som detta.

Men klart sett till samtliga spel. Kanske det med mest möjlighet. Du kommer ju mer nära. Kan se hästarna, höra vad folk säger. I fotboll är det ju mer tyst. Stängda träningar osv.
Citera
2025-04-19, 22:41
Medlem
dwgs avatar
Stryktipset spelar men för att få lite ”spänning” när man kollar fotboll på lördagar.

Att lägga ut större pengar på rader är menlöst. Själv spelar jag max 64 nån gång 128 om man har fått in några kr från omgången innan.

Max har jag vunnit 4800kr
Satt på utdelningen 1,2 miljoner, men två pling i 95 minuten så blev summan 130kr 😆
Men de var många år sen
Citera
2025-04-19, 22:41
Medlem
Pannonias avatar
Citat:
Möjligt. Men man ser ju dessa gubbar sitta där från måndag, varje dag hela veckan. Ha fullkoll på hästarna. Sedan frågar man hur det gick. Skit som vanligt. Sedan vinner någon med chanssystem då jackpotten som nu senast. Det är känns mer de som går plus. Sådana som vinner någon mille eller två. Sedan lever de på detta och spelar i hopp om att få en vinst till som detta.

Men klart sett till samtliga spel. Kanske det med mest möjlighet. Du kommer ju mer nära. Kan se hästarna, höra vad folk säger. I fotboll är det ju mer tyst. Stängda träningar osv.
låt dem gubbarna sitta. ut på Solvalla med dig omedelbums! inträde är inte dyrt och gubbarna som åker ut dit spelar i en annan liga än gubbarna som sitter nere på den lokala kiosken och spelar. du får se alla hästar lajv och kommer bilda dig en helt annan uppfattning. vill lägga till asterixen att spela för att bli rik kommer göra dig pank och eländig. så nu är det sakt och jag har en fri rygg
Citera
2025-04-19, 22:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
låt dem gubbarna sitta. ut på Solvalla med dig omedelbums! inträde är inte dyrt och gubbarna som åker ut dit spelar i en annan liga än gubbarna som sitter nere på den lokala kiosken och spelar. du får se alla hästar lajv och kommer bilda dig en helt annan uppfattning. vill lägga till asterixen att spela för att bli rik kommer göra dig pank och eländig. så nu är det sakt och jag har en fri rygg

Man ska bo nära Solvalla också Men har ju under mina år hört om två stora vinster, dvs över miljonen från vänner och släkt och bägge har varit från just travet. Så visst har man tid och vill ha bäst chans för sina investerade spelpengar så är förmodligen travet bäst. Märkväl då just som du skriver spel. Jag menar om alla skulle vinna kunniga eller ej skulle det ju aldrig bli några miljonvinster.

Edit själv kört ATG Harry nog i över 10 år. Från 50 kr - 1000 kr. Det var nog 5 år sedan man vann något alls.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-04-19 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in