2025-01-12, 11:41
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Kanske dax för att investera i en riktig vape istället för att springa runt och skämma ut dig?

https://m.youtube.com/watch?v=bHthC2...UJI3RoYWlyZWx4

Hade en riktig förr men då det egentligen är olagligt med vapes där jag bor är det svårare att få tag på bra vätskor än engångsvapes plus att dom är rätt bra här jämfört med dom som gick att få tag på i Sverige som smakade skit.
Citera
2025-01-13, 10:36
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Hade en riktig förr men då det egentligen är olagligt med vapes där jag bor är det svårare att få tag på bra vätskor än engångsvapes plus att dom är rätt bra här jämfört med dom som gick att få tag på i Sverige som smakade skit.

Dom kommer försvinna mer och mer, det är så dåligt för naturen när man slänger dom. Jag har ingen koll på när, men fått för mig att engångsvapes blir olagliga i USA i år.
Citera
2025-01-13, 22:55
Medlem
NancyViciouss avatar
Kan någon förklara för mig som att jag vore en femåring?

Jag vejpar idag engångsvape oftast med 20mg/ml. Jag har insett att detta beroende börjar bli jävligt dyrt (lika dyft som när jag fortfarande rökte cigg) och jag behöver definitivt byta till något man fyller på själv.

När jag går in på vapesidorna blir jag dock oerhört förvirrad. Hur gör man? Vad behöver jag, hur gör jag e-juice med nikotin i liknande den styrka jag är van vid och hur kommer jag billigast undan? Som student och mamma är ju inte ekonomin på topp direkt.

Hittade en svensk sida, men registrerad utomlands för att slippa följa svensk reglering, som säljer engångsvapes med 5% nikotin (vilket jag förstod var samma som 50mg/ml) till väldigt bra priser, men i min värld låter en sådan styrka rent livsfarlig?

Alla tips tas tacksamt emot! Om jag lyckas hitta rätt i denna djungel beställer jag på måndag nästa vecka.
Citera
2025-01-17, 11:13
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NancyVicious

Jag vejpar idag engångsvape oftast med 20mg/ml. Jag har insett att detta beroende börjar bli jävligt dyrt (lika dyft som när jag fortfarande rökte cigg) och jag behöver definitivt byta till något man fyller på själv.

När jag går in på vapesidorna blir jag dock oerhört förvirrad. Hur gör man? Vad behöver jag, hur gör jag e-juice med nikotin i liknande den styrka jag är van vid och hur kommer jag billigast undan? Som student och mamma är ju inte ekonomin på topp direkt.

Hittade en svensk sida, men registrerad utomlands för att slippa följa svensk reglering, som säljer engångsvapes med 5% nikotin (vilket jag förstod var samma som 50mg/ml) till väldigt bra priser, men i min värld låter en sådan styrka rent livsfarlig?

Alla tips tas tacksamt emot! Om jag lyckas hitta rätt i denna djungel beställer jag på måndag nästa vecka.

Med en egen vape köper du en flaska utan nikotin för en hundring. Sedan kan du spruta i hur mycket nikotin du vill och skaka om.
Citera
2025-01-18, 09:01
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Jag betalar runt 250kr i månaden.
Citera
2025-01-18, 13:56
Medlem
Tattarhunters avatar
Cigge har utförsäljning som har gått i konkurs .
Citera
2025-01-20, 19:22
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
Cigge har utförsäljning som har gått i konkurs .

Det är ju bara rea på deras äckliga e-juicer.
Citera
2025-01-31, 23:41
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Det är en jävla gåta hur fan norrmännen kunde sänka Eurobrands (Cigge) på knappt tre år. Från i särklass störst i landet och med ett grundmurat gott rykte till bara skit och pannkaka. Och nu har ägarna Harm Reduction Group också tackat för sig.

Dessutom är det ruskigt fult att inte vara tydlig på cigge.se och elekcig.se med att bolaget gått i konkurs, hann lägga en beställning för drygt 500 kr men jag betalade med kreditkortet (inte bankkortet) så jag får väl göra en kortreklamation om något krånglar och en femhunka är inte hela världen.

/#LOUDmouth#
Citera
2025-02-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Det är en jävla gåta hur fan norrmännen kunde sänka Eurobrands (Cigge) på knappt tre år. Från i särklass störst i landet och med ett grundmurat gott rykte till bara skit och pannkaka. Och nu har ägarna Harm Reduction Group också tackat för sig.

Dessutom är det ruskigt fult att inte vara tydlig på cigge.se och elekcig.se med att bolaget gått i konkurs, hann lägga en beställning för drygt 500 kr men jag betalade med kreditkortet (inte bankkortet) så jag får väl göra en kortreklamation om något krånglar och en femhunka är inte hela världen.

/#LOUDmouth#

Håller med, har också beställt nu under månadsskiftet fast att de tydligen anmält konkurs redan i januari. Har betalat med klarna, och pengarna har dragits. Får se hur det ska gå.
Citera
2025-02-22, 21:16
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Vad kör ni i tråden med för vapes då? Just nu använder jag en pod vape XROS 4 Nano från Vaporesso och en Sub-Ohm Argus Pro 2 från Voopoo.

Jag har en VOOPOO V Thru Pro, liten och smidig. Använder 1.2 Ohm pods och vätska med 20 mg/ml nikotinsalt, typ Dinnerlady. Köper podsen från Kina, köpte vejpen därifrån också. (Finns 0.7O pods för vätska med vanligt nikotin också)
Senast redigerad av Psykoton 2025-02-22 kl. 21:26.
Citera
2025-02-24, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NancyVicious

Här har du en bra guide och en bra sida att beställa ifrån ifall du bor i EU
https://www.calumette.com/en/beginner/#guide
Citera
2025-04-19, 17:37
Medlem
Tjackadsmurfs avatar
Säkert att Vont Cube breezy watermelon 20mg inte innehåller nåt annat än bara nikotin eller är det jag som är känslig. Har också testat BLU peach ice 20mg och den är inte alls lika potent och beroendeframkallande.

Ett par puffar på morgonen av Vont och jag får mig en ordentlig kick och blir pigg direkt. Testade samma antal puffar nästa morgon med BLU och kände inte särskilt mycket. Tillbaks till Vont morgonen efter och den härliga kicken är tillbaks.

Har det kollats ordentligt vad det innehåller?

Är nybörjare på vapes men har rökt cigg mycket förut.
Senast redigerad av Tjackadsmurf 2025-04-19 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in