2025-04-19, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Tror ni att det är en bra ide av NASA att inkludera dussintals inflytelserika och penningstinna (plus en och annan världskändis) personer i denna enorma konspiration?

Det visade sig vara en riktig usel idé som bara ledde till att allt fler ifrågasätter NASA och de påstådda rymdresorna.
Citera
2025-04-19, 14:57
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det visade sig vara en riktig usel idé som bara ledde till att allt fler ifrågasätter NASA och de påstådda rymdresorna.
Och vad spelar det för roll om massa idioter ifrågasätter rymdresorna?
Citera
2025-04-19, 16:31
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Nu är inte jag fysiker, så jag är öppen för kritik.

Det stämmer väl det du säger, men oavsett om de är tyngdlösa på grund av att de befinner sig utanför jordens gravitationsfält eller om de befinner sig i fritt fall, så är de tyngdlösa. När vågen visar noll kilogram är man viktlös, fastän massan är likadan som i Säffle.

Precis. Men många tror, tror jag att dom är tyngdlösa för dom befinner sig så långt ifrån jorden så dom lämnat jordens gravitationsfält. Och är i rymden.Men ISS är relativt nära vår planet, så jordens gravitation påverkar den med cirka 90 % av dragkraften från jorden, så den måste röra sig mycket snabbt för att hålla sig uppe.

ISS kretsar därför omkring jorden så fort och med rätt hastighet (28 000 kilometer i timmen) och riktning så att den inte faller ned på jorden utan faller kontinuerligt runt jorden. I Albert Einsteins allmänna relativitetsteori är det detsamma som tyngdlöshet.
Citera
2025-04-19, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Och vad spelar det för roll om massa idioter ifrågasätter rymdresorna?

Tydligen spelar det väldigt stor roll för dig med tanke på all tid du lägger ner i tråden.

Med det sagt, rymdresor är enbart simulerade.
Citera
2025-04-19, 17:13
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Precis. Men många tror, tror jag att dom är tyngdlösa för dom befinner sig så långt ifrån jorden så dom lämnat jordens gravitationsfält. Och är i rymden.Men ISS är relativt nära vår planet, så jordens gravitation påverkar den med cirka 90 % av dragkraften från jorden, så den måste röra sig mycket snabbt för att hålla sig uppe.

ISS kretsar därför omkring jorden så fort och med rätt hastighet (28 000 kilometer i timmen) och riktning så att den inte faller ned på jorden utan faller kontinuerligt runt jorden. I Albert Einsteins allmänna relativitetsteori är det detsamma som tyngdlöshet.

Du har helt rätt där, men det är inte relevant för denna frågeställning.
Citera
2025-04-19, 17:15
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Tydligen spelar det väldigt stor roll för dig med tanke på all tid du lägger ner i tråden.

Med det sagt, rymdresor är enbart simulerade.
Tror du verkligen på fullt allvar att Jeff Bezos, Elon Musk och alla andra som spenderar miljarder på rymdfärder gör det för att hålla illusionen om att månlandningen hänt vid liv?
Citera
2025-04-19, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Tror du verkligen på fullt allvar att Jeff Bezos, Elon Musk och alla andra som spenderar miljarder på rymdfärder gör det för att hålla illusionen om att månlandningen hänt vid liv?

De är affärsmän och tjänar förmodligen enorma summor just på att hålla illusionen vid liv.
Citera
2025-04-19, 19:34
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
De är affärsmän och tjänar förmodligen enorma summor just på att hålla illusionen vid liv.
'
Det här är ju NASA:s jättekonspiration. Vad tjänar de på ett hela tiden blanda in fler personer i denna bluff.

Betalar de kändisar för att säga att de har varit i rymden? Varför vänder de sig till personer som redan har pengar och inte behöver mutas?

Varför svarar vi konspirationsskeptiker på alla era frågor, när ni ignorerar de svåra frågorna från vårt håll?
Citera
2025-04-19, 19:52
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Det är så att det förmodligen varit människor på månen.
Citera
2025-04-19, 20:00
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong

Vi är inte överens, men jag känner att du ska fan i mig ha en öl för detta svaret. Jag ser inte ner på konspirationsteoretiker. Ni har har en funktion att fylla.

Edit: Men ni bör börja svara på de svåra frågorna...
Citera
2025-04-19, 20:43
Avslutad
Citat:
'
Det här är ju NASA:s jättekonspiration. Vad tjänar de på ett hela tiden blanda in fler personer i denna bluff.

Betalar de kändisar för att säga att de har varit i rymden? Varför vänder de sig till personer som redan har pengar och inte behöver mutas?

Varför svarar vi konspirationsskeptiker på alla era frågor, när ni ignorerar de svåra frågorna från vårt håll?

De blandar väl in lättmanipulerat folk.

Vilka frågor har jag inte besvarat?
Citera
2025-04-19, 21:16
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
De blandar väl in lättmanipulerat folk.

Vilka frågor har jag inte besvarat?
Lurar Jeff Bezos människor att betala miljoner för en rymdresa som de inte gjort men tror att de gjort?
Senast redigerad av Västkustskt 2025-04-19 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in