2025-04-19, 04:37
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
[K16]16 § Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter. Lag (1991:240).
Vilket skitsnack du kör med! Det är aldrig förargelseväckande att kyssas. Få in det i din träskalle!
Läser du vad du själv skriver?
Citera
2025-04-19, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Vilket skitsnack du kör med! Det är aldrig förargelseväckande att kyssas. Få in det i din träskalle!
Läser du vad du själv skriver?

Det är lika mycket förargelseväckande att kyssas, hångla, ha samlag i offentligheten som det är att urinera i offentligheten. Gör man gärningen med uppsåt att göra folk arga så är det än mer inom den paragrafen. Gör man det för att väcka missaktning (som ts vill med ett "prank") är det hets mot folkgrupp.
Citera
2025-04-19, 06:01
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Det är lika mycket förargelseväckande att kyssas, hångla, ha samlag i offentligheten som det är att urinera i offentligheten. Gör man gärningen med uppsåt att göra folk arga så är det än mer inom den paragrafen. Gör man det för att väcka missaktning (som ts vill med ett "prank") är det hets mot folkgrupp.
Så du envisas med att fortsätta att göra bort dig.
Ha samlag och urinera, ja självklart. Kyssas - ALDRIG! INTE_EN_CHANS!
Hur kan du ens jämföra det med att kyssas?
Citera
2025-04-19, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Sexuellt ofredande
Våldtäkt

Man kan inte bara gå fram och kyssa vem som helst bara för de är huckelkvinna.

Hoppas ni åker på storstryk.
En kyss är alltså "våldtäkt" enligt dig?

Även om kvinnan är med på det (ts beskrev det som hångel och redan från början planerat), så menar du att det är våldtäkt utgående från kvinnans klädsel?

Idiot!
Senast redigerad av ziggehej 2025-04-19 kl. 07:16.
Citera
2025-04-19, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag och några kompisar funderar på göra en prankvideo eller socialt experiment där en vit kille kysser eller hånglar med en muslim som har slöja eller burka på sig.
Detta ska ske offentligt men inte utanför nån moské, dock ska vi göra det där muslimer rör sig.

Frågan är om detta kan anses olagligt på nåt sätt?
Skulle inte bli förvånad om det är hets mot folkgrupp eller att man blir dömd för att medvetet ha kränkt muslimerna.

Vi förstår ju att muslimska män och killar riskerar bli väldigt arga på oss och eventuellt också gå till attack, men vi har lite backup så risken att vi blir allvarligt skadade är lite mindre,även om man inte är så kaxig när muslimerna drar fram en kniv och börjar vifta.
Ett utmärkt förslag!

Jag är gärna med och utför, filmar eller övervakar.

Köper gärna in lite kläder typ en Kippa eller ortodox judisk dräkt och kysser en svensk tjej i muslimsk heltäckande slöja framför några muslimska kebab-babbar.

Men kanske är experimentet överflödigt, till och med svensk sosse-PK-media erkände öppet redan för 23 år sedan att invandrare mördar om en av sina egna tjejer har en relation med en svensk kille:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fadime_%C5%9Eahindal
Citera
2025-04-19, 07:20
Medlem
Citat:
[K16]16 § Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter. Lag (1991:240).
Detta experiment anser jag vara ägnat att sprida värme och kärlek.

Vad som helst kan vara förargelseväckande, exempelvis ditt inlägg ovan.
Citera
2025-04-19, 07:24
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Detta experiment anser jag vara ägnat att sprida värme och kärlek.

Vad som helst kan vara förargelseväckande, exempelvis ditt inlägg ovan.
Just det. Jag anser att Methos inlägg är så jävla idiotiskt att det är förargelseväckande.
Citera
2025-04-19, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Var har TS skrivit att det skulle göras mot en kvinnas vilja?

Jag som är korkad.
Uppfattade det som att det skulle pranka muslimskakvinnor med en kyss
Citera
2025-04-19, 08:01
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Sexuellt ofredande
Våldtäkt

Man kan inte bara gå fram och kyssa vem som helst bara för de är huckelkvinna.

Hoppas ni åker på storstryk.

Skitsnack. Utveckla gärna hur du får TS plan till sexuellt ofredande eller våldtäkt.

/AI
Citera
2025-04-19, 08:05
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Jag och några kompisar funderar på göra en prankvideo eller socialt experiment där en vit kille kysser eller hånglar med en muslim som har slöja eller burka på sig.
Detta ska ske offentligt men inte utanför nån moské, dock ska vi göra det där muslimer rör sig.

Skulle inte bli förvånad om det är hets mot folkgrupp eller att man blir dömd för att medvetet ha kränkt muslimerna.

Vi förstår ju att muslimska män och killar riskerar bli väldigt arga på oss och eventuellt också gå till attack, men vi har lite backup så risken att vi blir allvarligt skadade är lite mindre,även om man inte är så kaxig när muslimerna drar fram en kniv och börjar vifta.
Det där gjorde några i Tyskland för typ 20 år sedan. Det var efter en debatt om att "vita" tyskar var så rasistiska efter att stats-tv gjort en film där en sydländsk man kysste en vit kvinna. Flera tyskar "rynkade" nämligen "på näsan" vid denna åsyn. Då var det några grabbar som ville visa att turkar och araber var ännu mer "rasistiska" än tyskarna genom att spela in en amatörfilm dör en uppenbart tysk kille hånglade med en beslöjad tjej i ett turkghetto någonstans i Ruhrområdet. Det blev upplopp direkt bland invandrarna och filmen förbjöds visning eftersom den var rasistisk.
Citera
2025-04-19, 08:43
Medlem
Citat:

Det var vanligt förr att kvinnor bar en sjal runt huvudet/håret. Det är mycket klädsamt.
Kallades sjal eller sjalett eller huckle. Samma sak som det som idag kallas 'slöja'. Enda skillnaden är att en muslimsk slöja alltid är enfärgad.
Gör en video med en kvinna i huckle som kysser någon. Sedan gör samma video med ett enfärgat huckle.
Jag ville att min dotter skulle bära huckle - eftersom jag tycker det är så snyggt. Och hon sa att hon hade försökt, men blivit illa bemött. (de trodde hon var muslim)
Så denna vackra huvudbonad har försvunnit ur vår kläd-garderob, sedan landet blev fullt av muslimska 'slöjor'.
Hijab är en huva. Som är större än sjal eller huckle.
Abaya är som en långklänning med tillhörande huva.
Niqab är en ansiktsmask i kombination med en abaya som bildar ett plagg då bara ögonen tittar fram.
Burka är heltäckande, med ett flor framför ögonen som det går att se genom.

Gemensamt är att de brukar vara enfärgade, ofta svarta, men det finns även ljusa gråa gråblåa och beige.
Burka kan även vara starkare blå färg.

Du får skynda dig göra dina experiment för snart kan det vara förbjudet klä sig i burka eller niqab. De är redan förbjudna att använda i ett flertal Europeiska länder.

Intressant experiment.

Bruden bär slöja även här på bröllop. Och förväntar sig bli kysst.
Citera
2025-04-19, 10:40
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är givetvis brottsligt, troligen ett ofredande, och kan det ledas i bevis att man gjorde det riktat mot kvinnans etnicitet, för att kränka henne p.g.a hennes muslimska tro, kan jag tänka mig att det anses som en försvårande omständighet som talar för ett hårdare straff enligt 29 kap. 2 § punkten 7.
På riktig??????????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in