Citat:
Ursprungligen postat av
herrmojd51
Jag och några kompisar funderar på göra en prankvideo eller socialt experiment där en vit kille kysser eller hånglar med en muslim som har slöja eller burka på sig.
Detta ska ske offentligt men inte utanför nån moské, dock ska vi göra det där muslimer rör sig.
Frågan är om detta kan anses olagligt på nåt sätt?
Skulle inte bli förvånad om det är hets mot folkgrupp eller att man blir dömd för att medvetet ha kränkt muslimerna.
Vi förstår ju att muslimska män och killar riskerar bli väldigt arga på oss och eventuellt också gå till attack, men vi har lite backup så risken att vi blir allvarligt skadade är lite mindre,även om man inte är så kaxig när muslimerna drar fram en kniv och börjar vifta.
Det var vanligt förr att kvinnor bar en sjal runt huvudet/håret. Det är mycket klädsamt.
Kallades sjal eller sjalett eller huckle. Samma sak som det som idag kallas 'slöja'. Enda skillnaden är att en muslimsk slöja alltid är enfärgad.
Gör en video med en kvinna i huckle som kysser någon. Sedan gör samma video med ett enfärgat huckle.
Jag ville att min dotter skulle bära huckle - eftersom jag tycker det är så snyggt. Och hon sa att hon hade försökt, men blivit illa bemött. (de trodde hon var muslim)
Så denna vackra huvudbonad har försvunnit ur vår kläd-garderob, sedan landet blev fullt av muslimska 'slöjor'.
Hijab är en huva. Som är större än sjal eller huckle.
Abaya är som en långklänning med tillhörande huva.
Niqab är en ansiktsmask i kombination med en abaya som bildar ett plagg då bara ögonen tittar fram.
Burka är heltäckande, med ett flor framför ögonen som det går att se genom.
Gemensamt är att de brukar vara enfärgade, ofta svarta, men det finns även ljusa gråa gråblåa och beige.
Burka kan även vara starkare blå färg.
Du får skynda dig göra dina experiment för snart kan det vara förbjudet klä sig i burka eller niqab. De är redan förbjudna att använda i ett flertal Europeiska länder.
Intressant experiment.
Bruden bär slöja även här på bröllop. Och förväntar sig bli kysst.