• 1
  • 2
2025-04-18, 09:24
Medlem
Jag och några kompisar funderar på göra en prankvideo eller socialt experiment där en vit kille kysser eller hånglar med en muslim som har slöja eller burka på sig.
Detta ska ske offentligt men inte utanför nån moské, dock ska vi göra det där muslimer rör sig.

Frågan är om detta kan anses olagligt på nåt sätt?
Skulle inte bli förvånad om det är hets mot folkgrupp eller att man blir dömd för att medvetet ha kränkt muslimerna.

Vi förstår ju att muslimska män och killar riskerar bli väldigt arga på oss och eventuellt också gå till attack, men vi har lite backup så risken att vi blir allvarligt skadade är lite mindre,även om man inte är så kaxig när muslimerna drar fram en kniv och börjar vifta.
Citera
2025-04-18, 09:26
Medlem
Det hela beror väl på om "muslimska kvinnan" är med på det eller inte
Citera
2025-04-18, 09:27
Medlem
67arigGubbes avatar
Sexuellt ofredande
Våldtäkt

Man kan inte bara gå fram och kyssa vem som helst bara för de är huckelkvinna.

Hoppas ni åker på storstryk.
Citera
2025-04-18, 09:32
Medlem
Beslöjad eller ej - pranket slutar med en anmälan om sexuellt ofredande om kvinnan inte är med på det. Skulle de muslimska bröderna vilja använda sina Sharia-lagar när dom fångat er, så är det väl stening eller knuff från högt hus som kommer på tal.
Citera
2025-04-18, 09:33
Medlem
WetCigarettes avatar
Nej det är inte olagligt. Kör på.
Citera
2025-04-18, 09:59
Medlem
Antar att det är nån av kompisarna som ska klä ut sig till muslimsk kvinna då. Nej det är inte olagligt eller Hets mot folkgrupp. Snarare kan man se det som en manifestation för inkludering.
Citera
2025-04-18, 10:07
Medlem
Vilken idiottråd.

Är hon inte med på det är det ett brott oavsett hennes religion eller etnicitet
Citera
2025-04-18, 10:21
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tror att ni missförstår TS. Tanken är nog att kvinnan i slöja ska vara en som tillhör gänget och är med på det.

Det borde givetvis inte vara förbjudet. Visserligen så kan jag tänka mig att det kan bli en anmälan om hets mot folkgrupp för att muslimer känner sig kränkta av allt som vi icke-muslimer gör.

Men man borde kunna klä tjejen i tanke att hon ska reflektera dåtidens svenska kvinnor som bar sjalett. Kunde se ut:
https://static.vecteezy.com/ti/grati...ai-fotona.jpeg
Citera
2025-04-18, 10:22
Medlem
Det är givetvis brottsligt, troligen ett ofredande, och kan det ledas i bevis att man gjorde det riktat mot kvinnans etnicitet, för att kränka henne p.g.a hennes muslimska tro, kan jag tänka mig att det anses som en försvårande omständighet som talar för ett hårdare straff enligt 29 kap. 2 § punkten 7.
Citera
2025-04-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag och några kompisar funderar på göra en prankvideo eller socialt experiment där en vit kille kysser eller hånglar med en muslim som har slöja eller burka på sig.
Detta ska ske offentligt men inte utanför nån moské, dock ska vi göra det där muslimer rör sig.

Frågan är om detta kan anses olagligt på nåt sätt?
Skulle inte bli förvånad om det är hets mot folkgrupp eller att man blir dömd för att medvetet ha kränkt muslimerna.

Vi förstår ju att muslimska män och killar riskerar bli väldigt arga på oss och eventuellt också gå till attack, men vi har lite backup så risken att vi blir allvarligt skadade är lite mindre,även om man inte är så kaxig när muslimerna drar fram en kniv och börjar vifta.
Du är oklar här. Är det en i ditt "gäng" som klär ut sig så är det OK. Går ni på nån random är det så klart olagligt. Men antar du menar det förstnämnda.
Citera
2025-04-18, 10:50
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Även om ni klär ut någon till muslim och gör experimentet så känns det som att lagen kan se det som att ni medvetet försöker provocera just muslimer.

Var väl inte så länge sedan sen det var några som skulle protestera utanför en moske eller ambassad men det fick dom inte göra för det skulle anses hets mot folkgrupp?

Du får nog vara förberedd på att få hot och kanske även stryk, muslimska män kan inte kontrollera sig efter 500 år av inavel.
Citera
2025-04-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
Det hela beror väl på om "muslimska kvinnan" är med på det eller inte

Det är ju nån i vårat gäng som ska spela kvinnan, antingen en tjejkompis som får kyssas på riktigt eller en snubbe i burka där vi låtsas hångla.
Att det är olagligt art kyssa random folk mot deras vilja vet nog alla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in