2025-04-18, 16:49
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Vadå hittepåskuld? Det verkar inte så
sannolikt eller särskilt rättssäkert att KFM skulle agera på bara ett påstående om en skuld. Du berättar inte allt.

Japp. Det är inte rättssäkert. Att det skulle vara rättssäkert är bara något folk tror. Och jo, jag har berättat allt. Jag förstår dock att du, och andra naiva, inte vill tro att det är så det fungerar. Och förväntar mig så klart fler påståenden om att jag ljuger. Eftersom jag förstår hur lite koll gemene man egentligen har.
Citera
2025-04-18, 16:53
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Japp. Det är inte rättssäkert. Att det skulle vara rättssäkert är bara något folk tror. Och jo, jag har berättat allt. Jag förstår dock att du, och andra naiva, inte vill tro att det är så det fungerar. Och förväntar mig så klart fler påståenden om att jag ljuger. Eftersom jag förstår hur lite koll gemene man egentligen har.
Då har förstås överklagat KFMs beslut i efterhand och hur gick det?
Citera
2025-04-18, 16:54
Medlem
Citat:
sannolikt eller särskilt rättssäkert att KFM skulle agera på bara ett påstående om en skuld. Du berättar inte allt.

Finns så många fake inkasso bolag som skickar till kronofogden direkt det är ju regeringen som måste ändra lagen. Vilket dom inte gör oskyldiga med skulder drabbas
Citera
2025-04-18, 16:57
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Då har förstås överklagat KFMs beslut i efterhand och hur gick det?

Missade tidsfristen hos rätten med 3 veckor. Så de 20k gick på det allmänna torskkontot. Var irriterad över insikten om att detta ens var möjligt i dagens Sverige men sket i pengarna då det var ett litet belopp. Hade jag haft otur så hade det kunna vara betydligt mer.

Poängen med mitt exempel var att visa att KFM inte behöver ha koll och bevis som underlag för sitt agerande.
Citera
2025-04-18, 17:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Så, Kenneth är alltså kriminell.
Har du någon källa på det? Eller sitter du bara och fantiserar?

Har du någon källa som säger att det han påstår stämmer med undantag för hans egna ord?
Citera
2025-04-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Problemet på Arlanda är att om du nolltaxerat flera år/bidrag och är /misstänks vara på väg utomlands och dessutom skuldsatt blir de rätt intresserade av att kolla om du har sedlar med dig, har du det ,gör de direkt distansutmätning..

Det är inget problem. Det är en ynnest.
Citera
2025-04-18, 17:02
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Jodå, och det görs i syfte för att få fram prejudikat.
För att få fram det där prejudikatet kommer oskyldiga att drabbas, som Kenneth, eftersom att lagstiftningen är ny.

Hur vet du att det inte är korrekt? Vi har Kenneths ord och ev några familjemedlemmar och inget från kronofogden/polisen mm. Du måste förstå att sånt här säljer nyheter och varje gangster som blir skjuten var ju guds bästa barn och fotbollsproffs enligt uttalanden i media.
Citera
2025-04-18, 17:05
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Haha, snacka om att vara naiv.
Tror du på allt en politiker säger?
För det första, att vara skuldsatt är inte synonymt med att vara kriminell. Dom skuldsatta som blir utsatta för dessa tvångsåtgärder från staten är inte kriminella, utan vanliga knegare som suger på att betala sina räkningar. Men absolut, dessa ska betala sina skulder som alla andra, men att vara skuldsatt är inte kriminellt, och ska inte bli behandlad som det heller.
För det andra, är lagstiftningen verkningslös.
Är du kriminell med pengar så är det inte svårt att anlita en advokat som kan upprätta ett juridisk dokument som tillåter ägaren av bilen att låna ut den till den kriminella. Vips, så kan staten inte längre beslagta egendomen.

Nån som är naiv är snarare du som tror på allt du läser. Du tror väl fortfarande att vi tjänat miljarder på invandringen och att alla gängmedlemmar blivit gängkriminella för att de inte har en fritidsgård
Citera
2025-04-18, 17:09
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nån som är naiv är snarare du som tror på allt du läser. Du tror väl fortfarande att vi tjänat miljarder på invandringen och att alla gängmedlemmar blivit gängkriminella för att de inte har en fritidsgård

Som sagt.. du är helt jävla insnöad på gängkriminella och har blivit blind.

Ser säkert en våldtäktsman eller misshandlare så fort du ser en utlänning. 😂

Stackars sate.

Kenneth med sina benproteser ljuger nog i riksmedia! Herregud.. hur slint kan det slå? Sök hjälp
Citera
2025-04-18, 17:11
Medlem
Citat:

Det fungerar så här:
1. Man lämnar in en ansökan till KfM med sitt krav
2. KfM skickar brev till.den påstådde gäldenären och frågar hur denna ställer sig till kravet.
3. Svarar man inte inom visst tid meddelar FfM utslag till sökandes fördel och driver in.

Så budskapet är som alltid, reser ni är väg längre tid, låt någon ta hand om er post och öppna eventuellt viktiga saker.
Citera
2025-04-18, 17:16
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det fungerar så här:
1. Man lämnar in en ansökan till KfM med sitt krav
2. KfM skickar brev till.den påstådde gäldenären och frågar hur denna ställer sig till kravet.
3. Svarar man inte inom visst tid meddelar FfM utslag till sökandes fördel och driver in.

Så budskapet är som alltid, reser ni är väg längre tid, låt någon ta hand om er post och öppna eventuellt viktiga saker.

Man kan dock få tillbaka pengarna i efterhand, om man nu verkligen har rätten på sin sida.

/AI
Citera
2025-04-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Det är inget problem. Det är en ynnest.

Polisen har kavlat upp ärmarna efter några 10Miljoner+ beslag.i sedlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in