• 1
  • 2
2025-04-17, 19:54
Medlem
TheGretaResets avatar
vi har en tråd : Lyxväskor till en bråkdel av priset – kinesisk protest mot Trumps tullar?
(FB) Lyxväskor till en bråkdel av priset – kinesisk protest mot Trumps tullar?

Det handlar om nån kines som lagt ut filmer på tiktok där man visar att väskor och skor är tillverkade i kina fast folk tror att de görs i europa osv.

Inte superintressant men jag kollar ändå en gång på videon (som är short) och skriver kommentaren att "betalar man 38,000 dollar för en hermesväska är man idiot."

så småningom får jag ett meddelande att det gäller inte hermes men många andra

så jag svarar att man sa så i klippet.

Jag får ett nytt märkligt svar men då skrollar jag upp och läser om tråden för något stämmer inte.

då upptäcker jag att all information som fanns tidigare i tråden är borta, tex länkar till den virala tictok viseon. Många av inläggen är borttagna och ts inlägg går inte att känna igen.

Jag funderar på att pma ts för att fråga om hen har reviderat tråden men hen har bara 10 inlägg så det kan jag inte.

Det jag funderar på här är att det måste handla om något regelverk man brutit mot med en sådan stor revidering av tråden.

Kan någon förklara vad som var fel?
Citera
2025-04-17, 20:07
Medlem
Fan konstigt om väsentlig information är borta samt TS inlägg ändrat.
Citera
2025-04-17, 20:10
Moderator
Chantres avatar
Ingen moderator har ändrat eller raderat inlägg i tråden. En RP för 0.03 är släckt.

Mer åtgärder finns inte. Så rimligen har TS själv ändrat i startinlägget.
Citera
2025-04-17, 21:57
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ingen moderator har ändrat eller raderat inlägg i tråden. En RP för 0.03 är släckt.

Mer åtgärder finns inte. Så rimligen har TS själv ändrat i startinlägget.
Vad är rp?
Citera
2025-04-17, 21:59
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Vad är rp?
Rapportering. Någon har rapporterat ett inlägg, men rapporten har släckts utan åtgärd.
Citera
2025-04-17, 22:44
Medlem
kalkryggars avatar
Det som kan tänkas vara lite märkligt är att vid tiden när du kommenterar så har TS möjlighet att ändra i sin trådstart redan slutat för länge sen.

Men menar du att det fanns en video i trådstarten när du tittade?

Eller har du bara scrollat shorts och råkat på något som ser ut som tråden och så har du blandat ihop lite bara?
Citera
2025-04-18, 08:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det som kan tänkas vara lite märkligt är att vid tiden när du kommenterar så har TS möjlighet att ändra i sin trådstart redan slutat för länge sen.

Eller har du bara scrollat shorts och råkat på något som ser ut som tråden och så har du blandat ihop lite bara?

Inte ens "Senast redigerad" syns och den dyker ju upp redan efter två minuter.
Citera
2025-04-18, 09:39
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Har kollat ämneshistoriken för tråden - och ingen har på något sätt ingripit i trådstarten eller ändrat något som kollegan Chantre redan nämnt.
Citera
2025-04-18, 10:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inte ens "Senast redigerad" syns och den dyker ju upp redan efter två minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Har kollat ämneshistoriken för tråden - och ingen har på något sätt ingripit i trådstarten eller ändrat något som kollegan Chantre redan nämnt.

TS (i den här tråden) måste nog då blandat ihop sig antar jag. Sånt som händer. Ja ja, bara att gå vidare i livet.
Citera
2025-04-18, 18:35
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:

JA, jag har tänkt på det också.

Mitt första inlägg är två timmar och 10 minuter efter tråden startats.

Efter det ändras ts inlägg. Länken till tråden jag kommenterar är borta. Och många inlägg mellan mig och ts har försvunnit.

Det är därför jag tänker att jag måste stött på något regelverk med sådan hård moderering och startar denna tråd. Jag brukar annars strunta i modereringen då det är meningslöst.

När ni skriver att ingen modering gjorts blir jag ännu mer misstänksam.

Jag kan inget om väskor. JAg skulle kunna nämna louse vitton eller GD men att kommentera en hermesväska går över min horisont. Jag fick uppgiften att en hermesväska kostar 38,000 dollar av klippet i tråden.

Men jag har svårt att förstå varför det har gjorts. Jag har ju kommit på "flashback" att revidera tråden om karlatornet. Men då utgick det med all säkerhet pengar i ersättning och jag vet inte hur långt upp.

Det är därför jag undrar. Det finns ingen logik i det.

Kan man se om någon redigerar trådar eller kan man bara läsa i en logg folk skall skriva i när de redigerar? Och utgår ifrån att det inte gjorts för det är ingen anmärkning bokförd?
Senast redigerad av TheGretaReset 2025-04-18 kl. 18:45.
Citera
2025-04-18, 18:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
JA, jag har tänkt på det också.

Mitt första inlägg är två timmar och 10 minuter efter tråden startats.

Efter det ändras ts inlägg. Länken till tråden jag kommenterar är borta. Och många inlägg mellan mig och ts har försvunnit.

Det är därför jag tänker att jag måste stött på något regelverk med sådan hård moderering och startar denna tråd. Jag brukar annars strunta i modereringen då det är meningslöst.

När ni skriver att ingen modering gjorts blir jag ännu mer misstänksam.

Jag kan inget om väskor. JAg skulle kunna nämna louse vitton eller GD men att kommentera en hermesväska går över min horisont. Jag fick uppgiften att en hermesväska kostar 38,000 dollar av klippet i tråden.

Men jag har svårt att förstå varför det har gjorts. Jag har ju kommit på "flashback" att revidera tråden om karlatornet. Men då utgick det med all säkerhet pengar i ersättning och jag vet inte hur långt upp.

Det är därför jag undrar. Det finns ingen logik i det.

Kan man se om någon redigerar trådar eller kan man bara läsa i en logg folk skall skriva i när de redigerar? Och utgår ifrån att det inte gjorts för det är ingen anmärkning bokförd?

Raderade inlägg ligger kvar synliga för alla 94 moderatorer plus admins, så ja, dessa ser om en tråd är redigerad.
Citera
2025-04-18, 19:01
Medlem
TheGretaResets avatar
Ok, så ts startar en tråd om ett kinesiskt klipp som blivit viralt men länkar inte klippet i tråden?

Jag har ändå på något mystiskt sätt fått tillgång till klippet och kan citera uppgifter som att en hermes kostar tydligen 38,000 dollar.

Ok, nu har vi rett ut det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in