Citat:
Ursprungligen postat av
Nanteq
Intressant. Är det Donnan Meloni som övertalat Trump? Det pratade om henne i veckan på P1 och konstaterade att hon är en lysande politiker och väldigt skicklig på att hantera gubbar!
Man skall nog vara lite försiktig än, som bekant vill msm presentera scoop..
..för när jag läser på Ukrainsk media står det så här :
Ukraine and the U.S. may sign a minerals deal on April 24, U.S. President Donald Trump told reporters on April 17.
"We have a minerals deal, which I guess is going to be signed on Thursday, next Thursday," Trump said during a press conference with Italy Prime Minister Giorgia Meloni in the White House.
https://kyivindependent.com/ukraine-us-may-sign-minerals-deal-on-april-24-trump-says/
Ett viktigt fetat ord, likaså har man ju inte hört något ifrån Zelensky än..(om jag inte har missat något ?)
Men framgång i förhandlingarna skall ha skett :
Earlier this week, U.S. and Ukrainian delegates held consultations on the deal in Washington. The sides have made "significant progress," Deputy Prime Minister and Economy Minister Yuliia Svyrydenko said.
..och efter det (om det stämmer vill jag understryka) så förefaller Trump ha fått en mental tillnyktring :
Bloomberg reported earlier on April 16 that the U.S. has softened its "maximalist" demands, lowering the payback it seeks for the provided aid from $300 billion to $100 billion. While the latter sum is closer to Kyiv's estimates of the supplied assistance, Zelensky has stressed that Ukraine does not see the aid sent by the Biden administration as debt.
Men..jag väntar på ngt ifrån Zelensky.., inget än..hmm...