2025-04-17, 23:13
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Det där citatet har stått i vanlig media i två tre dagar ditt mongo.
Med "ett par dagar" menas vanligen 2-3 dagar, ja. Verkligen observant konstaterat av dig.

How it started:

Russia May Run Out of Missiles in Three Months: Intelligence Report

How its going:

"We produce as much ammunition in a year as Russia does in three months"
Citera
2025-04-17, 23:15
Medlem
Exakt var går ryssarna framåt och hur vinner de?
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Någon vapenvila utan villkor kommer aldrig att ske därför att Ryssland vinner och går framåt. Frankrike och Britterna tillsammans med baltstaterna saboterar alla försökt till vapenvila för då ska man skicka in "fredsbevarande styrkor" vilket leder till eskalering. Trump är en affärsman och är inte ideologiskt bunden, han vet att kriget i Ukraina är förlorat för väst och han vill inte slösa mer pengar och vapen. Trump försöker istället att få till diplomatiska kontakter och affärssammarbeten med Ryssland och vill ha ett slut på kriget så han kan koncentrera sig på Iran och Kina vilka ha ser som större hot. Europa är fast i ideologi och rusofobi där man leder oss och det ukrainska folket närmare helvetet utan att tänka. USA och Europa tillsammans kunde inte få Ukraina att vinna och nu tror Europa att man utan USA kan göra det. Man lurar och lockar Zelensky till att fortsätta kriget med löften om NATO, EU-medlemskap, pengar, vapen och ammunition som inte finns i dessa mängder. Hela vårt toppskick av politisk och militär elit är dårar och russofober som medvetet förstör Ukraina men även vår ekonomi och demokrati för deras egna privat syften.

Vi får se om mineralavtalet går i lås för det säljer ju ut Ukraina till USA och drar EU vid näsan. Typiskt det ukrainska folket för man verkar inte vilja ha en suverän stat utan att någon stormakt ligger ovanpå dom. Men det spelar väl mindre roll för dom bara det är väst, fattiga kommer dom att förbli om dom säljer ut all dom för att blidka makterna i väst för att få en klapp på ryggen och en kram.
Citera
2025-04-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ett som aldrig går att uppnå Ukraina i Nato har ni rysstroll spåkula eller ha ha vad fan säger att Ukraina inte är med i Nato i framtiden.

du menar att ukrainas mål är nåbara?
hur är din spåkula och hur verkar det gå med den delen?
Citera
2025-04-17, 23:17
Medlem
Jag pratar givetvis om citatet i fria tider.
Ni byter alltid ämne eller visar hur korkade ni är.
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Med "ett par dagar" menas vanligen 2-3 dagar, ja. Verkligen observant konstaterat av dig.

How it started:

Russia May Run Out of Missiles in Three Months: Intelligence Report

How its going:

"We produce as much ammunition in a year as Russia does in three months"
Citera
2025-04-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ja, svårt uppnå målen när de är så långt från varandra. Även i en fredsförhandling blir det omöjligt.

Iallafall, jag tror att kriget måste fortsätta till endera landet ger sig och besegras. Låter det vara osagt vilket land som kommer att vinna, men man kan ju säga att jag hoppas att moskoviterna fortsätter attackera sig tills de förblött helt...
håller med i din slutsats ang hur det slutar.
om det inte sker så kommer det bara att blossa upp igen om några generationers nazister.

om att Ryssland inte befriar ukraina från nazisterna, i de ryska områdena för den ryska diasporan, har väl mer att göra med om USA/UK vill sätta in egen trupp, om inte så tar det slut på ukrainas resurser långt innan rysslands.
Citera
2025-04-17, 23:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Intressant. Är det Donnan Meloni som övertalat Trump? Det pratade om henne i veckan på P1 och konstaterade att hon är en lysande politiker och väldigt skicklig på att hantera gubbar!

Man skall nog vara lite försiktig än, som bekant vill msm presentera scoop..

..för när jag läser på Ukrainsk media står det så här :

Ukraine and the U.S. may sign a minerals deal on April 24, U.S. President Donald Trump told reporters on April 17.

"We have a minerals deal, which I guess is going to be signed on Thursday, next Thursday," Trump said during a press conference with Italy Prime Minister Giorgia Meloni in the White House.

https://kyivindependent.com/ukraine-us-may-sign-minerals-deal-on-april-24-trump-says/

Ett viktigt fetat ord, likaså har man ju inte hört något ifrån Zelensky än..(om jag inte har missat något ?)

Men framgång i förhandlingarna skall ha skett :

Earlier this week, U.S. and Ukrainian delegates held consultations on the deal in Washington. The sides have made "significant progress," Deputy Prime Minister and Economy Minister Yuliia Svyrydenko said.

..och efter det (om det stämmer vill jag understryka) så förefaller Trump ha fått en mental tillnyktring :

Bloomberg reported earlier on April 16 that the U.S. has softened its "maximalist" demands, lowering the payback it seeks for the provided aid from $300 billion to $100 billion. While the latter sum is closer to Kyiv's estimates of the supplied assistance, Zelensky has stressed that Ukraine does not see the aid sent by the Biden administration as debt.

Men..jag väntar på ngt ifrån Zelensky.., inget än..hmm...
Citera
2025-04-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
du menar att ukrainas mål är nåbara?
hur är din spåkula och hur verkar det gå med den delen?

RyZZlands krigsmål hur fan ska de avnazifiera Ukraina menar du genom att ta fyra oblast? Då måste hela landet ockuperas och med dagens takt lär det ta över 100 år.

Avmilitarisera har misslyckats kapitalt då Ukraina är än mer militariserad nu än 2022.

Nato målet kan de aldrig infria ändå kloaken din.
Citera
2025-04-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Men det var ju det jag sa.
Ständiga framgångar enl dig.

På en karta går det knappt att se. Men vi struntar i det.
Du säger väl bara hur läget ligger till. Eller?
Ividere tyckte det stod still.
Ni får överlägga vilken linje ni ska hålla.
Helt otroligt, hela Kursk är rensat och ryssarna har gått in i Sumy där Kiev nu förbereder evakuering av staden Sumy. Vid Liman går man också framåt starkt och norr samt söder om Kupiansk tar man också mark för att troligen omringa staden och hela området öster om floden Oskol. Vid Toreskt är det också fart där man brutit sig egenom det ukrainska försvaret norr om staden och sätter den västra delen norrut på pottan. I södra Doneskt har vi också stora genomslag. Nere i Zaporizhzhia har det också tagit fart idag. Ryssland håller ett högt jämt tryck efter hela fronten och när det ukrainska försvaret är tillräckligt nött bryter det ihop någonstans precis som i Kursk och sen går det snabbt där. Nu skicker man högt om ovillkorlig vapenvila ...

Är läget förklarat även utan karttjänst?
Citera
2025-04-17, 23:24
Medlem
Absolut tveksam men jag tror Meloni kan ha en bra inverkan på kåtbocken Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man skall nog vara lite försiktig än, som bekant vill msm presentera scoop..

..för när jag läser på Ukrainsk media står det så här :

Ukraine and the U.S. may sign a minerals deal on April 24, U.S. President Donald Trump told reporters on April 17.

"We have a minerals deal, which I guess is going to be signed on Thursday, next Thursday," Trump said during a press conference with Italy Prime Minister Giorgia Meloni in the White House.

https://kyivindependent.com/ukraine-us-may-sign-minerals-deal-on-april-24-trump-says/

Ett viktigt fetat ord, likaså har man ju inte hört något ifrån Zelensky än..(om jag inte har missat något ?)

Men framgång i förhandlingarna skall ha skett :

Earlier this week, U.S. and Ukrainian delegates held consultations on the deal in Washington. The sides have made "significant progress," Deputy Prime Minister and Economy Minister Yuliia Svyrydenko said.

..och efter det (om det stämmer vill jag understryka) så förefaller Trump ha fått en mental tillnyktring :

Bloomberg reported earlier on April 16 that the U.S. has softened its "maximalist" demands, lowering the payback it seeks for the provided aid from $300 billion to $100 billion. While the latter sum is closer to Kyiv's estimates of the supplied assistance, Zelensky has stressed that Ukraine does not see the aid sent by the Biden administration as debt.

Men..jag väntar på ngt ifrån Zelensky.., inget än..hmm...
Citera
2025-04-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
målen, återigen
Ryssland:
inget NATO för ukraina
avmilitarisering
avnazifiering

ukraina
återställa 1991 års gränser.

som det ser ut just nu och tre år bakåt så ligger den ena sidan betydligt längre ifrån sina mål än den andra.

De där ryska målen är fullständigt orealistiska. De kommer aldrig att kunna uppnås av Ryssland utan att Ukraina upphör existera som stat.

Avmilitarisering: kommer aldrig att lyckas med mindre att Ryssland upprättar en mångårig ockupation av hela Ukraina
Avnazifiering: ouppnåeligt mål eftersom ingen hittills kunnat påvisa vad som är nazistiskt i landet så är målet så godtyckligt att man aldrig kommer kunna säga att det är mer uppnått än vad det var förra året.
Inget Nato: även detta mål kräver rysk ockupation av hela Ukraina. Ett kvarvarande fritt Ukraina kommer inte kunna hindras från att söka medlemskap
Citera
2025-04-17, 23:28
Medlem
Snygg översättning från ryska. Ser gärna lite andra källor på att det rullar på som smort på alla frontavsnitt,
Märkligt att inte de stora nyhetsbyråerna rapporterar om dessa fantastiska framstötar?
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Helt otroligt, hela Kursk är rensat och ryssarna har gått in i Sumy där Kiev nu förbereder evakuering av staden Sumy. Vid Liman går man också framåt starkt och norr samt söder om Kupiansk tar man också mark för att troligen omringa staden och hela området öster om floden Oskol. Vid Toreskt är det också fart där man brutit sig egenom det ukrainska försvaret norr om staden och sätter den västra delen norrut på pottan. I södra Doneskt har vi också stora genomslag. Nere i Zaporizhzhia har det också tagit fart idag. Ryssland håller ett högt jämt tryck efter hela fronten och när det ukrainska försvaret är tillräckligt nött bryter det ihop någonstans precis som i Kursk och sen går det snabbt där. Nu skicker man högt om ovillkorlig vapenvila ...

Är läget förklarat även utan karttjänst?
Citera
2025-04-17, 23:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Absolut tveksam men jag tror Meloni kan ha en bra inverkan på kåtbocken Trump.

Är bara att vänta. Som bekant så var ju Stubb och golfade med Trump, och efter det så framkom ju att Trump var besviken på Putin.., vilket han mindes i ca. 48 timmar innan det var samma gamla kråksång igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in