2025-04-17, 20:47
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Henrik Björklund har skrivit på för två år med Karlskoga.
https://www.bikkarlskoga.se/article/hqbasuu-1eki1/view

Det var trevligt att ha honom tillbaka i Färjestad och jag tyckte han jobbade på bra bakom de mer framstående spelarna, jag gillar hans fysik osv.
Men med det sagt så är det lite tråkigt av rent sentimentala skäl, att han inte fortsätter i FBK. Men ändå kul att han fortsätter inom kretsen så att säga och återvänder till Karlskoga

Underbart!

Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Challe Karlberg till FBK som en av de assisterande tränarna bakom Jönsson.

Snacka om att sjunka långt

Vem är Challe?
Citera
2025-04-17, 21:02
Medlem
Citat:

Karlberg? Varför? Vad är hans meriter?
Citera
2025-04-17, 22:06
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:

Om vi ändå skulle köra på leksandsspåret, kunde vi inte bara behållt Hedberg då?

Hansen som målvaktstränare alltså, som varit mv-tränare för J18 och J20 tidigare.
Det gillar jag! Jag tycker det känns som vi gjort ett bra jobb med våra målvakter på juniornivå senaste åren, så det känns helt rätt att lyfta upp honom och ge han chansen.

Olsson har jag ingen som helst koll på, men han har ju ändå varit assisterande i ett av Schweiz bättre lag i flera år, så det kan väl bli bra.

Jag hoppas Walleballe och JJ vet vad de gjort här. Det är som sagt målvaktstränaren jag känner mig mest nöjd med. På juniorsidan har det sett bra ut med målvakter, tillskillnad från A-sidan. Så just där känns det bara positivt.

Jag gillar även det som också står i artikeln:
Citat:
Vi kommer även att titta på att försöka stärka upp målvaktstränarsidan i föreningen i stort och ber att få återkomma där.
Det har ju ryktats om Erik Granqvist ett tag i någon roll i föreningen. Det börjar lukta här

Källa: https://www.farjestadbk.se/article/48yasuv-23h01/view
Citera
2025-04-18, 14:40
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Om vi ändå skulle köra på leksandsspåret, kunde vi inte bara behållt Hedberg då?

Hansen som målvaktstränare alltså, som varit mv-tränare för J18 och J20 tidigare.
Det gillar jag! Jag tycker det känns som vi gjort ett bra jobb med våra målvakter på juniornivå senaste åren, så det känns helt rätt att lyfta upp honom och ge han chansen.

Olsson har jag ingen som helst koll på, men han har ju ändå varit assisterande i ett av Schweiz bättre lag i flera år, så det kan väl bli bra.

Jag hoppas Walleballe och JJ vet vad de gjort här. Det är som sagt målvaktstränaren jag känner mig mest nöjd med. På juniorsidan har det sett bra ut med målvakter, tillskillnad från A-sidan. Så just där känns det bara positivt.

Jag gillar även det som också står i artikeln:

Det har ju ryktats om Erik Granqvist ett tag i någon roll i föreningen. Det börjar lukta här

Källa: https://www.farjestadbk.se/article/48yasuv-23h01/view

Hedberg ville väl antagligen ha en roll som huvudtränare, Olsson och Karlberg har jag ingen vidare koll på men som andra/tredje tränare blir det säkert inte sämre än det vi har haft. Tror dock att Jönsson kan få det tufft om det inte levereras direkt, men med så mycket nytt i lagbygget lär det ta lite tid.
Citera
2025-04-18, 14:49
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Hedberg ville väl antagligen ha en roll som huvudtränare, Olsson och Karlberg har jag ingen vidare koll på men som andra/tredje tränare blir det säkert inte sämre än det vi har haft. Tror dock att Jönsson kan få det tufft om det inte levereras direkt, men med så mycket nytt i lagbygget lär det ta lite tid.
Ja, Olsson och Karlberg kan säkert göra ett godkänt jobb som assisterande.

Jag hoppas Jönsson får förtroende och stöttning om det går emot. Han kommer vilja ändra en del i spelsystemet, och det kan ta tid som du är inne på. Jag tänker direkt på senaste vändan JJ var i en ledarroll hos oss, som sportchef då han blev utbränd. Han fick inget stöd från föreningen och det blev ingen bra relation mellan honom och föreningen då. Jag vill inte att något liknande uppstår igen.

Vad tror du och ni andra om tanken med backsidan?

Kommer vi försöka dumpa en del kontrakt och få in nytt blod där, eller kommer man förlita sig på att nya tränarna ska göra förändringar i spelsystem och utveckling av spelarna, så det kommer se mycket stabilare ut på isen ändå?
Citera
2025-04-18, 22:59
Medlem
tcfmogs avatar
HV lägger alltså 220' i månaden i tre år på en tredjelinare som inte spelade en match den här säsongen
Citera
2025-04-19, 11:24
Medlem
Lassi Lehtinen är nu presenterad av Hv. Det blir nog bra.
Citera
2025-04-19, 12:26
Medlem
Bartman777s avatar
Andreas Johansson blir HC för SSK kommande säsong.
Jag minns att han hade någon tränarroll i FBK för ett gäng år sedan, men jag minns inte riktigt hur det gick eller vad jag tyckte om honom då. Han var väl ganska hetlevrad vill jag minnas iaf.
Citera
2025-04-22, 23:49
Medlem
Borgman blir troligtvis den spelare som kommer tjäna mest i SHL nu 😊
Citera
2025-04-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Borgman blir troligtvis den spelare som kommer tjäna mest i SHL nu 😊

Att han kommer ha 250 i månaden kanske ngt mer. Ja.
Men det finns det en del som har?
Citera
2025-04-23, 13:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag följer IKO:s lagbygge med spänning och konstaterar att vi bara har svenska namn än så länge, vilket är lite kul. Enda undantagen är danska Søren Dietz-Larsen och finska Emil Vuorio (den senare är inte presenterad än). Det saknas dock minst två fw och en c, så man bör kanske vänta sig ett par importer ganska snart.

Edit: I augusti, september förra året hade vi sju nordamerikaner i laget.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-04-23 kl. 13:12.
Citera
2025-04-23, 13:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Det ryktas f.ö. om ytterligare en J20-spelare till a-laget: Oskar Wahlberg på lån från Frölunda. Wahlberg gjorde en SHL-match i vintras. Vi har redan två, tre junisar (och två värvningar från hockeyettan) i truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in