2025-04-23, 14:14
Medlem
Bartman777s avatar
Emil Djuse skriver på för SAIK tre år: https://www.skellefteaaik.se/article/5dfasv6-5n5bi1/view

Hugo Orrsten lånas ut från Örebro till Mora över kommande säsong: https://www.moraik.se/article/cf1asv4-33ni1/view
Han gjorde hela 67p på 47 matcher senaste säsongen i J20 och är draftbar i sommar och aktuell för JVM i vinter.

Niklas Arell som tidigare spelat i bland annat SHL och Liiga har skrivit på tre år för SSK: https://www.sodertaljesk.se/article/z79asv5-41461/view
Jag minns honom som en rätt stabil defensiv back med ett bra skott när han var i Färjestad, men det är ju 10 år sedan.

Förövrigt slog det mig precis att Love Härenstam blir en av målvakterna i SSK kommande säsong. Det ska bli kul att följa hans utvekling. Han lär väl också vara högaktuell för JVM i vinter.
Senast redigerad av Bartman777 2025-04-23 kl. 14:17.
Citera
2025-04-23, 15:31
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Andreas Johansson blir HC för SSK kommande säsong.
Jag minns att han hade någon tränarroll i FBK för ett gäng år sedan, men jag minns inte riktigt hur det gick eller vad jag tyckte om honom då. Han var väl ganska hetlevrad vill jag minnas iaf.
Och framförallt blev han tio tusen fattigare när han torskade med ett helt överlägset MoDo. Hur någon kan vilja ha honom är ofattbart.
Citera
2025-04-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Andreas Johansson blir HC för SSK kommande säsong.
Jag minns att han hade någon tränarroll i FBK för ett gäng år sedan, men jag minns inte riktigt hur det gick eller vad jag tyckte om honom då. Han var väl ganska hetlevrad vill jag minnas iaf.

Undrar varför SSK vill ha honom? Han har inga tränarmeriter att skryta om direkt.
Citera
2025-04-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag följer IKO:s lagbygge med spänning och konstaterar att vi bara har svenska namn än så länge, vilket är lite kul. Enda undantagen är danska Søren Dietz-Larsen och finska Emil Vuorio (den senare är inte presenterad än). Det saknas dock minst två fw och en c, så man bör kanske vänta sig ett par importer ganska snart.

Edit: I augusti, september förra året hade vi sju nordamerikaner i laget.
Ja det blir intressant att se de sista spelarna för i nuläget känns det lite halvjummet
Citera
2025-04-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Att han kommer ha 250 i månaden kanske ngt mer. Ja.
Men det finns det en del som har?
Borgman kommer troligen vara HV bästa spelare, tror du han då kommer ha en lön som är sämre än nån sopa i 3:e femman?
Citera
2025-04-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Borgman kommer troligen vara HV bästa spelare, tror du han då kommer ha en lön som är sämre än nån sopa i 3:e femman?

Att Kent Nubben Norberg gett vissa spelare helt sinnessjuka kontrakt innebär nog inte att nuvarande ledning delar ut fantasisummor.

Borgman får högst troligt en topplön men en rimlig sådan och sannolikt mellan 250-300 i månaden.
Citera
2025-04-23, 21:34
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Att Kent Nubben Norberg gett vissa spelare helt sinnessjuka kontrakt innebär nog inte att nuvarande ledning delar ut fantasisummor.

Borgman får högst troligt en topplön men en rimlig sådan och sannolikt mellan 250-300 i månaden.

Hv får ju betala mer i lön för att de varit ett bottenlag i 5 år i rad till spelare av högre klass som Borgman
Citera
2025-04-23, 21:44
Medlem
Citat:

Skulle du acceptera en lägre lön än den högst betalda sopan på jobbet som du vet att har högre kompetens, kunskap och att du levrar mer än?
Citera
2025-04-24, 09:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Ja det blir intressant att se de sista spelarna för i nuläget känns det lite halvjummet
Yes, vi får se vad man kryddar med. De spelare som fått förlängt är främst slitvargar. Vi behöver lite spets, Filiph E i all ära. Han är ingen Zion N.
Citera
2025-04-24, 19:55
Medlem
m4tt145s avatar
Timrå ett bevis på att finnar är förlorare och att icke lita på.
Citera
2025-04-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Timrå ett bevis på att finnar är förlorare och att icke lita på.

Jo tack. Nu vill man inte se en Finnjävel till i föreningen på många år. Hoppas man satsar på Svenska spelare och ledare, kanske några Nordamerikaner.

En sån som Nubben får mycket skit men han ställer alltid upp för klubben i våt och torrt fast han egentligen inte vill, det är annat än Finnkräken som sticker mitt i förberedelserna inför säsong. Har dom hemlängtan och vill åka hem kan dom väl meddela det i Januari-Februari och inte nu när det är försent att hitta en vettig tränare och sportchef.
Senast redigerad av GamGreken 2025-04-24 kl. 23:31.
Citera
2025-04-24, 23:38
Medlem
klemenzas avatar
Idag blev det officiellt med Max Lindholm till VF.

https://www.norran.se/sport/ishockey/artikel/max-lindholm-berattar-sjalv-darfor-lamnar-han-skelleftea/rk3oy6wl
Senast redigerad av klemenza 2025-04-24 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in