• 1
  • 2
2025-04-17, 15:27
Varför etablerar och bosätter sig förmögna t.ex. företagsledare och privatpersoner i Stockholm med tanke på "Simon", samtyckeslagen, sexköpsförbudet, drogpolitiken med mera och med flera?
Med löpsedlar så fort minsta illa går utanför normen. Vad är fritt och bra med Stockholm när staden ligger i Sverige?

Varför vill rika bo i Stockholm när sex, droger och många andra nöjen är strängt reglerade, byråkratiserade och övervakade utan personlig frihet?
Citera
2025-04-17, 15:29
Varför väljer rika människor inte t.ex. London eller England, Lissabon eller Köpenhamn istället?
Inte ens får män dö när de själva vill. Kan det finnas ens någon som inte vill ha möjlighet/friheten till bl.a. sextjänster, dödshjälp, avkriminaliserade droger m.m. som finns i andra städer?

Man undrar dessutom vad alla sådana lagar, förbud och inskränkningar kostar Sverige rent ekonomiskt...
"BetterStories Har du hört talas om Arlanda?" Det är alltså därför Arlanda går omotiverat varm året runt i förhållande till Stockholms relativt lilla folkmängd?
Senast redigerad av tottenhammare 2025-04-17 kl. 15:41.
Citera
2025-04-17, 15:35
Avstängd
Har du hört talas om Arlanda? Eller Bromma för deras privatflyg? Man behöver inte knulla olagligt i Sverige.
Citera
2025-04-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tottenhammare
Varför etablerar och bosätter sig förmögna t.ex. företagsledare och privatpersoner i Stockholm med tanke på "Simon", samtyckeslagen, sexköpsförbudet, drogpolitiken med mera och med flera?
Med löpsedlar så fort minsta illa går utanför normen. Vad är fritt och bra med Stockholm när staden ligger i Sverige?

Varför vill rika bo i Stockholm när sex, droger och många andra nöjen är strängt reglerade, byråkratiserade och övervakade utan personlig frihet?

Stockholm!

Menar du Sverige?

Sverige har blivit ett riktigt skit land för dom flesta,
Även företagare,
Citera
2025-04-17, 15:49
Medlem
Damen101s avatar
Stockholm e ett riktigt horhus. Premissen för folk med kapital som bosätter sig i Sthlm är för att dom vill knulla närmsta granne, dotter eller fru. Spelar ingen roll. Dom har ju pengar som dom kan bistå barnet eller kvinna med ifall hon väljer att skilja sig och bosätta sig centralt i en hyres eller bostadsrätt.
Citera
2025-04-17, 15:59
Medlem
pn222jws avatar
Det finns väldigt fina delar i Norrort (natur) och fina hus i Stockholms stad, om individen är svensktalande är det praktiskt att bo i Sverige... den kanske har många svenska vänner som kan titta förbi. Den kan åka på semester utomlands om den känner för det. Svensk sjukvård och barnomsorg är jämförelsevis bra. Det är nog otroligt dyrt att flytta till exempelvis London.
Citera
2025-04-17, 16:14
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Stockholm! Menar du Sverige? Sverige har blivit ett riktigt skit land för dom flesta. Även företagare
Jag menar Stockholm eftersom staden ligger i Sverige under svensk jurisdiktion och svenska normievärderingar, regleringar med jantenormer och skaller.

Att fattiga arbetare fortsätter att bo kvar Munkfors, Borlänge och Sundsvall är förståeligt då frihet och valmöjligheten att flytta saknas.
Stockholm har vissa fördelar men dom är inte många när det kommet till att leva. Visst är en del vyer vackra med vackert är även tex München och Vienna.
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Stockholm e ett riktigt horhus. Premissen för folk med kapital som bosätter sig i Sthlm är för att dom vill knulla närmsta granne, dotter eller fru. Spelar ingen roll. Dom har ju pengar som dom kan bistå barnet eller kvinna med ifall hon väljer att skilja sig och bosätta sig centralt i en hyres eller bostadsrätt.
Det är nog klart att man inte behöver öppen laglig prostitution och sexhjälp när rika män oavsett kan pröjsa miljoner i löpande månadsavgifter till kvinnor.
Men då kan plötsligt scoop från MeToo, anklagelser i medier för sextrakasserier eller fängelsedomar för våldtäkt ofta bli fallet.
Hur fan i halva helvete kan framförallt rika och män vilja bo i Stockholm!
Citera
2025-04-17, 16:18
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Jag menar Stockholm eftersom staden ligger i Sverige under svensk jurisdiktion och svenska normievärderingar, regleringar med jantenormer och skaller.

Att fattiga arbetare fortsätter att bo kvar Munkfors, Borlänge och Sundsvall är förståeligt då frihet och valmöjligheten att flytta saknas.
Stockholm har vissa fördelar men dom är inte många när det kommet till att leva. Visst är en del vyer vackra med vackert är även tex München och Vienna. Det är nog klart att man inte behöver öppen laglig prostitution och sexhjälp när rika män oavsett kan pröjsa miljoner i löpande månadsavgifter till kvinnor.
Men då kan plötsligt scoop från MeToo, anklagelser i medier för sextrakasserier eller fängelsedomar för våldtäkt ofta bli fallet.
Hur fan i halva helvete kan framförallt rika och män vilja bo i Stockholm!

Det är enda anledningen att vilja bo i Sthlm är att köpa sex, på något sätt köpa sex som inte är officiellt för andra utan genom otrohet och annat. Sthlm e liksom en stad för människor med hybris.
Citera
2025-04-17, 16:25
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Sthlm e liksom en stad för människor med hybris.
Det stämmer att Stockholm är en stad till framförallt för att fylla tomrum som den ytliga materialismen tillsammans med den sociala stressen under nyliberalismen har skapat. Glans till ingen nytta, nöje eller njutning. Folk med FOMO och ambitionen om att vilja ha hybris söker till sitt självvalda fängelse ja, som nog inte många har reflekterat över.
Just i denna stund och varje dag år efter år finns det säker många tiotusentals människor i Stockholm som oroar sig antigen för sexköp, droger eller andra förbud.
Jätteduktigt och bra för den psykiska hälsan och välbefinnandet (ironi). That's not happiness or freedom!
Senast redigerad av tottenhammare 2025-04-17 kl. 17:03.
Citera
2025-04-17, 16:33
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Det stämmer att Stockholm är en stad till framförallt för att fylla tomrum som den ytliga materialismen tillsammans med den sociala stressen under nyliberalismen har skapat. Glans till ingen nytta, nöje eller njutning. Folk med FOMO och ambitionen om att vilja ha hybris söker till sitt självvalda fängelse ja, men som nog inte många har reflekterat över.

Just i denna stund finns säker många tiotusentals människor som i Stockholm som oroar sig antigen för sexköp, droger eller andra förbud.
Jätteduktigt och bra för den psykiska hälsan och välbefinnandet. Not.

Sthlm hybrisen har ju spritt sig över hela Sverige. Här, där jag bor ska ju varenda tjej ha ett slags lidingeö dialekt i sitt språk. Snubbar som ska vara en slags överklass bög. Det är en identitet för prestige som spelar roll. Men fan varken brudarna säljer sex eller horungarna till män tar kola. Så det e ju ett typiskt svensk beteende att låtsas om att man e något men i praktiken inte kan verka för sin egen stereotyp. Sthlm ha sina bra drag också. Älskar Sthlm men bara töntigt när folk utanför Sthlm ska leka Sthlm.
Citera
2025-04-17, 16:44
Medlem
Purpurhaegers avatar
Citat:

De kanske är lyckligt gifta och har andra prioriteringar än att köpa sex och ta droger?
Jag menar allvar här - det är faktiskt inte så att alla vill bryta mot de här lagarna.

Din frågeställning får mig att undra om du hamnat i en filterbubbla?

Sedan tycker även jag att Sverige är lite för fokuserat på politisk korrekthet och cancel-kultur mot dem som bryter mot normen, men det finns även många nackdelar med att bo utomlands och jag tvivlar på att någon skulle gå igenom flyttprocessen enbart för att åtnjuta lite större personlig frighet i fråga om sexköp och droganvändning.
Citera
2025-04-17, 16:52
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurhaeger
De kanske är lyckligt gifta och har andra prioriteringar än att köpa sex och ta droger?
Jag menar allvar här - det är faktiskt inte så att alla vill bryta mot de här lagarna.

Sedan tycker även jag att Sverige är lite för fokuserat på politisk korrekthet och cancel-kultur mot dem som bryter mot normen, men det finns även många nackdelar med att bo utomlands och jag tvivlar på att någon skulle gå igenom flyttprocessen enbart för att åtnjuta lite större personlig frihet i fråga om sexköp och droganvändning.
Visst finns det "s.k. lyckligt gifta" men ALLA vill trots sådant, dvs mest skryt, drömmeri och Fablernas värld, ha möjlighet och friheten att välja.
Flyttprocesser är ibland kanske inte värda besväret om man REDAN bor i Stockholm men flyttprocesser DIT från andra städer får mig häpna.
Det finns enligt mig inte ens någonting som lockar med Stockholm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in