Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-17, 14:37
Avstängd
Låt aktivisterna vara. Det råder yttrandefrihet. Vi lever i en demokrati. Glöm ej det.
Citera
2025-04-17, 14:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Nu får dom ge sig. Sabotage bara. Varför förstöra konst och historia? Hur får man fram sin poäng då?? Genom att man är en galning...
Allt handlar bara om uppmärksamhet för dessa sabotörer.

Om man skulle fråga någon av dom VARFÖR man ska rädda våtmarkerna så skulle de inte kunna svara något annat än det de blivit hjärntvättade med.

OM de verkligen brydde sig skulle de vara ute i våtmarkerna och göra nåt vettigt.
Citera
2025-04-17, 14:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Låt aktivisterna vara. Det råder yttrandefrihet. Vi lever i en demokrati. Glöm ej det.

De är inte demokratiska och följer samma destruktiva ideologi som RAF gjorde i Västtyskland under 70-talet.
Citera
2025-04-17, 14:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Den dagen de bestämde sig för att sabotera konst och gamla antika kulturföremål så fick de inte mitt medlidande eller min respekt.
Citera
2025-04-17, 14:53
Medlem
Citat:
Håller med. Men demokratiföraktet här är utbrett. Ofta i paritet med Trumps diktatorsambitioner.
Citera
2025-04-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det låter som att vi är eniga i sakfrågan men inte i hur denna ska drivas. Bra ändå.
1) Jag uttalar mig inte om någon sakfråga. Jag säger generellt att om man vill driva en sakfråga så gör man det. Vill man agera för att bli hatad, så gör man det i stället. Oklart varför men bortskämda snorungar gör vad som helst för att själva få uppmärksamhet.

2) Limfånarna driver ingen sakfråga. De gör stunts för att bli hatade och låtsas att det finns en sakfråga i botten men den frågan kunde lika gärna varit neopronomen eller vad som helst som förevändning för att bete sig som de oansvariga barnrumpor de är. Skicka hela packet till arbetsläger, så kanske en eller två av dem växer upp.
Citera
2025-04-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Låter ju korkat. Miljöaktivister och klimathysteriker borde väl gilla segelfartyg?
Vi har helvetiska problem i segelklubben, orsakade av någon miljötalibansk kommuntjänsteman. Och vi är ju vindkraftsdrivna...

Miljöfolk, liksom all annan nosringsvänster, hatar dessutom vår historia och vårt kulturarv, så det är inte konstigt att de ger sig på just kulturarvet.
Citera
2025-04-17, 15:37
Medlem
Citat:

Citat:
Håller med. Men demokratiföraktet här är utbrett. Ofta i paritet med Trumps diktatorsambitioner.

Nej. Dessa aktivister får demonstrera som vanligt för sin sak. Men de ska inte få ägna sig åt olaga intrång, vandalism, sabotage, klotter, terrorism.
Citera
2025-04-17, 16:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Om du bryter mot lagar och förordningar vid demonstrationer så respekterar du inte demokratin.
Givetvis borde det gå konsekvenser för aktivisterna. Av med kläderna, slå sönder njurar och revben, sen kör upp en batong i arslet på farbröderna och låt de ta SL-bussen hem i det tillståndet.
Jag är rätt säker på att de här dumheterna tog slut tämligen omgående efter det.
Citera
2025-04-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
1) Jag uttalar mig inte om någon sakfråga. Jag säger generellt att om man vill driva en sakfråga så gör man det. Vill man agera för att bli hatad, så gör man det i stället. Oklart varför men bortskämda snorungar gör vad som helst för att själva få uppmärksamhet.

2) Limfånarna driver ingen sakfråga. De gör stunts för att bli hatade och låtsas att det finns en sakfråga i botten men den frågan kunde lika gärna varit neopronomen eller vad som helst som förevändning för att bete sig som de oansvariga barnrumpor de är. Skicka hela packet till arbetsläger, så kanske en eller två av dem växer upp.
1. Nej jag märker att du är ointresserad av sakfrågan. Intressant att du verkar känna aktivisterna.
2. Du har inga egna barn va? Vi får hoppas att du inte får några heller med den fascistoida attityden du har…..
Citera
2025-04-17, 17:20
Medlem
BorgeHs avatar
OK, de vill ”bevara” våtmarker. Det de inte verkar veta är att det är förbjudet att dika skog. Våtmarker är redan skyddade. Fråga folk kring Dalälven vad de tycker om sanka marker där bara mygg och knott trivs. Med förändring av klimatet ökar nederbörden och markerna blir våtare.

Dessa stollar förstår inte vad de håller på med. De verkar sinnesförvirrade i sin välmenande inskränkthet.

En lösning för dessa personer är att domstolarna dömer dem till rättspsykiatrisk vård med utskrivningsprövning. Efter några serier med elchocker tror jag de lugnar ned sig och kan släppas ut efter 5 år.

Med denna behandling hjälper vi dessa stackars vilseledda människor att bli friskare och må bättre!
Citera
2025-04-17, 18:53
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha fattat vad begreppet demokrati betyder, …alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in