2025-04-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Intressant, har den strategin någonsin använts tidigare? Flera krig har hamnat där, men vad jag vet var det inte planen. Så barnamördare v.puttin är en mästerstrateg med sitt 7d schack trots allt, eller var det kinaschack han pysslar med?

Mig veterligen har den strategin inte avsiktligt prövats tidigare, i alla fall inte någorlunda modern tid (de forn- och medeltida krigen har jag mindre koll på; men ryssarna lever ju kvar i det medeltida tänkandet, så varför inte?).
Citera
2025-04-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jag har idag fått lära mig att artilleri är saken.
Ryssland producerar massor.

Har folk fel?

Vad pratar du om ? Artilleri är saken för vem ? För Ryssland ? Menar du Ryssland producerar massvis med artilleri och det är därför det går dåligt för de eller vad ?

Ryssarna borde ju också ha drönare men kommer inte åt Ukraina.
Citera
2025-04-17, 13:41
Medlem
Riktig köttardag igår på alla typer av enheter. Kul att se!
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
The estimated total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 17.04.25:

personnel: about 937 440 (+1 230) persons
tanks: 10 654 (+16)
troop-carrying AFVs: 22 217 (+54)
artillery systems: 26 442 (+65)
MLRS: 1 366 (+2)
anti-aircraft systems: 1 135 (+3)
aircraft: 370 (+0)
helicopters: 335 (+0)
UAVs operational-tactical level: 32 925 (+88)
cruise missiles:3 145(+0)
warships/boats: 28 (+0)
submarines: 1 (+0)
vehicles and fuel tanks: 44 642 (+170)
special equipment: 3 807 (+3)
Citera
2025-04-17, 13:44
Medlem
Nej Vatnik.
Eftervärldens dom mot det ryska vanvettet kommer bli hård.
Hela idén att ens starta det här idiotiska skitkriget kommer överskugga allt.
Men kämpa på ni i er bubbla så länge ni kan.
Vad ska ni göra när kriget är slut?
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
"Den medmänskliga, så viktiga... bild av skillnaden på hur det kan vara"? Det världen kommer se och minnas är att Ukraina begick krigsbrott mot civilbefolkningen i Kursk och att européer som du understödde detta i likhet med era förfäder före er.
Citera
2025-04-17, 13:52
Medlem
Möjligt men de kommer skickas ut på ett idiotiskt självmordsuppdrag och snart vara ett minne blott.
Jag vet det och känner det innerst inne. En godkänd källa enligt ubertrollet Akademikerfyllot.
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Nu skickas elitstyrkan Akhmat till Belgorod. Det blir inte roligt för UAF.
Dom är livrädda för dom. Akhmat brigaden är kända för att vara otroligt skickliga soldater.
https://youtu.be/rv0jekUE5WU?si=PGCENScdwkJULKi0
Citera
2025-04-17, 13:54
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Nu skickas elitstyrkan Akhmat till Belgorod. Det blir inte roligt för UAF.
Dom är livrädda för dom. Akhmat brigaden är kända för att vara otroligt skickliga soldater.
https://youtu.be/rv0jekUE5WU?si=PGCENScdwkJULKi0
Är dom inte kända för att lägga upp massa videos på tiktok och vara ganska ruttna på att strida eller blandar jag ihop dom med andra tattare?
Citera
2025-04-17, 14:01
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Vad pratar du om ? Artilleri är saken för vem ? För Ryssland ? Menar du Ryssland producerar massvis med artilleri och det är därför det går dåligt för de eller vad ?

Ryssarna borde ju också ha drönare men kommer inte åt Ukraina.

Läser du inte tråden?
Kolla igenom vad som skrivits.

Ska väl inte behöva upprepa allt som skrivs? Du är uppenbarligen läs och skrivkunnig.
Citera
2025-04-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Kadyrovs styrkor "elitsoldater"

Jag tycker inte att det är något att skratta åt. De räknas som de modigaste soldater som finns. De är attacksoldater. Det är inte så många som vill vara det, det krävs nerver av stål när man väntar och väntar och ändå uppehåller korrekta fokuseringar.
Grejen med de ryska soldaterna är att de inte får angripa om det finns en chans att civila skadas. Det är därför Ukraina alltid sysslar i vanliga bostadshus, i sjukhus, skolor och nu i munkkloster - för då anfaller ryssarna inte.
Men de kan bilda ring utanför och inte släppa ut dem ur klostret, som just har skett i Kursk.
Citera
2025-04-17, 14:17
Medlem
Men lägg ner nu din fjant.
Vi har sett tusentals exempel på när de ryska soldaterna ger blanka fan i om civila saknas eller ej.
Intressant att 90% av tråden har en helt annan uppfattning än dig om de här tappra hjältarna..
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag tycker inte att det är något att skratta åt. De räknas som de modigaste soldater som finns. De är attacksoldater. Det är inte så många som vill vara det, det krävs nerver av stål när man väntar och väntar och ändå uppehåller korrekta fokuseringar.
Grejen med de ryska soldaterna är att de inte får angripa om det finns en chans att civila skadas. Det är därför Ukraina alltid sysslar i vanliga bostadshus, i sjukhus, skolor och nu i munkkloster - för då anfaller ryssarna inte.
Men de kan bilda ring utanför och inte släppa ut dem ur klostret, som just har skett i Kursk.
Citera
2025-04-17, 14:33
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Nej Vatnik.
Eftervärldens dom mot det ryska vanvettet kommer bli hård.
Hela idén att ens starta det här idiotiska skitkriget kommer överskugga allt.
Men kämpa på ni i er bubbla så länge ni kan.
Vad ska ni göra när kriget är slut?

De kommer att för alltid att få leva i det förgångna. Det blir ett U-land av rySSland vilket kommer att göra de mer aggressiva och beskylla väst för sitt eget fel. Hot kommer att vara vardagsmat från rySSland som i fortsättningen fortfarande tror att de kan hota sig till saker vilket inte fungerade med Ukraina. Sorglig framtid för rySSland är att vänta. Ukraina kommer att blomstra och bli ett välmående land.
Citera
2025-04-17, 14:44
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Blev de modiga när Pappa Kadyrov och Putin började suga av varandra?
Vad är en attack soldat?
De är feta pajasaar som rör sig i de bakre linjerna och som flyr varje gång de får riktid stridskontakt.
Ditt skämt om att ryssar inte angriper civila orkar jag inte ens reagera på.
Citera
2025-04-17, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja fasen med takten Ukraina krossar ryZZka kolumner dagligen så lycka till för dasriket och Kloaken RyZZland.

Men hur kommer det sig att Ryssland går frammåt dag för dag då?
Skribenterna på X ljuger väl aldrig?
Å sådana som Ni ser inte skogen för alla träd är ivägen.

https://youtu.be/RRBYlyMWixU?si=_VmUGz0K78QVgu0N
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in