2025-04-16, 21:03
Medlem
Cameltotems avatar
Tillåt mig att skratta.

Man kör inte en Rolls Royce, man färdas i en.

Finns nog inget mer patetiskt än att ratta sin egna Rolls Royce.
Citera
2025-04-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kom att tänka på en sak när jag för några dagar sedan såg en Rolls Royce i trafiken.
Helt ovetenskapligt tror jag märket sålde bättre på 60, 70 och 80-talet än vad de gjort sen 90-talet och framåt? Hur kan det komma sig? Speciellt 70-talet var ju så proletärt.

Hur ser den typiska Rolls Royce köparen ut idag?

Hip-hopare, gangsterrappare, nyrika, grevar och baroner, kungligheter, lottovinnare, överklassen, övre medelklassen? Vilka köper ny Rolls idag?

Man måste ha mycket pengar och man måste dessutom gilla att visa att man har mycket pengar. Vilka är det? Är ju rätt osvenskt.

Fakta:

Den genomsnittliga ägaren till en rolls royce.
Har 7st andra bilar.

Kör sin Rolls en årlig körsträcka på 500 mil.

Andra intressanta saker är väl att det kan ta ca 130H+ att bygga en enda bil. Tex en Cullinan.

Jämfört med andra premiumbilar i mångmiljonklassen ( porsche cayenne, Rover, etc) som i snitt spottas ur fabriken på ca 36 timmar. Rena rama löpande band i jämförelse.
Citera
2025-04-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tillåt mig att skratta.

Man kör inte en Rolls Royce, man färdas i en.

Finns nog inget mer patetiskt än att ratta sin egna Rolls Royce.
Du menar att man ska låta sig färdas i en Phantom Coupé, Dawn eller en Wraith?

OnT: Ayad Al-Saffar brukar glida runt i sin. Utan chaufför.

https://carup.se/svenske-miljardarens-unika-rolls-royce-rose-phantom/
Senast redigerad av Treschow 2025-04-16 kl. 21:25.
Citera
2025-04-16, 21:24
Avstängd
TheGretaResets avatar
De enda jag vet är zigenska bilhandlare i götet.
Citera
2025-04-16, 21:33
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Sticker jag ut i debatten om jag påstår att RR med stor sannolikhet är det bilmärke som har lägst vägmätarställning bland alla bilmärken innan de hamnar på skroten. Jag blir ärligt talat förvånad (chockad) över hur många RR som är skrotade och som säljs i delar som rullat löjligt få mil på många sajter från the UK. Lyxbil är det ju definitivt. Men förklaringen skulle kunna vara att de är löjligt dyra att reparera, bl a extremt dyra delar, och de som har stålarna hellre köper en ny RR än att reparera sin gamla när något går sönder. Och då skrotas hellre Rollsen.
Citera
2025-04-16, 21:44
Medlem
Fettsugnings avatar
Hade en Silver Shadow II en gång i tiden. Ett projekt.
Citera
2025-04-16, 22:01
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakFlashes
Fakta:

Den genomsnittliga ägaren till en rolls royce.
Har 7st andra bilar.

Kör sin Rolls en årlig körsträcka på 500 mil.

Andra intressanta saker är väl att det kan ta ca 130H+ att bygga en enda bil. Tex en Cullinan.

Jämfört med andra premiumbilar i mångmiljonklassen ( porsche cayenne, Rover, etc) som i snitt spottas ur fabriken på ca 36 timmar. Rena rama löpande band i jämförelse.
Att en RR är mycket handtillverkat innebär inte per automatik att den är bättre och fri från fel och brister. Roboten jobbar betydligare mer felfritt än en industriarbetare gör!
Citera
2025-04-16, 22:07
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Minisnoppare med vattenkammat hår kör Royce. Vrooom!
Citera
2025-04-16, 22:09
Medlem
Citat:
Kom att tänka på en sak när jag för några dagar sedan såg en Rolls Royce i trafiken.
Helt ovetenskapligt tror jag märket sålde bättre på 60, 70 och 80-talet än vad de gjort sen 90-talet och framåt? Hur kan det komma sig? Speciellt 70-talet var ju så proletärt.

Hur ser den typiska Rolls Royce köparen ut idag?

Hip-hopare, gangsterrappare, nyrika, grevar och baroner, kungligheter, lottovinnare, överklassen, övre medelklassen? Vilka köper ny Rolls idag?

Man måste ha mycket pengar och man måste dessutom gilla att visa att man har mycket pengar. Vilka är det? Är ju rätt osvenskt.

Working- och / eller underklass vs new money
Citera
2025-04-16, 22:10
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ja, lite så jag tänker. Vad är det som gör att man väljer en Rolls istället för en Mercedes S klass eller en BMW 7-serie? Rollsen väcker förstås mer uppmärksamhet och är säkert dubbelt så dyr, men är det verkligen en bättre bil? Antar att det är en slags statement man gör när man väljer en Rolls?

De jag vet med en RR har även 30 andra bilar, inklusive de du nämner. Dessa människor har liksom inte endast en bil....
Citera
2025-04-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ja, lite så jag tänker. Vad är det som gör att man väljer en Rolls istället för en Mercedes S klass eller en BMW 7-serie? Rollsen väcker förstås mer uppmärksamhet och är säkert dubbelt så dyr, men är det verkligen en bättre bil? Antar att det är en slags statement man gör när man väljer en Rolls?

För att varenda babbe från den lokala pizzerian åker BMW och Merca. Det finns alltså inget status i det längre.
Citera
2025-04-16, 22:25
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roskrigaren
Kommer inte på hans namn. Men han var/är sosse med en jävla massa pengar. Han sålde nåt företag. Kör förutom RR även HD.

Jan emanuelsson han kör ej en rr.

Han är en skäggig mupp som blivit rik på invandare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in