2025-04-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jättesmart att sprida fler förtalsgrundade uppgifter om personer man utreds för förtal begångna mot. Anjo är en eftertänksam kille, som noga överväger vilka saker han sprider på sina plattformar!

Spelar väl ingen roll nu eller?
Är ganska säker på att Anjo inte åker på något förtal på C & L, polisen ser ju att båda sidor har kastat skit på varandra.
Citera
2025-04-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Vad fan är det för sjuk fråga?

Vi kan ta fallet om Chrippa och Julia här som exempel. Hon påstår sig manipulerats av Chrippa. Är felet hos Julia eller Chrippa, eller båda?

Med ditt uttalande så var det "knappast" Julias fel att hon blev lurad, pg a Chrippas manipulativa metoder.
Klart som fasen att det var Julias fel att hon blev lurad och det är lika klart att det är folks fel som låter sig manipuleras av sån som Neonberger. Man friskrivs inte från fel bara för att man är lättlurad eller korkad.
Citera
2025-04-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Är ganska säker på att Anjo inte åker på något förtal på C & L, polisen ser ju att båda sidor har kastat skit på varandra.

Du tror inte att det är förtal att sitta och påstå att någon i princip vill döda människor? Snälla.
Citera
2025-04-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Vi kan ta fallet om Chrippa och Julia här som exempel. Hon påstår sig manipulerats av Chrippa. Är felet hos Julia eller Chrippa, eller båda?

Med ditt uttalande så var det "knappast" Julias fel att hon blev lurad, pg a Chrippas manipulativa metoder.
Klart som fasen att det var Julias fel att hon blev lurad och det är lika klart att det är folks fel som låter sig manipuleras av sån som Neonberger. Man friskrivs inte från fel bara för att man är lättlurad eller korkad.

Att du ens jämför Neonberger och hans gelikar med Chrippa säger mig att du inte har någon koll överhuvudtaget med vad de förstnämnda har sysslat med. Men du är väl en sån som tycker att tjejer som blir våldtagna får skylla sig själva också, vi kan därför avsluta diskussionen här.
Citera
2025-04-16, 16:35
Medlem
Citat:
Att du ens jämför Neonberger och hans gelikar med Chrippa säger mig att du inte har någon koll överhuvudtaget med vad de förstnämnda har sysslat med. Men du är väl en sån som tycker att tjejer som blir våldtagna får skylla sig själva också, vi kan därför avsluta diskussionen här.

Jag jämförde inte person utan sak och händelseförlopp.

Absolut inte, så du kan sluta försöka lägga orden i mun på mig för att du inte har sakliga motargument.
Bara för att Neonberger är en duktig manipulatör så betyder inte det att folket (inte kvinnor specifikt) som blir manipulerade av honom står utan fel. Som jag skrev tidigare, bara för att du är korkad och lättlurad så friskriver inte det dig från fel.
Hade det varit så enkelt så hade alla kunnat skylla på "Han/hon lurade mig" och inte felat. Funkar inte så.
Citera
2025-04-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Är väl redan spridit av media.
Och han nämner aldrig något namn.

Men det får stå för Anjo. Vad har jag med saken att göra?

Det är lätt att räkna ut vem det är som avses. Det behövs inget utpekande med namn.

Medierna kan också hållas ansvariga för förtal, men istället blir den ansvarige utgivaren, alltså en riktig sådan, ansvarig. Då utgår man från brott enligt tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen istället. Förtal är ett av brotten i dessa grundlagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14

De har inte kastat på långa vägar lika mycket skit tillbaka. Någon annans fel gör dessutom inte felet mer rätt. Tyckte Anjo det var jobbigt att få en slev tillbaka och ansåg det var ärekränkning, då får han gå till polisen och anmäla det, eller stämma i domstol. Samhället tolererar inte folkdomstolar på internet.

Förövrigt behöver inte polisen involveras överhuvudtaget. Vi har ju tagit det redan. Läs lagtexten i 5 kapitlet 5 paragrafen brottsbalken.
Citera
2025-04-16, 16:42
Medlem
Citat:
Skulle aldrig lita på ett ord Chrippa säger, han är precis lika stor mytoman.

Då är vi överens om en sak iaf, skönt :-)
Citera
2025-04-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Jag jämförde inte person utan sak och händelseförlopp.

Absolut inte, så du kan sluta försöka lägga orden i mun på mig för att du inte har sakliga motargument.
Bara för att Neonberger är en duktig manipulatör så betyder inte det att folket (inte kvinnor specifikt) som blir manipulerade av honom står utan fel. Som jag skrev tidigare, bara för att du är korkad och lättlurad så friskriver inte det dig från fel.
Hade det varit så enkelt så hade alla kunnat skylla på "Han/hon lurade mig" och inte felat. Funkar inte så.

Vem fan bryr sig om de inte står utan fel? och vad skulle felet vara ens? Att de vill tjäna pengar?
Så om unga tjejer blir utsatta för äldre gubbar och hotade av kriminella så är det någonstans deras eget fel? varför ens uttala dig om saken när du inte har koll på dessa människor överhuvudtaget? Vi pratade om Neonberger och 100% part nu, vi hade inte en diskussion om filosofi.
Citera
2025-04-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Nu har Anjo gått ut med vad som stod i meddelandena om stämpling.
C är en mycket sjuk människa.
Kan du säga/visa vad det stod
Citera
2025-04-16, 17:43
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson

Om jag förstår det rätt, så kommer videon att släppas kl 18.00
Citera
2025-04-16, 17:43
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson

Ser ingenstans om det. Skulle inte han sluta med ” drama”?
Citera
2025-04-16, 17:46
Medlem
Citat:
Du tror inte att det är förtal att sitta och påstå att någon i princip vill döda människor? Snälla.

Du får säga vad du vill jag tror inte att Anjo kommer åka på något när det gäller C &. L
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in