2025-03-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Varför? Hoppas dem förlänger och förlänger och gör en gedigen utredning.

En gedigen utredning borde de hunnit få ihop vid det här laget. Fup och rättegång är väl det enda som är kvar som överhuvudtaget är lite intressant. Han kommer troligtvis sitta inne ett antal år, det är snipp snapp slut på den här sagen.
Citera
2025-03-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Mamma J har full ensam vårdnad om lilla C. LVU är nedlagt. J har egen lägenhet. Hon är sjukskriven just nu och det var ca. en månad sedan Chrippa träffade sin dotter.
Detta gick hon ut med i sin live på TikTok för några dagar sedan.

Ändå har hon inte haft live från Karlskoga senaste dagarna utan bra många mil därifrån.
Citera
2025-03-29, 10:52
Medlem
Varför skriver vi i tråden Micro har ju redan alla svar.

Jag kan förenkla så alla förstår.
C är oskyldig han har dragit på sig konsumtionslån för att Jocke har tvingat han ta lån genom att lura han. Egentligen skulle C kunna leva betydligt mera lyxigt än sin bror men Jocke lurade han ta lån köpa kläder och klockor på Temu för de rik ut . Trots han är jätterik.

Sedan var Jocke taskig som erbjöd sig att ordna en som kunde deklarera åt C så allt skulle bli rätt och sedan hjälpa han betala in alla skulder . Men det gjorde han bara för verka vara en bror som bryr sig för han va så fräck att han ville att C skulle betala igen sedan så gör inte en bror mot sin bror . Fy skäms Jocke borde brännas på bål enligt Micro

Plus han är så taskig han kommer inte ch hämtar L när hon enligt egen utsago blir sönderslagen men det är J som gjort fel troligen lurat C att slå .

Så det va allt nu kan vi sova lugnt Jocke är tokig och klart det är rätt att anstifta då
Citera
2025-03-29, 10:59
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
En gedigen utredning borde de hunnit få ihop vid det här laget. Fup och rättegång är väl det enda som är kvar som överhuvudtaget är lite intressant. Han kommer troligtvis sitta inne ett antal år, det är snipp snapp slut på den här sagen.
Kan nog dröja ett tag igen om stämplingen tas med i samma mål som ekobrotten, folkbokföringsbrotten, spel-brotten osv. då nya personer verkar ha blivit anmälda kring stämplingen.
Eller så blir det två separata åtal.

Citat:
Ursprungligen postat av nizy

C är oskyldig han har dragit på sig konsumtionslån för att Jocke har tvingat han ta lån genom att lura han. Egentligen skulle C kunna leva betydligt mera lyxigt än sin bror men Jocke lurade han ta lån köpa kläder och klockor på Temu för de rik ut . Trots han är jätterik.

Sedan var Jocke taskig som erbjöd sig att ordna en som kunde deklarera åt C så allt skulle bli rätt och sedan hjälpa han betala in alla skulder . Men det gjorde han bara för verka vara en bror som bryr sig för han va så fräck att han ville att C skulle betala igen sedan så gör inte en bror mot sin bror . Fy skäms Jocke borde brännas på bål enligt Micro

Plus han är så taskig han kommer inte ch hämtar L när hon enligt egen utsago blir sönderslagen men det är J som gjort fel troligen lurat C att slå .

Så det va allt nu kan vi sova lugnt Jocke är tokig och klart det är rätt att anstifta då
Bra summering, tack!
Senast redigerad av frason 2025-03-29 kl. 11:08.
Citera
2025-03-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle jag behöva göra det för att jag ber om kontext.
Du har ju inte domen och hakar istället bara på vad dina älsklingar säger.

Utan kontext är lösryckta fraser värt ingenting.
Det handlar inte bara om Flashback utan är giltigt överallt i samhället.

Ta ut domen själv och sluta tramsa.
Det var ok när Shackihorsie klippte ut fraser från domen men när någon annan gör det så är det inte OK för att det går emot det du vill.

Att ta ut domen tar ingen tid alls, det klarar nog t o m du 😉
Citera
2025-03-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Jag satt och slö-scrollade på YT ikväll och kom in på följande klipp.

Cluee intervjuar Chrippa, efter hans frisläppande från häktet/fängelset i Spanien. Intressanta kommentarer med tanke på åtalspunkten ang stämpling som nu är dagsaktuell

Ca 34.00 och fram https://www.youtube.com/watch?v=pirdn7KLV54

Han kan aldrig hålla sig till sanningen.
Citera
2025-03-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det där säger ingenting mer än att du har en bild som vem som helst kan ha skickat till dig.

Edit
Jo, det säger också att Chrippa fortfarande var vårdnadshavare - vilket talar emot de som påstått att han avskrivit sig vårdnaden.
'

Jag har domen och skickade den till Franson han talar sanning.
Du kan ju bara hämta ut den är gratis.
Citera
2025-03-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizy

Ja, det är en bra fråga. Ni föder det ju hela tiden när ni fortsätter svara, måste finnas roligare saker att lägga tid på än att bråka med någon man vet aldrig kommer ändra uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av frason
Kan nog dröja ett tag igen om stämplingen tas med i samma mål som ekobrotten, folkbokföringsbrotten, spel-brotten osv. då nya personer verkar ha blivit anmälda kring stämplingen.
Eller så blir det två separata åtal.

Finns väl ingenting som tyder på att det skulle tas upp i samma mål. Anmälda kring stämplingen vet jag inget om, det lät som det bara handlade om att prata om det, vilket knappast är ett brott.
Citera
2025-03-29, 11:37
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
detta är en tråd där vi diskuterar chrippa clownen, så om det inte passar dig dra härifrån. Cirka 95 procent här tycker inte han är värd ett skit pga av hur han bettet sig, hör du till dom andra stick för fan härifrån.

Jag har diskuterat Chrippa, annars hade du inte reagerat på innehållet. Låter mer som att du har en crush på Jockeboi dock
Eftersom att jag klart och tydligt skrev att Chrippa bär ansvar för sina handlingar.

Du bestämmer inte vad folk ska tycka på Flashback bara så du vet. Orkar du inte så olika åsikter så för du leta upp en echo chamber.

OnT:
Jag såh Chrippa nyligen i en av Linneas videos.
Är dom i utlandet och fria nu eller? Trodde han skakade galler.
Citera
2025-03-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Jag har diskuterat Chrippa, annars hade du inte reagerat på innehållet. Låter mer som att du har en crush på Jockeboi dock
Eftersom att jag klart och tydligt skrev att Chrippa bär ansvar för sina handlingar.

Du bestämmer inte vad folk ska tycka på Flashback bara så du vet. Orkar du inte så olika åsikter så för du leta upp en echo chamber.

OnT:
Jag såh Chrippa nyligen i en av Linneas videos.
Är dom i utlandet och fria nu eller? Trodde han skakade galler.

Han är fortsatt häktad.
Citera
2025-03-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Om nu Kräftan har nämnt fler inblandade i stämplingen, är det någon som har en uppfattning om när de kan tänkas delges misstanke?

Det borde ske inom kort kanske redan har gjorts.
Dom borde skämmas över att av vara med på ett sådant brott
Hoppas dom åker på ett rejält skadestånd till Jocke eller fängelse helst båda två.
Citera
2025-03-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Varför blir han inte släppt? Är ju oskyldig….enligt ”Micro”

Konstigt det där 😉
Kommer bara upp mer & mer som han och hans ”vänner” hittat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in