2025-04-16, 09:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ni blev avklädda förra säsongen när ni ömsade skinn från att ha något riktigt bra på gång till att ersätta det med högst mediokert. Ni ramlade snabbt ner till en fjärdeplats, och hade säsongen fått fortsätta så hade det blivit ännu lägre.

I vinter rättade ni inte till misstagen utan grävde er djupare ner i gropen ni redan står i, när ni valde Findell av alla jävla prestigevärvningar ni kunde ha gjort. Zugelj och en panikvärvning av en föråldrad talang som gömt sig i Cyperns motsvarighet till Halmstad beseglade faktumet att Djurgården inte kommer att ha med toppstriden att göra i år heller.

Så det faller platt när du, med två allsvenska förluster i röven, sitter här och gör dig lustig över andra lags bristfälliga bänkalternativ...

Bajen och Allmänna Börsbolaget Fabege visade att deras klubbar inte styrs av sportcheferna när de sparkade JJ respektive Berntsen. Men Bosse är makten i Djurgården, så han sitter märkligt nog fortfarande säkert.
JJ fick väl inte sparken: https://www.hammarbyfotboll.se/nyheter/jesper-jansson-lamnar-hammarby-for-omonoia-fc
Citera
2025-04-16, 09:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
JJ fick väl inte sparken: https://www.hammarbyfotboll.se/nyheter/jesper-jansson-lamnar-hammarby-for-omonoia-fc
Skall vi gå in på det tekniska så vet jag inte om Berntsen fick sparken heller. Potejto, potato liksom. Andemeningen kvarstår
Citera
2025-04-16, 09:38
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Skall vi gå in på det tekniska så vet jag inte om Berntsen fick sparken heller. Potejto, potato liksom. Andemeningen kvarstår
JJ fick ju ett lukrativt erbjudande som han antog och vi släppte honom utan motstånd. Det var absolut inte så att han var på väg att få sparken. Minns att många var oroliga för hur Micke skulle axla ansvaret, vilket idag känns löjligt då han är sveriges bästa.
Citera
2025-04-16, 09:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
JJ fick ju ett lukrativt erbjudande som han antog och vi släppte honom utan motstånd. Det var absolut inte så att han var på väg att få sparken. Minns att många var oroliga för hur Micke skulle axla ansvaret, vilket idag känns löjligt då han är sveriges bästa.
Nja. JJ avgick men skulle vara kvar och slutföra fönstret men fick sedan ett erbjudande och drog direkt. Så var det väl? Minns att jag också var orolig. JJ har gjort mycket bra för oss men att han lämnade var mycket mycket bra.
Citera
2025-04-16, 09:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
I min värld så gick JJ och Bajen skilda vägar när det sket sig med de sista värvningarna inför säsongen, då det rådde olika syn på vad som behövdes och vad vi kunde ta oss råd att köpa. Truppen vart bara halvfärdig.

Inte helt olikt vad som hände med Berntsen och Allmänna börsbolaget.
Citera
2025-04-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Relevant diskussion om spelsätt, offensiv spelidé? ❌
Ovidkommande tjafs? ✅

Någon clown drar fram Abdelrahman "5 mål i Degerfors" Boudah? Som att detta skulle vara ett vasst bänkalternativ? 2 veckor efter 1:a april...

I Solna duckar diskussionen om deras offensiva spelidé. Vilket iofs är logiskt eftersom det blir svårt att diskutera något som inte existerar.

Edit: när vi ändå är inne på gulsvarta lag, Säfström-jinxen resulterade i 3 st (!) skadade målvakter. Detta måste vara århundradets jinx?

Solna 5 mål, Bosse & Honkavara 1 mål… vad är eran anfallsidé?
Citera
2025-04-16, 12:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
vad är eran anfallsidé?

Tror det var något i still med "Tjongbollar från målvakt på Tokmac, och sen ser vi vad som händer"
Citera
2025-04-16, 13:16
Medlem
Citat:
Tror det var något i still med "Tjongbollar från målvakt på Tokmac, och sen ser vi vad som händer"

Ja juste ja, att jag inte tänkte på det masterclass!
Citera
2025-04-16, 14:18
Medlem
CasualCapybaras avatar
Vilka lag är kommundoppade förutom Iff Iff?
Citera
2025-04-16, 14:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tänk på tidsskillnaden!

Jag märkte det hade inte en tanke på det
Citera
2025-04-16, 14:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag märkte det hade inte en tanke på det

Gjorde misstaget i Grekland förra sommaren, på andra hållet.
Citera
2025-04-16, 17:07
Medlem
cokehyenas avatar
Solnas spelidé är puts väck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in