2025-04-11, 21:18
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamessch
Du kan också betala genom det P.ay P.al det är också säkert.
Behöver man ange vem mottagaren är där? Både Safell0 och Qu1ckbit begär att man ska namnge mottagaren. Vilket min leverantör inte vill lämna ut 😑
Citera
2025-04-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamessch
Varför säger du att det är en risk? Vad är det riskabla med att betala med Pa.y.pal
Om PayPal upptäcker att din leverantör använder deras tjänst kommer de inte bara att blockera leverantörens konto, utan även alla konton som skickat pengar till honom.
Citera
2025-04-12, 11:02
Medlem
Hur funkat IP-TV rent tekniskt när det gäller att lägga ut material? Typ en VOD-film? Hur gör iptv-företaget för att filmen ska kunna sändas ut?
Citera
2025-04-12, 16:01
Medlem
Finns det inga bra kinesiska alternativ nu när Livegoo/Datoo verkar ha försvunnit från Alib*ba?
Citera
2025-04-13, 08:25
Medlem
Smashngrabsthlms avatar
På min Apple-tv så kvittar det vilken app jag än har använt, så får jag gång på gång eller efter några gånger jag startar pucken på nytt så får jag skriva in länk osv för IPTV i apparna. Någon som har lösning?
Citera
2025-04-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Hur funkat IP-TV rent tekniskt när det gäller att lägga ut material? Typ en VOD-film? Hur gör iptv-företaget för att filmen ska kunna sändas ut?

Dom laddar hem och lägger in mkv/mp4 videos på sina servrar. Det är samma slags filer/releaser du själv kan hitta på torrentsidorna. Sedan kan då din iptv spelare komma åt dem och spela upp dem likt att starta en netflixfilm.
Citera
2025-04-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Dom laddar hem och lägger in mkv/mp4 videos på sina servrar. Det är samma slags filer/releaser du själv kan hitta på torrentsidorna. Sedan kan då din iptv spelare komma åt dem och spela upp dem likt att starta en netflixfilm.

Ok, men hur funkar det när de lägger upp livestream av en tv-kanal? Köper de tillgång till kanalen och sen sänder de ut en livekopia av sändningen?
Citera
2025-04-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smashngrabsthlm
På min Apple-tv så kvittar det vilken app jag än har använt, så får jag gång på gång eller efter några gånger jag startar pucken på nytt så får jag skriva in länk osv för IPTV i apparna. Någon som har lösning?

Apparna som merparten finns tillgängliga på Apple-TV använder ditt iCloud (CloudKit) för att synkronisera din spellista. Eftersom problemet är återkommande på flera appar så har du problem med ditt iCloud. Logga ut och logga in igen.

Jag gissar att du testat IPVX, iPlayTV och kanske UHF. Samtliga använder CloudKit.
Citera
2025-04-15, 14:05
Medlem
Smashngrabsthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omgpsr
Apparna som merparten finns tillgängliga på Apple-TV använder ditt iCloud (CloudKit) för att synkronisera din spellista. Eftersom problemet är återkommande på flera appar så har du problem med ditt iCloud. Logga ut och logga in igen.

Jag gissar att du testat IPVX, iPlayTV och kanske UHF. Samtliga använder CloudKit.

Tusen tack :-)
Citera
2025-04-15, 20:18
Medlem
kukflashs avatar
Tänkte eventuellt skaffa IP-TV för att se på sport. Främst hockey och fotboll, men hur är kvaliten om man kör med sladd och en app på TVn vid såna evenemang? Polaren har iptv och kör på det viset, det ser lite suddigt ut. Men han har och andra sidan en tv från stenåldern, så kanske därför?
Citera
2025-04-15, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Tackar!
Vilken app är bäst? Man får väl typ 1000 kanaler att välja mellan varav vissa är helt ointressanta. Någon gratis-app man kan spara favoriter för enkel navigering?
Ja, det finns flera appar som iboplayerpro, IPTV Smarters och Hotplayer, men de är alla betalda och inte gratis
Citera
2025-04-15, 23:20
Medlem
fyll-hundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Tackar!
Vilken app är bäst? Man får väl typ 1000 kanaler att välja mellan varav vissa är helt ointressanta. Någon gratis-app man kan spara favoriter för enkel navigering?

Jag skulle rekommendera TiViMate. Den är lättnavigerad och har aldrig haft problem med den. Den kostar men det är inte många kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in