2025-04-14, 12:37
Medlem
Hoppas denna snubbe får sin bostad sprängd av babbar medan han och hans familj är där inne!
Citera
2025-04-14, 12:44
Medlem
Studsbolls avatar
Den gode professorn är bara en politisk aktivist bland många andra; en glorifierad influencer med en titel. Vad han tycker är tämligen ointressant för alla andra än likasinnade godhetsknarkare som hellre ser ett och annat terrordåd än att hitresta våldsbejakande islamister inte får skrika ut sitt hat mot allt svenskt. Om det betyder att de mot förmodan lyckas självcensurera sig är det bara positivt. De hitresta ska inte bara uppföra sig, de ska sluta gnälla om allt.
Citera
2025-04-14, 12:44
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Hur många av alla skjutningar, sprängningar och våldtäkter har nassarna stått för de senaste 20 åren? Hur många nassar går runt i varje stadskärna varje vecka med sina trummor och skriker på arabiska?
Lagen som debatteras i tråden handlar om yttrandefrihet även för obekväma åsikter, skjutningar, bomber och våldtäkter är redan olagliga så vill du debattera dom lagarna så finns det andra lämpligare trådar.

Sedan har nassarna försökt genomföra sprängattentat mot syndikalister men misslyckats varje gång, nästa gång kanske dom lyckas.
Citera
2025-04-14, 12:48
Medlem
Att bränna en bok helt lagligt ska alltså leda till utvisning men inte att faktiskt bryta mot lagen och begå brott.
Det är ju det jag säger, Sverige är ett kriminellt paradis.
Citera
2025-04-14, 12:48
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Invandrare / migranter som kommer till Sverige måste självklart anpassa sig till det svenska samhällets normer, traditioner, sedvänjor, lagar och förordningar. De som inte vill eller gör det måste självklart utvisas. Man kan självklart inte leva efter Sharia-lagarna och man kan självklart inte försörja sig genom grov kriminalitet om man lever eller bor i Sverige. I Sverige gäller svensk lag. Och är man invandrare så har man ett extra stort ansvar för att vara laglydig, för att anpassa sig till det traditionellt rådande i Sverige.
Det professorn skriver om är invandrares yttrandefrihet, inte direkta lagbrott.
Om du slutar få all din info från samnytt kanske du slutar fulciterar deras artiklar för att få en överdriven reaktion.

Jag rekommenderar Tik-Tok för personer som dig med ett sjukligt bekräftelsebehov.
Citera
2025-04-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Lagen som debatteras i tråden handlar om yttrandefrihet även för obekväma åsikter, skjutningar, bomber och våldtäkter är redan olagliga så vill du debattera dom lagarna så finns det andra lämpligare trådar.

Sedan har nassarna försökt genomföra sprängattentat mot syndikalister men misslyckats varje gång, nästa gång kanske dom lyckas.

När Paludan skulle utvisas var det ingen som klagade.
Citera
2025-04-14, 12:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det är djupt ironiskt att Mats Dagerlind som själv är fälld för ”förtal” och fått känna på att staten påstår att hans värderingar inte passar i det svenska samhället vill förbjuda invandrare att ha och uttrycka annat än sådant som överensstämmer med den svenska ”värdegrunden” som det svenska samhället är byggt på.

Tyvärr är det många som bara vill ha yttrandefrihet för avvikande uppfattningar när det passar dem själva och det är vad Mats gör här.
Citera
2025-04-14, 12:57
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Har du missat att även Nassarna i NMR får demonstrera i Sverige?
Vad jag menar är vad som händer om man stör ordningen.
Att störa ordningen eller orsaka skada på egendom är inte en del av yttrandefriheten.
Jag har faktiskt en känsla av att repressionen blir hårdare om NMR stör ordningen eller om nån ekofaschistisk rörelse skulle vandlisera vindkraftverk än vad palestina rörelsen och de har våtmarkstomtarna har fått för straff.
Citera
2025-04-14, 12:59
Medlem
Flaklypans avatar
Hjälp förklarar ju saken!

"Under 2011-2013 var jag kanslichef och huvudsekreterare för regeringens Framtidskommission, vilken leddes av statsminister Fredrik Reinfeldt."

Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Vågar man gissa på att Jesper kommer gå att finna i första maj tåget och i den lokala demonstrationen för Palestina? Precis som alla andra "experter" och "professorer" från olika universitet som ska uttala sin visdom?

Jag tycker att alla ekonomiska migranter ska utvisas om de missköter sig eller inte har en egen försörjning.
Många som kommit hit är analfabeter. Speciellt kvinnor från Somalia som skaffar 10 barn. De och deras familjer ska inte vara här då de är en stor minusaffär och grogrund för problem, ex islamism och gängkriminalitet.

Nej till: 🦧🧕👳👳‍♂️🧕
Citera
2025-04-14, 13:02
Medlem
Molekyl3ns avatar
Nej, det har vi ju sett bevis på sen länge.. Om och om igen, och igen och igen och....
Citera
2025-04-14, 13:12
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är djupt ironiskt att Mats Dagerlind som själv är fälld för ”förtal” och fått känna på att staten påstår att hans värderingar inte passar i det svenska samhället vill förbjuda invandrare att ha och uttrycka annat än sådant som överensstämmer med den svenska ”värdegrunden” som det svenska samhället är byggt på.

Tyvärr är det många som bara vill ha yttrandefrihet för avvikande uppfattningar när det passar dem själva och det är vad Mats gör här.
Språket måste tillåtas sitt utrymme men däremot inte att tvinga andra att leva efter ens åsikter.

Jag menar att starka yttranden är mer än acceptabelt eftersom det ibland krävs ordentliga provokationer för att föra sin sak. Att förtrycka, förfölja eller begå kränkande handlingar är något annat.

Jämför med LVU kampanjerna. Folk måste ha tillåtelse att få yttra sin världsbild även om den inte stämmer och för något fall har givetvis antagligen barn tagits på lösa grunder. Den individens rätt bredvid de som gjort fel, är fortfarande en rätt. Sedan kan man bemöta det som man anser är falskt.

Sedan så ska det finnas straff för systemhotande ageranden och propaganda
Citera
2025-04-14, 13:13
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Vad jag menar är vad som händer om man stör ordningen.
Att störa ordningen eller orsaka skada på egendom är inte en del av yttrandefriheten.
Jag har faktiskt en känsla av att repressionen blir hårdare om NMR stör ordningen eller om nån ekofaschistisk rörelse skulle vandlisera vindkraftverk än vad palestina rörelsen och de har våtmarkstomtarna har fått för straff.
Men återigen så handlar professorns text om invandrares spridande av åsikter som går emot svensk värdegrund.

Vandalism ingår inte i yttrandefihetslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in