Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Nej jag är ingen lögnare men kollar du lite fakta så håller inte historian med dig då ingen anser det var början på ett krig 2014.

Ukraina kunde inte sköta sig så ryssen fick ta dem i örat och ta tillbaka sin egen halvö som alltid varit deras ändå.
Många ukrainare själva anser inte ens själva Krim tillhör dem. De jag mest hör som skriker om det så är det svenskar av någon väldigt konstig anledning särskilt då det kriget aldrig har angått er eller annekteringen av Krim 2014.

Frågor på det?
Jag har ett par frågor!

Vem fan är ryzzen att ta Ukrainarna i örat ang vad Ukrainarna gör i sitt eget land?
Vem ska ta ryzzen i örat när de inte sköter sig i andras länder, typ i Ukraina och en massa andra länder? Vad ryzzen sysslar med i ryzzland skiter jag i, fattar du, eller?
Citera
2025-04-15, 19:02
Medlem
Jag är inte riktigt med i tråden idag.

Men enligt MAKS 24 på "twitter" har Ukraina återtagit kontrollen över Dniproenerhiya och förbättrat truppernas positioner.
Jag tror att orten ligger i södra Donetsk.

GloboHomo har misslyckats grovt. Bögarna har ingen ledning. Äntligen ser vi att dom grymma globalisterna krossas. Tack Ukraina.
Citera
2025-04-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Vilket krig?

SMO heter det.

Så något krig pågår inte.

Jo från 2022 fram till nu är det krig. De gjorde en fullskalig invasion 2022. Det kanske började som en SMO enligt ryssarna men även de har ändrat uppfattning till slut.
Citera
2025-04-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ja trodde inte du skulle besvara mig så tack för att du svarade mig.

Återigen, jag hatar krig och jag hatar krigsförbrytelser ännu mer.
Men det du fortfarande inte vill svara på är varför det är ok för ryzzland att bomba militära ceremonier och civila, typ små barn, och sen göra en double tap när sjukvårdare och såna kommer fram för att rädda människoliv och varför att det inte är okay att Ukraina gör samma sak mot ryzzka militärceremonin den 9:e Maj i exempelvis röda torget i Moskva.Klustermissiler eller ej. Varför kommenterar du inte det? Du har inget bra svar, eller hur?
Nånstans verkar det som att du tvekar om det rätta i ryzzlands krig mot Ukraina, vilket är bra!

Jag förstår att du försöker provocera fram ett svar som skulle få mig att stödja att barn dör, och klustervapen men det kommer inte att hända..

Jag fördömer all form av våld mot oskyldiga, oavsett om det är Ryssland eller Ukraina som står bakom det.. Men Civila drabbas av alla krig vare sig vill eller inte…Men att göra en sådan jämförelse och försöka anklaga Rysslands handlingar i Ukraina är problematiskt när vi ser på den långvariga konflikten i Donbass och de övergrepp som skett där, även från Ukrainas sida.

Ukraina är inte utan skuld här. De har begått egna brott mot civila under den här konflikten, särskilt i Donbass, och att ignorera det för att peka på Rysslands våld är att blunda för verkligheten.

Nej , jag stödjer inte dödandet av barn eller oskyldiga människor – oavsett vilken sida de tillhör men Ukriana borde också har skyddat barnen mer och inte utsätta dom för ännu mer fara genom att arrangera en stor militär cermoni i en lokal med barn som går kurs..
Citera
2025-04-15, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Då är det bara för Ukraina att trycka ner en kraftig klustermissil på röda torget i Moskva den 9:e Maj, är det det du menar? Och drämma på med en till klustermissil när räddningsarbetare tillkommit för att rädda människor?

Vars kan crowdfunda till något sådant?

Helvete. Röda torget skulle verkligen göra skäl för namnet!
Citera
2025-04-15, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag förstår att du försöker provocera fram ett svar som skulle få mig att stödja att barn dör, och klustervapen men det kommer inte att hända..

Jag fördömer all form av våld mot oskyldiga, oavsett om det är Ryssland eller Ukraina som står bakom det.. Men Civila drabbas av alla krig vare sig vill eller inte…Men att göra en sådan jämförelse och försöka anklaga Rysslands handlingar i Ukraina är problematiskt när vi ser på den långvariga konflikten i Donbass och de övergrepp som skett där, även från Ukrainas sida.

Ukraina är inte utan skuld här. De har begått egna brott mot civila under den här konflikten, särskilt i Donbass, och att ignorera det för att peka på Rysslands våld är att blunda för verkligheten.

Nej , jag stödjer inte dödandet av barn eller oskyldiga människor – oavsett vilken sida de tillhör men Ukriana borde också har skyddat barnen mer och inte utsätta dom för ännu mer fara genom att arrangera en stor militär cermoni i en lokal med barn som går kurs..

Ryzzland begår krigsförbrytelser.

Ukraina försvarar sig.
Citera
2025-04-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Nu börjar vi komma nånstans, bra . Du verkar överens med mig om att bomba civila är fel. Äntligen fick jag efter mycket om och men svar på min fråga. Återigen, bra!
Som svar på ditt sista stycke så anser vi båda att inga civilister får deltaga på firandet den 9:e Maj, dagen då ryssland anser att röda armén befriade Europa.
Citera
2025-04-15, 19:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ja och i övrigt är du en dålig förlorare för du är så ynklig du kan inte ens erkänna du hade fel.

Kriget började 2022.
Kollade du google?

Rysslands fullskaliga invasion började 2022.
Kriget har pågått sedan 2014.

Vill du ha domstolsorder också?
Citera
2025-04-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Vars kan crowdfunda till något sådant?

Helvete. Röda torget skulle verkligen göra skäl för namnet!
Ja, den blodröda sovjetflaggan skulle få en bokstavlg symbolik.
Om jag får vara seriös så vill jag bara säga att ukrainarna inte tänker sänka sig till bajsväskan Putins nivå.
Citera
2025-04-15, 19:39
Medlem
Citat:
Nej jag är ingen lögnare men kollar du lite fakta så håller inte historian med dig då ingen anser det var början på ett krig 2014.

Ukraina kunde inte sköta sig så ryssen fick ta dem i örat och ta tillbaka sin egen halvö som alltid varit deras ändå.
Många ukrainare själva anser inte ens själva Krim tillhör dem. De jag mest hör som skriker om det så är det svenskar av någon väldigt konstig anledning särskilt då det kriget aldrig har angått er eller annekteringen av Krim 2014.

Frågor på det?

Alltid? Då menar från 1774? När ryssarna fördrev och mördade de som redan bodde där? Faktum är att Krim har funnits i tusentals år och av alla dessa år har ryssarna kontrollerat halvön i bara 180 år och Ukraina i 60 år. Tycker du verkligen att det är en jättestor skillnad, sett i ett historiskt perspektiv? Ska vi nu prata historiska rättigheter så är det nog faktiskt så att det är Turkiet som borde kunna ställa de mest berättigade anspråken på halvön.
Senast redigerad av Auric 2025-04-15 kl. 19:49.
Citera
2025-04-15, 19:40
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jo från 2022 fram till nu är det krig. De gjorde en fullskalig invasion 2022. Det kanske började som en SMO enligt ryssarna men även de har ändrat uppfattning till slut.

Nejdå.
Att kalla detta för krig är fel. SMO.
Har du sett någon krigsförklaring?
Citera
2025-04-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Kom nya inflationssiffror från Moskva idag. Över 10%, har du några kommentarer kring det eftersom du igår höjde den ryska ekonomin till skyarna och anklagade kritikerna för att ha noll högskolepoäng i ekonomi..
Nu är ju realinflationen betydligt högre än så, man har tagit bort de varor de varor som höjer inflationen. I den korg som man beräknar inflationen finns inte de varor kvar längre som ökade inflationen mest.
Många bedömare anser att inflationen är extremt mycket högre då många matvaror har tagits bort, t.ex. potatis vars pris har fördubblats, för att inte nämna ägg…

Ett smart sätt är att peta in militärvaror i ”inflationskorgen”, de har ju ett fast pris…
Senast redigerad av Arccosinus 2025-04-15 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in