Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
Ja trodde inte du skulle besvara mig så tack för att du svarade mig.
Återigen, jag hatar krig och jag hatar krigsförbrytelser ännu mer.
Men det du fortfarande inte vill svara på är varför det är ok för ryzzland att bomba militära ceremonier och civila, typ små barn, och sen göra en double tap när sjukvårdare och såna kommer fram för att rädda människoliv och varför att det inte är okay att Ukraina gör samma sak mot ryzzka militärceremonin den 9:e Maj i exempelvis röda torget i Moskva.Klustermissiler eller ej. Varför kommenterar du inte det? Du har inget bra svar, eller hur?
Nånstans verkar det som att du tvekar om det rätta i ryzzlands krig mot Ukraina, vilket är bra!
Jag förstår att du försöker provocera fram ett svar som skulle få mig att stödja att barn dör, och klustervapen men det kommer inte att hända..
Jag fördömer all form av våld mot oskyldiga, oavsett om det är Ryssland eller Ukraina som står bakom det.. Men Civila drabbas av alla krig vare sig vill eller inte…Men att göra en sådan jämförelse och försöka anklaga Rysslands handlingar i Ukraina är problematiskt när vi ser på den långvariga konflikten i Donbass och de övergrepp som skett där, även från Ukrainas sida.
Ukraina är inte utan skuld här. De har begått egna brott mot civila under den här konflikten, särskilt i Donbass, och att ignorera det för att peka på Rysslands våld är att blunda för verkligheten.
Nej , jag stödjer inte dödandet av barn eller oskyldiga människor – oavsett vilken sida de tillhör men Ukriana borde också har skyddat barnen mer och inte utsätta dom för ännu mer fara genom att arrangera en stor militär cermoni i en lokal med barn som går kurs..