2025-04-15, 15:47
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Halva Häcken är ju invalidiserade, men i övrigt är det två tuffa matcher som med lite tur innebär att ni får käka asfalt. Det är på god tid att ni störtdyker efter ha flugit lite högt nu i inledningen. Det ultimata scenariot hade varit om ni gör en Elfsborg och förlorar guldet i nästsista omgången borta mot ett nedflyttningsklart Degerfors för att sedan få se er hopplöst passerade av Storebror som dessutom firar ytterligare ett Skandinaviskt publikrekord.

Död och hat åt alla.

Häcken bör få en omgång jämförbar med den som fiskrens och rejvargänget fick, men av någon anledning har det varit helt omöjligt att vinna på Bravida.

Tyvärr spelar ju båda andra lagen på naturgräs så blir svårt att få käka annat än jord och eller sand beroende på hur jordmånen ser ut i Hällevik, dessutom har Mjällby sett rätt bra ut. Inte lika bra som Bajen men det är också en svår plan även om snacket om Bajens förmåga på gräs är lätt överdriven.

Sannolikheten att aik håller hela vägen håller jag som lägre än ganska mycket annat
Citera
2025-04-15, 15:59
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Visst fan räknas Hisingen som en ö? Har inte du strömavbrott förresten?
Precis. Ingen jävla halvö! Hisingen är en ö!

Varför i hela helvetet skulle jag ha strömavbrott?
Citera
2025-04-15, 16:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Precis. Ingen jävla halvö! Hisingen är en ö!

Varför i hela helvetet skulle jag ha strömavbrott?
Radion sa att halva Hisingen var utan ström för en timme sedan lite drygt.
Citera
2025-04-15, 16:05
Medlem
Knattarnas avatar
Trazke outad som fejk-hisingsbo? Vad är motsvarigheten till att bo i Leksand i Västergötland, blir det Borås?
Citera
2025-04-15, 16:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Trazke outad som fejk-hisingsbo? Vad är motsvarigheten till att bo i Leksand i Västergötland, blir det Borås?
Uddevalla kanske? Vill minnas att det finns lite suspekt folk där

Men nog fan tror jag trazke är en äkta islander.
Citera
2025-04-15, 16:14
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kul! Du får uppdatera vad trazke dricker.

Har Trazke någonsin varit utanför Hisingen tro?

Irland är kul! Första gången här synd vi inte kunde göra mål igår men nöjd med 1 pinne iaf….
Citera
2025-04-15, 17:00
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nog för att Hammarby är välförtjänta ensamma serieledare men nu kommer tre riktigt avgörande omgångar. Mjällby borta, Malmö hemma och Häcken borta tog vi en poäng på i fjol. Både motståndets och vår form säger mig att det förmodligen blir fler i år. 5+ poäng så låter jag nog hybrisen ta över fullständigt
Bajen kör ettlagsrace i år i två serier, tre om man räknar in norrettan och htff.

Jämför man damerna och herrarna så är det knapp fördel dam just nu, detta trots ett insläppt mål. Anledningen är cupspelet där det finns stor chans till titel medan herrarna gjorde som jag och körde partyresa till götet i mars.

Ska man vara paragrafryttare och enkom hålla sig till herrallsvenskan och Bajens insats där så har jag ju givit aik 1 poäng hemma (0-0) vilket gör att vi i detta läge ligger på 88 inspelade poäng om vi håller nuvarande lägstanivå (klacksparkar, overheadsparkar i och kring motståndarnas straffområde).

Att vi dessutom inte släpper in ett mål på 30 matcher är också imponerande. Det sägs att man kan ljuga med statistik, men jag tror det när jag ser det.

Det här nya Excel-Bajen är ändå rätt nice, man sitter och laborerar med data och ekvationer, para flow går upp som bara den och nya talanger från världens alla hörn flockas till föreningens representationslag i fotboll.

På lång sikt ser jag total dominans på internationell nivå, vi snackar Real Madrid fans som står och applåderar Bajenspelare ala Ronaldinho på Santiago Bernabeu, men visst, gör Mjällby 1-0 tidigt i matchen på fredag så ser ju numrena lite annorlunda ut.

Inte hata, bara älska - Hammarby!
Citera
2025-04-15, 17:16
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Om man ska vara lite pedantisk, och det ska man ju, så tillhör faktiskt största delen av Hisingen Bohuslän. Och gränsen är bra skum. Skulle faktiskt kunna vara så att Bravida arena är i Bohuslän.
Citera
2025-04-15, 17:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Bajen kör ettlagsrace i år i två serier, tre om man räknar in norrettan och htff.

Jämför man damerna och herrarna så är det knapp fördel dam just nu, detta trots ett insläppt mål. Anledningen är cupspelet där det finns stor chans till titel medan herrarna gjorde som jag och körde partyresa till götet i mars.

Ska man vara paragrafryttare och enkom hålla sig till herrallsvenskan och Bajens insats där så har jag ju givit aik 1 poäng hemma (0-0) vilket gör att vi i detta läge ligger på 88 inspelade poäng om vi håller nuvarande lägstanivå (klacksparkar, overheadsparkar i och kring motståndarnas straffområde).

Att vi dessutom inte släpper in ett mål på 30 matcher är också imponerande. Det sägs att man kan ljuga med statistik, men jag tror det när jag ser det.

Det här nya Excel-Bajen är ändå rätt nice, man sitter och laborerar med data och ekvationer, para flow går upp som bara den och nya talanger från världens alla hörn flockas till föreningens representationslag i fotboll.

På lång sikt ser jag total dominans på internationell nivå, vi snackar Real Madrid fans som står och applåderar Bajenspelare ala Ronaldinho på Santiago Bernabeu, men visst, gör Mjällby 1-0 tidigt i matchen på fredag så ser ju numrena lite annorlunda ut.

Inte hata, bara älska - Hammarby!
Tack för den
Citera
2025-04-15, 17:22
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Tack för den
Vi ställer upp med Eskilsson som ensam spelare och han blir ju såklart utvisad varför ni klarar krysset hemma.

Senast redigerad av erikp121 2025-04-15 kl. 17:26.
Citera
2025-04-15, 17:39
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Om man ska vara lite pedantisk, och det ska man ju, så tillhör faktiskt största delen av Hisingen Bohuslän. Och gränsen är bra skum. Skulle faktiskt kunna vara så att Bravida arena är i Bohuslän.

Kollade upp det nu och Bravida ligger faktiskt på just den lilla del som är i Västergötland

Den här kartan visar gränsen. Bravida ligger i skottlinjen för vattendildon som pekar norrut mellan Eriksberg och Lindholmen:

https://allaplatsernablog.wordpress.com/wp-content/uploads/2017/10/grc3a4ns-29.jpg
Senast redigerad av Knattarna 2025-04-15 kl. 17:42.
Citera
2025-04-15, 19:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Har Trazke någonsin varit utanför Hisingen tro?

Irland är kul! Första gången här synd vi inte kunde göra mål igår men nöjd med 1 pinne iaf….
Förbered dig på fler kryss, grabben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in