Citat:
Ursprungligen postat av
bananjuice
Nog för att Hammarby är välförtjänta ensamma serieledare men nu kommer tre riktigt avgörande omgångar. Mjällby borta, Malmö hemma och Häcken borta tog vi en poäng på i fjol. Både motståndets och vår form säger mig att det förmodligen blir fler i år. 5+ poäng så låter jag nog hybrisen ta över fullständigt
Bajen kör ettlagsrace i år i två serier, tre om man räknar in norrettan och htff.
Jämför man damerna och herrarna så är det knapp fördel dam just nu, detta trots ett insläppt mål. Anledningen är cupspelet där det finns stor chans till titel medan herrarna gjorde som jag och körde partyresa till götet i mars.
Ska man vara paragrafryttare och enkom hålla sig till herrallsvenskan och Bajens insats där så har jag ju givit aik 1 poäng hemma (0-0) vilket gör att vi i detta läge ligger på 88 inspelade poäng om vi håller nuvarande lägstanivå (klacksparkar, overheadsparkar i och kring motståndarnas straffområde).
Att vi dessutom inte släpper in ett mål på 30 matcher är också imponerande. Det sägs att man kan ljuga med statistik, men jag tror det när jag ser det.
Det här nya Excel-Bajen är ändå rätt nice, man sitter och laborerar med data och ekvationer, para flow går upp som bara den och nya talanger från världens alla hörn flockas till föreningens representationslag i fotboll.
På lång sikt ser jag total dominans på internationell nivå, vi snackar Real Madrid fans som står och applåderar Bajenspelare ala Ronaldinho på Santiago Bernabeu, men visst, gör Mjällby 1-0 tidigt i matchen på fredag så ser ju numrena lite annorlunda ut.
Inte hata, bara älska - Hammarby!