Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Jadu, med tanke på att vi går in i matchen med vår andramålvakt som spelar sin första allsvenska match sedan 2022 samtidigt som halva vår tilltänkta offensiv befinner sig i sjukstugan så kan jag nog ganska bekvämt hävda att jag talar för dom flesta i våra led när jag säger att vi är hyfsat nöjda med ett kryss även om det hade varit kul om vi lyckats ta tillvara på dom chanserna som vi faktiskt hade och lyckats peta in en boll.
Min analys av Malmö i matchen är att det blir brutalt uppenbart att ni saknar någon som kan ta över Nanasi's roll och agera spindel i nätet framåt. Det är passivt, långsamt, och ungefär lika kreativt som när kukräven ska försöka skriva något roligt om oss. Men i övrigt får man väl fylla i bakom narrativet att Rydström känns tämligen överskattad och inte lyckas få ut särskilt mycket ur en trupp som faktiskt är, eller iaf. ska vara bättre på varje position förutom möjligtvis det centrala mittfältet. Ni får nog göra en utvärdering om Rydström inte lyfter sig och laget inom kort.
I övrigt är det med ett tungt hjärta som jag konstaterar att RoddBull helt klart öppnat säsongen bäst, och det förvisso är för tidigt för att förutspå något, men att det likväl finns en reell risk för att de metrosexuella pro-ryska femtekolonnarna kan komma att få en tillökning i sitt troféskåp. Jag hoppas innerligen att GAIS förstått sin uppgift i ekvationen, tar sitt ansvar, och skickar Paulos till akuten.
Köper delen om Nanasi, han kunde på något vänster alltid tråckla sig förbi sina motståndare och hitta sina medspelare. Att han dessutom skapade ett hot med sina hörnor var en fördel, idag kan ingen slå en hörna och när det väl blir en habil hörna så siktar man alltid på Jansson (som vi såg igår täcktes av tre AIKare och det blev pannkaka av det).
Men jag har funderat över det långsamma spelet ett tag och landat i att jag tror att rädslan av att släppa in mål blivit för stor hos Rydström. Ta exempel vissa lägen igår, man spelar sig förbi er höga press, har ganska mycket yta att gå på men man väljer att stanna upp och låter er samla ihop laget. Tidigare gick man för det men samtidigt började man läcka bakåt. Så riskminering har definitivt krypt in i huvudet på Rydström, vilket är om jag får säga ganska irriterande. Nu ska man inte svära i kyrkan, men hellre gå för det och förlora än att spela som vi gjorde igår och döda all glädje som finns där.
Sedan det här med anfallarna, vi har två anfallare som har absolut olika egenskaper men deras främsta usp är att de är straffområdsmålskyttar, så varför i helvete fortsätter man envisas att hela tiden försöka kombinera sig fram till en chans som inte kommer uppstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Inte ok AIP. Inte ok. Hisingen är fan ingen jävla halvö!

Vad i helvete säger du trazke?! Du är säkert en av de där personerna som hävdar att AIK är ett Stockholmslag?!