2025-04-15, 12:31
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Högstaligan hit och dit, det enda jag ser är brommapojkar som klagar på tvåmål två gånger i veckan på jämnt underlag.

Trodde förövrigt att vi skulle nicka in bollen när den låg på mållinjen efter passningsceremonin mot djurgården, det är jävla lattjo att vara Bajare just nu.

Vill göra Salorm smileyn så vill också påminna om semifinalen. I handboll.

Ja Bajen är bra just nu och gudarna med sig därför lär de bli vinst även på fucking gräs borta mot svåra Mjällby. Hoppas inte men bara stålsätta sig för att så kommer bli fallet.
Citera
2025-04-15, 12:38
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Ja Bajen är bra just nu och gudarna med sig därför lär de bli vinst även på fucking gräs borta mot svåra Mjällby. Hoppas inte men bara stålsätta sig för att så kommer bli fallet.
Tydligen spelar Sosseh futsal och ska ta guld i dagarna, tar vi in honom på vänsterbacken malmö borta tar vi en säker trea där också.

Var väl sjukdom, avstängningar och skador som tillät den manövern som ledde till senaste segern där 2008.

Ställer vi upp med 5 back mot gnaget på friends och låter aik pressa och joxa så är det kört från början. Hellre kanelbulle och ett långskott från en defmitt (som skjutit 10 meter över varje skott 1 år innan i lägre division) som sitter.

Gäller att vara på tårna i solna. Pa Dibba (som också är aktiv fortfarande) stående hjälte och senaste Bajare att avgöra där (2017?).

Vill det sig väl står jag på klack nedre i solna. 100% seger på den kombon. Enda gången det gått bra på tredje etage är när bandyn tog guld.
Citera
2025-04-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
xG ger jag inte mkt för tycker det är helt irrelevant.

Men som jag nu skrivit några gånger AIK var bättre idag, jag tycker det var deras försvar som imponerade om du tycker deras anfall var imponerande så får du väl tycka det.
Jag menade inte att AIK hade ett imponerande anfall. Min poäng med att AIK skrapade ihop tre gånger så högt xG som Malmö, var bara att AIK skrapade ihop fler chanser och avslut mot mål än Malmö i matchen.
Citera
2025-04-15, 13:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Förväntade sig någon ett annat resultat än detta? Dessa två lag har spelat 270 minuter nu på jordgubben utan ett tillstymmelse till mål.

Nu till problemet och det är ett enormt problem, att lag kommer pressa verkar man klara ibland med viss möda. Att man efter att ha spelat sig igenom pressen inte straffar motståndarna därefter är ett enormt problem då det ska duttas till oändligheten. Ekong är värvad till sådana här situationer, varför nyttjas inte han istället för fortsatta statiska spelare som inte hade kunnat ta sig förbi min morsa ens.

Att AIK skulle ha varit bättre delar jag inte uppfattningen kring. Att man sjunker lågt, ger ett dåligt MFF initiativet och kör mest på slumpbollar som leder till halvchanser är ungefär där man förväntade sig av AIK.

Det enda båda dessa lag kan ta med sig är försvarsspelet säger det mesta om matchen.

Summa summarum, två för dagen halvdasiga lag som inte direkt sålde in serien för någon oinitierad.
Jadu, med tanke på att vi går in i matchen med vår andramålvakt som spelar sin första allsvenska match sedan 2022 samtidigt som halva vår tilltänkta offensiv befinner sig i sjukstugan så kan jag nog ganska bekvämt hävda att jag talar för dom flesta i våra led när jag säger att vi är hyfsat nöjda med ett kryss även om det hade varit kul om vi lyckats ta tillvara på dom chanserna som vi faktiskt hade och lyckats peta in en boll.

Min analys av Malmö i matchen är att det blir brutalt uppenbart att ni saknar någon som kan ta över Nanasi's roll och agera spindel i nätet framåt. Det är passivt, långsamt, och ungefär lika kreativt som när kukräven ska försöka skriva något roligt om oss. Men i övrigt får man väl fylla i bakom narrativet att Rydström känns tämligen överskattad och inte lyckas få ut särskilt mycket ur en trupp som faktiskt är, eller iaf. ska vara bättre på varje position förutom möjligtvis det centrala mittfältet. Ni får nog göra en utvärdering om Rydström inte lyfter sig och laget inom kort.

I övrigt är det med ett tungt hjärta som jag konstaterar att RoddBull helt klart öppnat säsongen bäst, och det förvisso är för tidigt för att förutspå något, men att det likväl finns en reell risk för att de metrosexuella pro-ryska femtekolonnarna kan komma att få en tillökning i sitt troféskåp. Jag hoppas innerligen att GAIS förstått sin uppgift i ekvationen, tar sitt ansvar, och skickar Paulos till akuten.
Citera
2025-04-15, 13:38
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Låter fan mer som att du beskriver trazke och hans gelikar från halvön.
Inte ok AIP. Inte ok. Hisingen är fan ingen jävla halvö!
Citera
2025-04-15, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jadu, med tanke på att vi går in i matchen med vår andramålvakt som spelar sin första allsvenska match sedan 2022 samtidigt som halva vår tilltänkta offensiv befinner sig i sjukstugan så kan jag nog ganska bekvämt hävda att jag talar för dom flesta i våra led när jag säger att vi är hyfsat nöjda med ett kryss även om det hade varit kul om vi lyckats ta tillvara på dom chanserna som vi faktiskt hade och lyckats peta in en boll.

Min analys av Malmö i matchen är att det blir brutalt uppenbart att ni saknar någon som kan ta över Nanasi's roll och agera spindel i nätet framåt. Det är passivt, långsamt, och ungefär lika kreativt som när kukräven ska försöka skriva något roligt om oss. Men i övrigt får man väl fylla i bakom narrativet att Rydström känns tämligen överskattad och inte lyckas få ut särskilt mycket ur en trupp som faktiskt är, eller iaf. ska vara bättre på varje position förutom möjligtvis det centrala mittfältet. Ni får nog göra en utvärdering om Rydström inte lyfter sig och laget inom kort.

I övrigt är det med ett tungt hjärta som jag konstaterar att RoddBull helt klart öppnat säsongen bäst, och det förvisso är för tidigt för att förutspå något, men att det likväl finns en reell risk för att de metrosexuella pro-ryska femtekolonnarna kan komma att få en tillökning i sitt troféskåp. Jag hoppas innerligen att GAIS förstått sin uppgift i ekvationen, tar sitt ansvar, och skickar Paulos till akuten.

Köper delen om Nanasi, han kunde på något vänster alltid tråckla sig förbi sina motståndare och hitta sina medspelare. Att han dessutom skapade ett hot med sina hörnor var en fördel, idag kan ingen slå en hörna och när det väl blir en habil hörna så siktar man alltid på Jansson (som vi såg igår täcktes av tre AIKare och det blev pannkaka av det).

Men jag har funderat över det långsamma spelet ett tag och landat i att jag tror att rädslan av att släppa in mål blivit för stor hos Rydström. Ta exempel vissa lägen igår, man spelar sig förbi er höga press, har ganska mycket yta att gå på men man väljer att stanna upp och låter er samla ihop laget. Tidigare gick man för det men samtidigt började man läcka bakåt. Så riskminering har definitivt krypt in i huvudet på Rydström, vilket är om jag får säga ganska irriterande. Nu ska man inte svära i kyrkan, men hellre gå för det och förlora än att spela som vi gjorde igår och döda all glädje som finns där.

Sedan det här med anfallarna, vi har två anfallare som har absolut olika egenskaper men deras främsta usp är att de är straffområdsmålskyttar, så varför i helvete fortsätter man envisas att hela tiden försöka kombinera sig fram till en chans som inte kommer uppstå.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Vad i helvete säger du trazke?! Du är säkert en av de där personerna som hävdar att AIK är ett Stockholmslag?!
Citera
2025-04-15, 14:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Hisinge-jinxen i målvaktsfrågan.
Citera
2025-04-15, 14:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Det här måste ju alla tycka är lite småroligt?

Del ett:
https://x.com/alternativh/status/1912117616249876801?s=46

Del två:
https://x.com/alternativh/status/1912117945053990953?s=46
Citera
2025-04-15, 15:25
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det här måste ju alla tycka är lite småroligt?

Del ett:
https://x.com/alternativh/status/1912117616249876801?s=46

Del två:
https://x.com/alternativh/status/1912117945053990953?s=46

”Slak-kuksområdet” var lite kul.
Citera
2025-04-15, 15:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Visst fan räknas Hisingen som en ö? Har inte du strömavbrott förresten?
Citera
2025-04-15, 15:33
Medlem
bananjuices avatar
Nog för att Hammarby är välförtjänta ensamma serieledare men nu kommer tre riktigt avgörande omgångar. Mjällby borta, Malmö hemma och Häcken borta tog vi en poäng på i fjol. Både motståndets och vår form säger mig att det förmodligen blir fler i år. 5+ poäng så låter jag nog hybrisen ta över fullständigt
Citera
2025-04-15, 15:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nog för att Hammarby är välförtjänta ensamma serieledare men nu kommer tre riktigt avgörande omgångar. Mjällby borta, Malmö hemma och Häcken borta tog vi en poäng på i fjol. Både motståndets och vår form säger mig att det förmodligen blir fler i år. 5+ poäng så låter jag nog hybrisen ta över fullständigt
Halva Häcken är ju invalidiserade, men i övrigt är det två tuffa matcher som med lite tur innebär att ni får käka asfalt. Det är på god tid att ni störtdyker efter ha flugit lite högt nu i inledningen. Det ultimata scenariot hade varit om ni gör en Elfsborg och förlorar guldet i nästsista omgången borta mot ett nedflyttningsklart Degerfors för att sedan få se er hopplöst passerade av Storebror som dessutom firar ytterligare ett Skandinaviskt publikrekord.

Död och hat åt alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in