2025-04-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
2023 enligt Sanna Guidetti? Skulle haft en mot Peking, men inte mot malmoe.

23 kan stämma för det blev ingen straff förra året.
Citera
2025-04-15, 09:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
När kommer tischan?
Tyvärr hade personen som gjorde den dyslexi
Citera
2025-04-15, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tyvärr hade personen som gjorde den dyslexi

Åh va fan, 70% av er har ändå inte behörighet från grundskolan så jag tror inte det gör så mycket. Så länge den är grönvit så.
Citera
2025-04-15, 10:40
Medlem
Jag var väldigt nöjd med defensiven igår, och tycker jag börjar se positiva tendenser offensivt. Lite mer skärpa så kommer det pangas.

I övrigt var det ganska bra drag på läktarna igår, växelramsor med östra ger sånt jävla tryck! Malmö ska ha cred också för ett starkt stöd på en måndag. Jag gillade deras banderoll dem drog upp om Max 30 mil på en vardag.
Citera
2025-04-15, 10:42
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Åh va fan, 70% av er har ändå inte behörighet från grundskolan så jag tror inte det gör så mycket. Så länge den är grönvit så.
Vi är hipsters, kulturkoftor, Mp-vänster och samtidigt illitterata.
Citera
2025-04-15, 10:45
Medlem
erikp121s avatar
Så jävla trött på konstgräsdebatten, förstår inte problemet, lirade inte ni på grus, asfalt och sand när ni växte upp?

Det var bara rikemansbarn som lirade på gräs samt bönder, vi andra fick lira riktig boll.

Visst, proffsen fick spela på en lerig matta i Solna och ibland en fin på Söderstadion, men gemene svensk spelade boll på grus?

Konstgräs även med (humör)svängningar som tydligen mattan på tele2 (3) har är ändå okej kan jag tycka.

Finns det ens reglemente om underlag i svensk fotboll? Skulle vi kunna asfaltera alternativt grusa så kör vi old school istället? Bajen körde ju även träningsmatcher på grus när jag var barn och tonåring, tror det t.o.m. var så på "Zengin-tiden" alltså ganska långt in i den moderna fotbollen?

Jävla snack och bortförklaringar, klacka bollen i mål som Besara eller gör sulfinten som Zengin istället.

På vintern körde man på hårdplast i inomhushall. Antar att det är djurgårdsmentalitet på den moderna fotbollsspelaren och allt måste vara perfekt (även håret och inte bara eluppvärmd gräsmatta från Holland)?

Sparka bollen till medspelare, joxa trasa eller femöring (in i fickan som Nacka) och spring snabbt och mycket.

Om vi inte vinner SM i år har vi bara oss själva att skylla, vi kan inte skylla på spelschema, spöken eller underlag. Bara kolla på den kvalitet som utspelade sig på vad som kallas riktigt underlag igår på nationalarenan, superettan-nivå jämfört med Maradona-Savicevic-Zola i derbyts slutskede.

Jävla gnäll, vinn matcher istället.

I övrigt anser jag att vi fortfarande är Wagner, om vi var Richard 2018 så är vi Jasmine 2025.
Citera
2025-04-15, 11:51
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ni dricker rödvin och boffar lim.
Citera
2025-04-15, 12:05
Avslutad
Citat:

Låter fan mer som att du beskriver trazke och hans gelikar från halvön.
Citera
2025-04-15, 12:06
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ni dricker rödvin och boffar lim.
Bajen e Bajen så ere. Vi är tydligen också bögbajen om man ska tro djurgårdare, ironiskt då fotbollssveriges mest uppenbara homosexuella par bildades i djurgårn (Kim och Isaksson).

Som vanligt ere den som sare han vare näre gäller påståenden från östermalm/södermalm (djurgårdsland).
Citera
2025-04-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Mjällby har ni förlorat en del mot bl.a. i fjol. GAIS förra året borta hade ni tur och vi har historiskt sett kunnat retas en del vissa år.
Förra säsongen var det faktiskt Västerås som skapade mest problemas över två matcher. Annars verkar Malmö ha problem mot fysiska motståndare som Gais, Mjällby och aik men man ska inte anpassa sig efter dessa motståndare.
Citera
2025-04-15, 12:24
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Så jävla trött på konstgräsdebatten, förstår inte problemet, lirade inte ni på grus, asfalt och sand när ni växte upp?

Det var bara rikemansbarn som lirade på gräs samt bönder, vi andra fick lira riktig boll.

Såklart asfalt var de som gällde men nu är det inte vår barndom de handlar om utan Sveriges högstaliga då håller inte betong och plast förfan. Ni nybajare är sjukare än den andre.

Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Förra säsongen var det faktiskt Västerås som skapade mest problemas över två matcher. Annars verkar Malmö ha problem mot fysiska motståndare som Gais, Mjällby och aik men man ska inte anpassa sig efter dessa motståndare.

Blir dessutom svårare när man väljer att spela utan anfallare/anfallspel. Något måste göras drastiskt.
Senast redigerad av buisnismannen 2025-04-15 kl. 12:29.
Citera
2025-04-15, 12:28
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Såklart asfalt var de som gällde men nu är det inte vår barndom de handlar om utan Sveriges högsta liga då håller inte betong och plast förfan. Ni nybajare är sjukare än den andre.
Högstaligan hit och dit, det enda jag ser är brommapojkar som klagar på tvåmål två gånger i veckan på jämnt underlag.

Trodde förövrigt att vi skulle nicka in bollen när den låg på mållinjen efter passningsceremonin mot djurgården, det är jävla lattjo att vara Bajare just nu.

Vill göra Salorm smileyn så vill också påminna om semifinalen. I handboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in