Citat:
Ursprungligen postat av
mmndd
Jo jag menar att DÅ var det inte skitigt inne, även om det var mycket saker. Det var inte synligt dammigt, golven, bänkar, bord var rena osv, även om allt var slitet och gammalt. Bilderna från FUP visar ett helt annat läge idag. Håller definitivt med om att huset behöver MYCKET arbete.
Tragiskt att allt fallerat så fullständigt kapitalt i huset men med den belastning Karin måste haft på sina axlar är det kanske inte så konstigt att hemmet fallerade mer och mer vartefter tiden gick 😔.
Jag finner det underligt att inte Karin’s vänner reagerade på och tyckte det var konstigt att dom aldrig fick hälsa på henne i hemmet. Själv var hon ju och hälsade på vänner i deras hem (kanske inte ofta men det hände ju. Vänner då inom sömnad/broderi för det var väl den kontakt Karin själv hade med omvärlden).
Sen var ju Karin ett ”oskrivet kort” då hon inte på något vis var annorlunda än någon annan när hon ställde ut och sålde sina alster på olika platser runtom i trakten (det är på så vis jag kände henne ytligt genom dessa möten och man hade aldrig kunnat ana att hon hade ett så tufft liv med dottern Görel.