2025-04-14, 23:37
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Samt att hon vaknade kl 08 av att han hade två fingrar i hennes slida!

Det kan hon påstå. När hon låg i hans säng och inte på soffan (där hon påstod att hon ville ligga).
Citera
2025-04-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajaCreamnose
Därför att jag kan läsa.

Jag visste inte vem Karl var imorse.

Så bra att du kan läsa, glädjer mig. Ska vi bara avsluta med att säga att vi har olika läsförståelse?
Att försöka få en hyfsad konversation med dig verkar kört. Du har rätt punkt.
Alla andra är antingen manshatare eller som jag själv då enligt din utsago som känner mig så väl, är kvinnohatare.
Citera
2025-04-14, 23:43
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Såja, där kom det, skuldbeläggandet av offret.

Det sköter hon bra själv.

Citat:
Sen var han inte en främmande äldre man, vilket framgår i fup, så hon trodde säkert att hon skulle få sova över utan risk för våldtäkt.

Det fick hon också. Som framgår av FUP:en.
Citera
2025-04-15, 02:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
K*lle R*dberg är en mycket obehaglig predator.
Helt övertygad om att det finns fler oanmälda våldtäkter eller försök till våldtäkt.
Bor i HBG och under alla somrar,innan han flyttade ner, var han på Gröningen (strandbad) dagtid och gick runt som en sprätt och spanade. Inte på mig, fyller snart 58 år😂, men jag mfl såg hur han betedde sig.

Två unga tjejer i min närhet, har blivit groomade av honom ute på krogen.
Bägge tjejerna sårbara och KR väljer noggrant, är snäll och vill bara prata och hjälpa…
Tack och lov fick han inte dessa två med sig hem.
En av tjejerna visste inte vem han var och berättade dagen efter för mig om händelsen, hon hade fått hans telefonnummer, när jag frågade efter utseendet och ålder googlade jag fram en bild på KR och visst var det han, det äckliga utnyttjande aset.

Så detta beteende har han haft i många år här i Helsingborg under somrarna när han jobbat på Fredriksdalsteatern. Hoppas fler eventuella offer ger sig tillkänna och att han får fängelse.

Du känns smått avvikande som har kartlagt hans besök på det där strandbadet under alla somrar.

Att han inte "spanade" in dig kan ju faktiskt bero på din höga ålder men du kan samtidigt inte misstänkliggöra honom bara för att han har tittat på yngre och mer attraktiva kvinnor än dig. Man kan ana ett element av avundsjuka här hos dig ☺️

Kan inte du också förklara varför du är övertygad om att det finns fler oanmälda våldtäkter eller försök till våldtäkt när det samtidigt till dags dato inte är bevisat att han har våldtagit någon människa överhuvudtaget?

Varför hoppas du att han får fängelse? Tänk om han är oskyldig?
Citera
2025-04-15, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du känns smått avvikande som har kartlagt hans besök på det där strandbadet under alla somrar.

Att han inte "spanade" in dig kan ju faktiskt bero på din höga ålder men du kan samtidigt inte misstänkliggöra honom bara för att han har tittat på yngre och mer attraktiva kvinnor än dig. Man kan ana ett element av avundsjuka här hos dig ☺️

Kan inte du också förklara varför du är övertygad om att det finns fler oanmälda våldtäkter eller försök till våldtäkt när det samtidigt till dags dato inte är bevisat att han har våldtagit någon människa överhuvudtaget?

Varför hoppas du att han får fängelse? Tänk om han är oskyldig?

Är du seriös, jag kommenterade själv min ålder i inlägget, alltså att jag inte tillhörde hans målgrupp på 20 åringar. Avundsjuk, har du sett honom😂🙈

Är inte avvikande, vi är flera som skrivit här om hans beteende i Helsingborg, alla somrar han bodde här för Fredriksdalsteatern och även sedan han flyttade ner. Har faktiskt inte varit på just det strandbadet sedan 2018, då vi har så många att välja på i Sundets Pärla.
Så, nä har inte kartlagt hans besök, men vi är många som såg hans spaningar på Gröningen👀

Sen om du har läst hela, så nämnde jag två unga tjejer i min närhet, vill inte gå vidare in på vem de är/ålder osv, som ”råkat” ut för honom på krogen. Läs gärna igen.

KR är ökänd i Hgb, för sitt sliskiga beteende mot unga tjejer ute på diverse krogar han frekventerar.
Hbg är inte så stort.

Jag, personligen, efter att ha läst fupen, tror på tjejen, men vi får invänta rättegång och eventuell påföljd, innan dess är KR anklagad men oskyldig.
Citera
2025-04-15, 09:35
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Är du seriös, jag kommenterade själv min ålder i inlägget, alltså att jag inte tillhörde hans målgrupp på 20 åringar. Avundsjuk, har du sett honom😂🙈

Du är tillräckligt intresserad av Karl för att veta vilka som tillhör hans "målgrupp".

Citat:
Är inte avvikande, vi är flera som skrivit här om hans beteende i Helsingborg, alla somrar han bodde här för Fredriksdalsteatern och även sedan han flyttade ner. Har faktiskt inte varit på just det strandbadet sedan 2018, då vi har så många att välja på i Sundets Pärla.
Så, nä har inte kartlagt hans besök, men vi är många som såg hans spaningar på Gröningen👀

Jaha. Du var där 2018? Du minns Karls "spaningar"? Har Karl sett på kvinnor? Utan samtycke? För bara sju år sedan? Kontakta en kurator. Hon kan hjälpa dig att "minnas" och "få fram lite ilska". Hon kan hjälpa dig att "minnas" mer. Sedan kan du anmäla.

Citat:
Sen om du har läst hela, så nämnde jag två unga tjejer i min närhet, vill inte gå vidare in på vem de är/ålder osv, som ”råkat” ut för honom på krogen. Läs gärna igen.

Jaha. De har också "tvingats att flirta med andra"? De var bundna med rep vid stolen? De kunde inte lämna bordet?

Citat:
KR är ökänd i Hgb, för sitt sliskiga beteende mot unga tjejer ute på diverse krogar han frekventerar. Hbg är inte så stort.

Så litet att du minns att Karl såg på kvinnor för sju år sedan.

Citat:
Vi får invänta rättegång och eventuell påföljd, innan dess är KR anklagad men oskyldig.

Tyvärr inte. Sverige är inte längre en rättsstat. Därför är Karl häktad för ett brott som saknar bevis (ett påstående räcker numera för att bli misstänkt "på sannolika skäl" och obligatoriskt häktad). Sedan fyra månader. Den som är skyldig (till falsk angivelse) är fortfarande fri.
Citera
2025-04-15, 09:47
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajaCreamnose
Du är tillräckligt intresserad av Karl för att veta vilka som tillhör hans "målgrupp".

Jaha. Du var där 2018? Du minns Karls "spaningar"? Har Karl sett på kvinnor? Utan samtycke? För bara sju år sedan? Kontakta en kurator. Hon kan hjälpa dig att "minnas" och "få fram lite ilska". Hon kan hjälpa dig att "minnas" mer. Sedan kan du anmäla.

Jaha. De har också "tvingats att flirta med andra"? De var bundna med rep vid stolen? De kunde inte lämna bordet?

Så litet att du minns att Karl såg på kvinnor för sju år sedan.

Tyvärr inte. Sverige är inte längre en rättsstat. Därför är Karl häktad för ett brott som saknar bevis (ett påstående räcker numera för att bli misstänkt "på sannolika skäl" och obligatoriskt häktad). Sedan fyra månader. Den som är skyldig (till falsk angivelse) är fortfarande fri.

Hur vet du att det är falsk angivelse, var du där?

Det är såna här smutsiga inlägg som gör att väldigt få både kvinnor och män inte vågar anmäla våldtäkt och även misshandel inom fyra väggar.
Usch!!
Citera
2025-04-15, 09:56
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Han passade på när sambon/frun var bortrest, hur många yngre tjejer har detta äckel groomat? Hans fru eller sambo är väl relativt ung i jämförelse med han?,

Han passade på att bli hemsläpad av en kvinna som kysste honom på krogen. Hon "missade" tåget. Trots att de var i närheten av stationen. När de kom hem till honom fortsatte hon att kyssa honom, klädde av sig frivilligt, la sig frivilligt i hans säng och bad om oralsex när han inte fick stånd.

Enligt FUP:en.
Citera
2025-04-15, 10:29
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Hur vet du att det är falsk angivelse, var du där?

Nej, jag läser FUP:en.

Citat:
Det är såna här smutsiga inlägg som gör att väldigt få både kvinnor och män inte vågar anmäla våldtäkt och även misshandel inom fyra väggar.
Usch!!

Uppenbart inte.

Anmälningarna ökar. Sverige har flest anmälningar i Europa. Gärningsmannen är en obekant person i endast 25 procent av fallen.

Är du oskyldig och anmäld för våldtäkt? Anmäl för falsk angivelse. Omedelbart. Maxstraffet är två års fängelse. Hänvisa sedan till anmälan i alla förhör. Anmäl åklagaren till Åklagarmyndigheten för brott mot åtalsplikten om förundersökning inte inleds och åtal inte väcks. Hänvisa även till den anmälan.
Citera
2025-04-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Han passade på när sambon/frun var bortrest, hur många yngre tjejer har detta äckel groomat? Hans fru eller sambo är väl relativt ung i jämförelse med han?,

Fortfarande har han inte groomat. Är även svårt att göra det på krogen pga åldersgräns.
Citera
2025-04-15, 12:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Såja, där kom det, skuldbeläggandet av offret.

Sen var han inte en främmande äldre man, vilket framgår i fup, så hon trodde säkert att hon skulle få sova över utan risk för våldtäkt.

När man läser förhören med henne så blir man ju lite tveksam. Finns så många likheter med andra FUP:ar man läst.
Får jag fråga dig varför hennes beteende innan den påstått inträffade händelsen inte spelar någon roll?
Citera
2025-04-15, 13:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Är du seriös, jag kommenterade själv min ålder i inlägget, alltså att jag inte tillhörde hans målgrupp på 20 åringar. Avundsjuk, har du sett honom

Han ser ut som en helt vanlig man i medelåldern. Ser rätt trevlig ut faktiskt. Självklart tillhör inte du hans målgrupp, du är för gammal och det verkar göra dig smått frustrerad.

Citat:
Så, nä har inte kartlagt hans besök, men vi är många som såg hans spaningar på Gröninge

Ni är alltså flera som har kartlagt hans besök där under många somrar, får många fråga vad det har för relevans för det aktuella fallet? Blir han skyldig bara för att du sett att han har tittat efter yngre och mer attraktiva kvinnor än dig? Du känns faktiskt rätt avvikande som kartlägger andra människor på det där sättet.

Citat:

KR är ökänd i Hgb, för sitt sliskiga beteende mot unga tjejer ute på diverse krogar han frekventerar.
Hbg är inte så stort.

Det är knappast något bevis för våldtäkt i det aktuella fallet. Du överdriver något enormt och lider av livlig fantasi.

Citat:
Jag, personligen, efter att ha läst fupen, tror på tjejen, men vi får invänta rättegång och eventuell påföljd, innan dess är KR anklagad men oskyldig.

Varför tror du inte på KR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in