2025-04-15, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Vad handlar det om i civila offer? 12 000?

Minst en miljon.

Så gott som Alla som hitintills försvarat Ukraina är ju mobiliserade civila. Det är taxichaffisar. Bilmekaniker. Kranförare. Svarvare. Förskolepedagoger. Alla möjliga yrkesgrupper som ryzzhelvetet haft ihjäl.

Helt i onödan.
Citera
2025-04-15, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Är inte stor skillnad mellan 20 och 27 km. Vi krigar inte med pilbågar längre.
Jag kan inte kräva något, men civila ska inte vara såhär nära krig tycker jag. Ukraina tycker annorlunda

Men är du helt dum i huvudet?

Ryzzjävlarna bombar Kiev och Odessa dagligen. Försvarslösa ukrainare dör av ryska bombattacker varje dag, hundratals mil från fronten.

Vafan ska ukrainarna göra, menar du?
Citera
2025-04-15, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tror inte det eftersom han hittills lyckats klara sig igenom rättegång. Ingen kritik eller rykten biter på honom, jag har mycket svårt att se att ryssarna har någon sådan information

Däremot måste Europa räkna bort usa helt och börja slåss mott ryssarna själva. Jag vet inte vad man väntar på

Dom är väl rädda för de tusentals Armata T-14 som ryzzhelvetet gömt i en bunker vid Uralbergen. Tillsammans med databrickorna.
Citera
2025-04-15, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Man kan visst bryta vilket jävla avtal som helst på jorden. Även om det är undertecknat av självaste presidenten i något land. Eller tycker du Ryssland respekterade Minsk avtalet. Du tror inte europeiska och amerikanska företag har skitit i sina avtal på den ryska marknaden ? Vilket har påverkat finansieringen till kriget.

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Såklart man kan bryta vilka avtal man vill. Det gör ju Ryssland med jämna mellanrum. Men Minsk-avtalet var mellan regeringar och innehöll inga klausuler om ekonomisk kompensation.

Nordstream-avtalen var ekonomiska avtal mellan både regeringar och internationella bolag. Det fanns stora ekonomiska kompensationer om någon part drog sig ur eller bröt avtalet.

Du förstår säkert om du anstränger dig.

Berätta om ett avtal som europeiska och amerikanska företag haft på den ryska marknaden som de har brutit utan att stort förlora på det ekonomiskt. Det kan du inte.

Det är ingen idé. Efterblivenheten är total.
Citera
2025-04-15, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
❗️🇺🇦Ukrainian military from the 82nd Airborne Assault Brigade repelled the 🇷🇺Russian offensive in the Kursk direction

https://x.com/i/status/1911857469745447225

Ett par riktigt fina smällar på orcher i detta klipp.

Där ser man vad en kinesisk golfbil med dubbel härdat kinesiskt stål duger till.

Absolut ingenting!

Alltså, trots sin geniala konstruktion, som medger att samtliga passagerare kan kasta sig ut under framdrifyen.

Alla dog! Alla ryzzar sprängdes ihjäl!
Citera
2025-04-15, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
❗️🇺🇦Ukrainian soldiers from the 72nd Mechanized Brigade repelled a 🇷🇺Russian offensive this morning

https://x.com/i/status/1911841002857611595

Jag tycker gott att de kan lägga på lite slowmotion bilder också. Så att man verkligen kan följa, så att man verkligen kan se kroppsdelarna på de ryska svinen åka iväg när stridsfordonet sprängs i bitar.
Citera
2025-04-15, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Norsk TV2 gjengir fra Wash Post et forslag fra Trumpadministrasjonen om å kutte 100 % av støtten til NATO og FN.
Norske VG har også plukket opp saken.

For NATO innebærer det nærmest en nedleggelse:

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/67fd4b4885233809c0c1ce1f/wp-intern-dokument-avslorer-trumps-natoplan

https://www.vg.no/nyheter/i/AvM1AA/washington-post-lekket-notat-viser-amerikansk-plan-om-aa-kutte-all-pengestoette-til-nato-og-fn

VG er i samme konsern som AB.
Om få minutter har nok Aftonbladet samme artikkel.

Det blir mer och mer klart att ryssarna har fått in en agent i vita huset.
Citera
2025-04-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Men är du helt dum i huvudet?

Ryzzjävlarna bombar Kiev och Odessa dagligen. Försvarslösa ukrainare dör av ryska bombattacker varje dag, hundratals mil från fronten.

Vafan ska ukrainarna göra, menar du?
eh, inte hålla ceremonier bland civila och dela ut medaljer till aktivt stridande 20 km från fienden?
Ukraina dödar civila också. ukraina har skickat drönare och robotar som dödat ryska civila.

13000 ukrainska civila har dött, 700 ryska civila har dött.
https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_War
Citera
2025-04-15, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
https://www.moonofalabama.org/2025/04/palm-sunday-attacks-on-sumy-and-al-ahli.html#more

En bra sammanfattning från MOA om attacken i Sumy, med länkar och citat från Ukrainska politiker osv.

"I hope that in Sumy they are already detaining the head of the Internal Affairs Service Artyukh and MP Ananchenko (MP from Sumy from the ruling Servant of the People party- Ed. ), who so wanted to make a splash at the festive awarding of soldiers of the 117th TrO brigade on the occasion of the seventh anniversary. Artyukh, Ananchenko promoted the award ceremony in Sumy and gathered there, in addition to the military, also civilians, in particular children! Scum and scum! " - wrote Mosiychuk.

Högt uppsatt död.

Today news appeared of several high ranking military casualties:

Colonel Yurii Yula, commander of the 27th Rocket Artillery Brigade named after Ataman Petro Kalnyshevskyi, was killed in a Russian missile attack on the city of Sumy on 13 April.
Source: Berdychiv City Council; Suspilne, a Ukrainian public broadcaster, with reference to Berdychiv District Military Administration; Ukrainska Pravda sources in the defence forces.

Ja, fy fan för vidriga ryska svin. Ta död på en hel busslast med lediga helgfirare, för vaddå?

Och du, ditt klappmingo. Sitter och onanerar till bilderna? Fyfan, du är ju helt vrickad.
Citera
2025-04-15, 09:12
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag länkade till artiklar vad det gäller dödade ryska civila för du påstod att du inte läst och nu duger det bara med mellan 10-30 dödade. Som vanligt det är svårt att diskutera och länka artiklar till er. Nu är det sällan det är över tio döda civila i ukraina och i Sumy ingick även familjer som bjöds in till militärcermonin, vågat och dumt samt inget ryssarna kunde förutse. Antal döda civila i Ukraina blåses ofta upp i propagandasyfte. Vad det gäller Ryssland och max antal döda civila i en attack vet jag inte för jag har inte samma intresse för det, jag är mer intresserad av kriget i Ukraina.

Jag ställer frågan, dagar efter denna missilattack, och du kommer upp med dels en artikel som är från samma dag, som jag inte sett. Men det handlar om enskilda människor. Inte den typ av massattack som vi just bevittnat för vilken gång i ordningen.
Vi hade en omtalad granatbeskjutning i Donetsk för ett antal månader sedan. Fanns inga bevis eller erkännanden där.
Trodde att det var uppenbart att jag var ute efter samma typ av beskjutning som i Sumy.
Ska vi gå ner på den nivån om 1 eller 2 döda civila, dödade av militär? Då har vi från ukrainska sidan tusentals rapporter.

Sedan har vi fått fram mera information om Sumy. Peskov bekräftar att man sköt mot ett möte, ett kommandomöte.

Så gå inte på allt som sägs. Lyssna på ryska MOD, som Peskov sa.
Citera
2025-04-15, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
eh, inte hålla ceremonier bland civila och dela ut medaljer till aktivt stridande 20 km från fienden?
Ukraina dödar civila också. ukraina har skickat drönare och robotar som dödat ryska civila.

13000 ukrainska civila har dött, 700 ryska civila har dött.
https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_War

Ceremonin är inte problemet. Problemet är ryssarna. Antingen slutar de bomba eller så måste Europa bomba ryssarna inne i Ryssland
Citera
2025-04-15, 09:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Ja, fy fan för vidriga ryska svin. Ta död på en hel busslast med lediga helgfirare, för vaddå?

Och du, ditt klappmingo. Sitter och onanerar till bilderna? Fyfan, du är ju helt vrickad.

Bara tre inlägg innan skriver du detta:

"Jag tycker gott att de kan lägga på lite slowmotion bilder också. Så att man verkligen kan följa, så att man verkligen kan se kroppsdelarna på de ryska svinen åka iväg när stridsfordonet sprängs i bitar."

Om det är någon som är sjuk och runkar till gore-bilder, så är det du.

----

https://simplicius76.substack.com/p/zelensky-charms-cbs-as-trump-throws?publication_id=1351274&post_id=161208011&is Freemail=true&r=ikl85&triedRedirect=true

"So, while being offered virtually the same $24k+ signing bonus as Russian troops, Zelensky’s newly much-vaunted 18-24 recruitment drive bagged a grand total of…. 500 signups.

No, not just in April so far, but since the inception of the entire program in February. That means from this critical 18-24 cohort, despite record monetary incentives, they managed to recruit—from the entire country, no less—only 160 or so people per month. This is while Russia is recruiting over 1,000 per day total.

The point is that, this is a dire bellwether for the critical 18-24 cohort: it means virtually no one in that age range wants to willingly serve in the war. As a kind of trial run for a necessary future forced mobilization of this group, it shows that virtually no one from the group wants to voluntarily serve, and that forcing them to fight when the time comes will be a very messy affair."

Ryssland får alltså fler och fler frivilliga, medans Ukraina har massiva problem med en sviktande befolkning, samt att knappt någon vill kriga för "demokratins hjälte" Zelensky.

Inom kort måste EU agera, eller så tar detta kriget slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in