2025-04-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Fast nu vet vi att det inte är så alls. Vi har bevis för att ryska reguljära förband var inblandade redan 2014.

Så kriget startade visst 2014.

Hårda bevis:
https://ilovaisk.forensic-architecture.org/

Ryssland lurade länge omvärlden att det startade som en inbördes konflikt mellan ryssar och ukrainare men att sitta och tro på det nu är bara fånigt.

Varför gjorde inte Barack Obama och Joe Briben någonting åt kriget då om det nu startade 2014 ? För de hade garanterat 100% underrättelseuppgifter om detta om det är som du beskriver.
Citera
2025-04-14, 18:17
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Varför gjorde inte Barack Obama och Joe Briben någonting åt kriget då om det nu startade 2014 ? För de hade garanterat 100% underrättelseuppgifter om detta om det är som du beskriver.
För att det inte var politiskt relevant att lägga sig i då. Inte konstigare än så.
Citera
2025-04-14, 18:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det är väl detta om eskalering som pro-ryssar skrikit sig hesa om under hela kriget. USA ville inte riskera att hela ryska armén sattes in.

Skälet till att ryska reguljära förband sattes in var för att ukrainska trupper hade övertaget och hade det under hela konflikten 2014-2022.

USA visste med all säkerhet vad som pågick.
https://edition.cnn.com/2014/08/28/world/europe/ukraine-crisis/index.html
Citera
2025-04-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
För att det inte var politiskt relevant att lägga sig i då. Inte konstigare än så.

Det är alltid politiskt relevant att starta krig och konflikt med Ryssland enligt USA. Så du menar att medans ukrainska oskyldiga civila drabbades av paramilitära ryska trupper satt Obama och drack te med Putin på någon lyxresort i Sibirien. Sopa allt under mattan ? Har media skrivit några artiklar om detta hur Obama-Briben administrationen struntade i kriget ? Svar: Nej, det var visst fel parti att kritisera
Citera
2025-04-14, 18:24
Medlem
Citat:
Det är väl detta om eskalering som pro-ryssar skrikit sig hesa om under hela kriget. USA ville inte riskera att hela ryska armén sattes in.

Skälet till att ryska reguljära förband sattes in var för att ukrainska trupper hade övertaget och hade det under hela konflikten 2014-2022.

USA visste med all säkerhet vad som pågick.
https://edition.cnn.com/2014/08/28/world/europe/ukraine-crisis/index.html

Och allt blev nedtystat i media. Vart var alla demonstrationer och markeringar från europeiska politiker ? För det kan väl inte vara så illa att de såg till att Nordstream 1 och 2 byggdes samtidigt som 1000 ryska trupper gick in i Ukraina ? Fyfan vilken jävla korrupt soppa
Citera
2025-04-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Är detta attacker som man hävdar är riktade mot civila. Nej.
Den första artiklen.
Gunshot wounds. Inte artilleri. Men jag förstå. Du missförstod min fråga. Ja, med tanke på Sumy...
Nu var det en kvinna som intervjuades från Sudzha, som sa att våldet kom från de ryska soldater. Inte de Ukrainska.
Ska se om jag hittar den. Hon var inte populär, kan man säga.
Jag är då mera förvånad att du inte kom med denna...
https://tass.com/politics/1907677

Den andra artikeln:

Allmänt hållen. 1785 granater! Minsann, bokföringen är det inget fel på.

Den 3:e. Nej jag har inte läst den. Den är från idag.

Men jag hade som sagt var förväntat mig artiklar med 10, 20 eller 30 döda. I klass med de rapporter vi ser från Ukraina.
Jag länkade till artiklar vad det gäller dödade ryska civila för du påstod att du inte läst och nu duger det bara med mellan 10-30 dödade. Som vanligt det är svårt att diskutera och länka artiklar till er. Nu är det sällan det är över tio döda civila i ukraina och i Sumy ingick även familjer som bjöds in till militärcermonin, vågat och dumt samt inget ryssarna kunde förutse. Antal döda civila i Ukraina blåses ofta upp i propagandasyfte. Vad det gäller Ryssland och max antal döda civila i en attack vet jag inte för jag har inte samma intresse för det, jag är mer intresserad av kriget i Ukraina.
Citera
2025-04-14, 18:30
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Och allt blev nedtystat i media. Vart var alla demonstrationer och markeringar från europeiska politiker ?
Du kan få läsa om det här.
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-7-2014-0248_EN.html

Det var väl just rädslan för att det skulle bli en fullskalig invasion som höll drastiska åtgärder tillbaka.

Tycker du man kan beskylla dem för det? Om de hade gjort något så hade du väl beskyllt europeiska politiker för att göra fel även då misstänker jag. Idioter blir liksom aldrig nöjda.

Som jag skrev så hade den ukrainska militären kontroll på situationen då.

Citat:
För det kan väl inte vara så illa att de såg till att Nordstream 1 och 2 byggdes samtidigt som 1000 ryska trupper gick in i Ukraina ? Fyfan vilken jävla korrupt soppa
Jo, det var tydligt då att Putin hade bedragit hela Europa.

Vad tycker du hade varit rätt steg att ta då?
Citera
2025-04-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Alltså tror du på den där skiten själv eller? 9 reportrar har blivit beskjutna, ni har inga reportrar i ert skabbiga land.
Även om det skulle stämma så är allt ert fel ändå, det va ni som startade kriget.
Ingen vettig ryss är kvar i pisslandet, så om det skulle stämma så va det inga människor någon kommer sakna ändå.
Det var ju inget nytt där, är du stolt över din text? Vad händer i Kursk då, håller du koll? I södra Ukraina, Zaporizhzhia, verkar det gå undan nu, eller åtminstone snabbare än tidigare och det är en intressant utveckling.
Citera
2025-04-14, 18:33
Medlem
Citat:
Du kan få läsa om det här.
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-7-2014-0248_EN.html

Det var väl just rädslan för att det skulle bli en fullskalig invasion som höll drastiska åtgärder tillbaka.

Tycker du man kan beskylla dem för det? Om de hade gjort något så hade du väl beskyllt europeiska politiker för att göra fel även då misstänker jag. Idioter blir liksom aldrig nöjda.

Som jag skrev så hade den ukrainska militären kontroll på situationen då.

Jo, det var tydligt då att Putin hade bedragit hela Europa.

Vad tycker du hade varit rätt steg att ta då?

Är du världens mespropp eller ? Precis som Obama och Briben. Självklart skulle proxykriget startat redan då. Men det är såklart, det hade inte sett fint ut för demokraterna. Viktigt att allt är snyggt. Jobbiga frågor ska man inte ta tag i.
Citera
2025-04-14, 18:36
Medlem
Citat:
Är du världens mespropp eller ? Precis som Obama och Briben. Självklart skulle proxykriget startat redan då. Men det är såklart, det hade inte sett fint ut för demokraterna. Viktigt att allt är snyggt. Jobbiga frågor ska man inte ta tag i.

Proxykrig? Kör ni ryssråttor fortfarande med den myten?😂
Citera
2025-04-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Proxykrig? Kör ni ryssråttor fortfarande med den myten?😂

Beskrivning av proxykrig nedan. Låter inte det som situationen mellan Ryssland och USA i kriget i Ukraina ? Du är inte så smart va ?

"Ombudskrig,[1] krig via ombud eller proxykrig[2] är en typ av krigföring. Det kännetecknas av att två relativt mäktiga stater (eller grupperingar av stater) indirekt ligger i krig med varandra på en tredje stats territorium, utan att de två stormakternas styrkor öppet bekämpar varandra."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ombudskrig
Citera
2025-04-14, 18:40
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jaså? Du tycker alltså att USA och Europa hade gått in hårdare då?

Eller hade du istället gnällt för att nu startar USA och EU ww3?

Jag vet nog vad du hade gjort.

Gällande NS1 och NS2 så skrevs dessa kontrakt långt innan 2014. Idiotiskt av dig att ens ta upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in