2025-04-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Allt pekar på att det som Nissen förmedlat inte är sant. Rask var på ett första förhör nyligen och polisen sa att det inte var någon brådska för honom att lämna in material. Det finns varken dagboksblad eller något öppnat ärende överhuvudtaget. Anmälan är troligtvis i ett väldigt tidigt stadie där man gör första förhör med de personer som är anmälda.

15 brott sinnessjukt

Det går inte att veta vad som skett utifrån tillgängliga uppgifter. Det kan vara pågående, det kan vara nedlagt - vad vet FU-ledare/åklagare bäst - men delgivning av brottsmisstanke verkar inte skett (än).
Citera
2025-04-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Utredningen lades inte ner pg a åtalsunderlåtelse eller förundersökningsbegränsning, eller för att "det finns inga bevis". Utredningen lades ner för att det inte går att bevisa den konkreta faran för brottets fullbordan. Att det inte fullbordades har ju visat sig vara för att den andra parten nekade till Chrippas förfrågan. Med andra ord så lades utredningen ner pg a att den andra parten nekade förfrågan, inte för att "det finns inga bevis".

Haha, du menar alltså att det inte går att bevisa, men lades inte ner för att bevisningen brister.

Vrid och vänd på det lite till så kanske utredningen lades ner för att det finns för mycket bevis som pekar på att det var totalt orimligt att det går att bevisa att brottet ifråga har skett.
Citera
2025-04-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Rask är en wannabe gangster som försöker se tuff ut på bild och rakar ögonbrynen som rena rama Vatos Locos, trots att han är en pappa till tre. Vilken jävla tönt han är.

Om du sett samma så får du se till att publicera informationen i tråden. Sedan har vi redan tagit det här. Även om en åklagare skulle lägga ned det betyder det inte att det var OK för Rask att begå brottsligheten, och att det mycket väl kan ”bli något av det”. Med risk att han får fängelse om han döms.

Så det är hög tid för Rask att lägga ned med sitt förtalscontent. För det är inte coolt att vara kriminell, inte minst när man är en förälder. Även om Rask själv uppenbarligen tycker det.

Kolla bara på honom, han är håååååård!

Nej, jag lägger inte ut något utan vi får vänta och se. Min erfarenhet är att det är sant som kommit till mig förrut från samma håll då det hitintills har stämt när tex dagboksblad kommer eller på annat sätt som bekräftat uppgiften.

Men Limbo är ju helt säker på att det inte är nedlagt för det har, enligt Limbo, Jocke och målsägande sagt. Jag har inte sett eller hört något om det därför vet jag inte om det är sant att Jocke överhuvudtaget sa det i lördags.

Därför får vi vänta och se vad som händer.

Tillägg: du har helt rätt i att även om något blir nedlagt betyder det inte att det inte har skett. Det har jag försökt förklara massa gånger fast då har det handlat om Chrippa och andra inblandade.
Senast redigerad av 111-111 2025-04-14 kl. 15:28.
Citera
2025-04-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det finns inget förtalsbrott i diariet hos tingsrätterna i Nyköping, Norrköping eller Linköping, där kräket är målsägande. I Linköping finns bara förtalsmålet från 2020 där han var misstänkt.

Tack, vi får väl se om det är helt fel eller om jag faktiskt har rätt.
Jag förstår att det kan bli väldigt svårt att utreda detta då dessa personer har kastat mycket skit på varandra under lång tid.
Citera
2025-04-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Målförteckning för kräket vid Linköpings tingsrätt:

Linköpings tingsrätt: Målförteckning 2025-04-14
https://pixeldrain.com/u/NBd6E3zq

Tack för detta banal!
Du är en klippa i denna tråd.
Citera
2025-04-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag förstår att det kan bli väldigt svårt att utreda detta då dessa personer har kastat mycket skit på varandra under lång tid.

Du har påstått stensäkert att det är nedlagt i 10 olika inlägg, att det är fakta att det är nedlagt. Hur har du kommit fram till att det är fakta att det är nedlagt?
Citera
2025-04-14, 15:39
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Kan du visa mig vart det finns?
Vart vad finns? Dagbladet?
Citera
2025-04-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Haha, du menar alltså att det inte går att bevisa, men lades inte ner för att bevisningen brister.

Vrid och vänd på det lite till så kanske utredningen lades ner för att det finns för mycket bevis som pekar på att det var totalt orimligt att det går att bevisa att brottet ifråga har skett.

Nej då får du läsa igen vad jag skrev.
Utredningen lades inte ner pg a att det inte finns bevis som du påstår.
Den lades ner för att andra parten nekade förfrågan från Chrippa och således fanns ingen konkret fara för att brottet skulle fullbordas. Det avslöjar inte om det finns eller inte finns bevis för att Chrippa har försökt förmå någon att begå brottet, så var får du "inga bevis" ifrån?
Citera
2025-04-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Nej då får du läsa igen vad jag skrev.
Utredningen lades inte ner pg a att det inte finns bevis som du påstår.
Den lades ner för att andra parten nekade förfrågan från Chrippa och således fanns ingen konkret fara för att brottet skulle fullbordas. Det avslöjar inte om det finns eller inte finns bevis för att Chrippa har försökt förmå någon att begå brottet, så var får du "inga bevis" ifrån?

Fast så kan man inte heller säga, utredningen lades visst ner för att det inte funnits tillräckligt med bevis för att han skulle kunna dömas till brottet. Brottet är stämpling, inte "försökt förmå någon att begå brottet".
Citera
2025-04-14, 16:07
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Förtals utredningar är ofta svåra. Men inte omöjligt. Framtiden får väl utvisa om det går till åtal eller ej.
Men nu låter du inte lika säker på att utredningen är nedlagd redan nu, förut lät du väldigt säker på att utredningen redan är nedlagd?
Citera
2025-04-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Förtals utredningar är ofta svåra. Men inte omöjligt. Framtiden får väl utvisa om det går till åtal eller ej.
Men nu låter du inte lika säker på att utredningen är nedlagd redan nu, förut lät du väldigt säker på att utredningen redan är nedlagd?

Det är inte heller klart och slut i fall det skulle läggas ner, det är grundregel att åklagare inte ska väcka åtal, polisanmälan är en del av processen när man som målsägande ska väcka åtal själv.
Citera
2025-04-14, 16:29
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är ju du som har bilden och vet vad den betyder för dig.

Jag tycker att det är intressant att följa Chrippas bravader. Det är också sorgligt att en person kan i princip tjata sig in i fängelse. Det är en person som hade många unga människor som såg upp till honom och hans sätt att "leva" och han är inte en bra förebild.
Okej, och hur vad räknar du som många och vad räknar du som unga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in