Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Jag vill minnas att någon hade räknat på det på Gasetten/Fotboll Sthlm och poängsnittet i seriespelet ökade just när man dubblerade med Europaspel. Men jag hittar inte det nu så jag kan absolut ha dragit det ur röven och vill bara minnas att det stod något sådant. Vill minnas att även Djuuuu här var och svingade att de just hade ett bättre poängsnitt under Europaspelet/kvalet.
I sak håller jag med er om det även om jag stör mig på att det är någon medioker spelare som är ute och bölar om det. Att Ekdal lyfter det kan jag ändå respektera mer. I de andra ligorna jag följer så brukar man köra rätt så dynamiskt och lägger om matcher ifall ett lag tar sig längre eller kvalar in öht... Jag tror svårigheten här blir att man bryr sig för mycket om laget som står på andra sidan. Istället för att köra över dem och säga att detta gäller så kontaktar man dessa föreningar med mössan i handen och frågar snällt ifall de kunde tänka sig att flytta matchen och det kommer aldrig flyga i den här serien.
Det finns flera fall där poängsnittet har ökat under till exempel en höst, men då har man inte särat på matcherna. Djurgården ökade sitt poängsnitt under hösten 2022, men i seriematcherna som låg direkt efter Europaspel hade de markant lägre poängsnitt än mot övriga matcher.
Denna svit från Djurgårdens höst 2022 har jag tagit upp flera gånger tidigare.
Gent borta 6 oktober. Vinst 1-0.
Häcken hemma 9 oktober. Förlust 2-1.
Gent hemma 13 oktober. Seger 4-2.
AIK hemma 16 oktober. Förlust 2-1.
Närstuderar man den typen av matchperioder så är det svårt att dubbelspela.