2025-04-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Exakt och om man tror det är för att hjälpa kronkalle att inte kunna samla in pengarna?

Är det då olagligt att hjälpa någon att gömma pengar ifrån koronkalle? Kanske kanske inte brukar jurister säga, är svårt att bedöma eller döma någon för det iaf.

Håller detta i rätten och man inte åker dit för medhjälp till penningtvätt? Troligtvis om man bara står på sig.

Många fattar inte hur mycket jag än tjatar om det, att det är en otrolig fördel att ha skulder hos kronofogden och skylla sina ekonomiska handlingar på att man inte ville kronofogden skall komma åt ens pengar, i en eventuell rättegång om man nu har tvättat och förskingrat pengar ur ett svart bolag.

Hur tänker du kring KF?
Jag har väldigt svårt att se hur det skulle vara en fördel att ha skulder hos KF för att slippa undan straff.
Citera
2025-04-14, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Hörru Tomtenisse14

Utredningen är INTE nedlagd - så antingen ljuger DU eller så har någon ljugit för dig.

Jävla mupp!

Exakt vad är det Jocke har sagt inte är nedlagt och när har han sagt det?
Citera
2025-04-14, 04:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt vad är det Jocke har sagt inte är nedlagt och när har han sagt det?

Godmorgon Sunshine!

Fram med bevisen istället.
Citera
2025-04-14, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Godmorgon Sunshine!

Fram med bevisen istället.

Ahh du vet alltså inte. Det är ok att ha fel 😊
Jag har också fel ibland. Du vet, det är knöligt att vara människa då och då
Du skrev att jag skulle hålla käften i går, dessvärre har jag lite svårt att ta order från människor jag inte känner.

Vad tror du händer nästa häktesförhandling? Omhäktning? Åtal?
Hur många nya namn kan det röra sig om utöver Linnéa, Julia och Thomas?

Du som har sån koll, hur ligger det till i utredningen rent tidsmässigt?
Senast redigerad av 111-111 2025-04-14 kl. 05:59.
Citera
2025-04-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Nej så är det inte. Det finns inga bevis så utredningen lades ner om stämplingen.

Det är i den verkliga världen utredningar startas och ibland läggs ner i brist på bevis eller att utredarna hittar bevis på att den misstänkte inte längre är misstänkt.
Allt i den verkliga världen läggs inte ner om en misstänkt är misstänkt för andra brott.

Utredningen lades inte ner pg a åtalsunderlåtelse eller förundersökningsbegränsning, eller för att "det finns inga bevis". Utredningen lades ner för att det inte går att bevisa den konkreta faran för brottets fullbordan. Att det inte fullbordades har ju visat sig vara för att den andra parten nekade till Chrippas förfrågan. Med andra ord så lades utredningen ner pg a att den andra parten nekade förfrågan, inte för att "det finns inga bevis".
Senast redigerad av Realfake 2025-04-14 kl. 11:50.
Citera
2025-04-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Är du medveten om att man kan jobba natt vilket personen kanske gör?

Sitter med telefon i handen nu, vilken tingsrätt är det dagboksbladet finns hos?
Citera
2025-04-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Sitter med telefon i handen nu, vilken tingsrätt är det dagboksbladet finns hos?

Linköpings tingsrätt.
Citera
2025-04-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Linköpings tingsrätt.

Det gäller dagboksblad om förtalet som Tomtenissen påstår att det ska finnas dagboksblad som visar att det blev nedlagt 12/4. Vill bara försäkra mig om att vi menar samma innan jag ringer.
Citera
2025-04-14, 11:58
Medlem
Citat:
Det gäller dagboksblad om förtalet som Tomtenissen påstår att det ska finnas dagboksblad som visar att det blev nedlagt 12/4. Vill bara försäkra mig om att vi menar samma innan jag ringer.

Sorry, jag antog att det gällde Chrippa.
Vilket förtal pratar vi om?
Citera
2025-04-14, 12:11
Medlem
Citat:
Sorry, jag antog att det gällde Chrippa.
Vilket förtal pratar vi om?

Rask gick ut i sin senaste video och sa att han varit på förhör angående förtal mot Chrippa och Linnea och att det ska vara flera andra som är anmäla.
12/4 påstår Tomtenissen att det är nedlagt och att man ska ringa åklagare eller tingsrätten för att kolla dagboksbladet. När man frågar Nissen vilken tingsrätt man ska ringa så vill inte nissen svara på detta.
Citera
2025-04-14, 12:18
Medlem
Citat:
Rask gick ut i sin senaste video och sa att han varit på förhör angående förtal mot Chrippa och Linnea och att det ska vara flera andra som är anmäla.
12/4 påstår Tomtenissen att det är nedlagt och att man ska ringa åklagare eller tingsrätten för att kolla dagboksbladet. När man frågar Nissen vilken tingsrätt man ska ringa så vill inte nissen svara på detta.

Ok. Hade varit enklare om man hade ett målsnummer.
Men om Chrippa & Linnea bodde i Linköping med omnejd när förtalet anmäldes, så är det Linköpings tingsrätt som gäller.
Citera
2025-04-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ok. Hade varit enklare om man hade ett målsnummer.
Men om Chrippa & Linnea bodde i Linköping med omnejd när förtalet anmäldes, så är det Linköpings tingsrätt som gäller.

Det är ju bara att fråga efter målförteckning för personen man önskar info om. Då får man en lista över alla mål där en person varit aktuell (målsägare, misstänkt) och målnummer.

I nästa steg begär man de handlingar som intresserar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in