2025-04-13, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Ja, men då inser du också att när man gör såna påståenden som i ditt exempel ovanför, då kommer man få acceptera att folk inte tror på en förens man bevisat sitt påstående.

Det känns som det här med att behöva bevisa sitt påstående var en känslig fråga för dig?

Det känns som att du är något debil.
Citera
2025-04-13, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Folk kanske ifrågasätter er för att ni myttat sönder den här tråden, ni lever i någon alternativ verklighet med era fantasier. Var inte längesen ni levde rövare med era fantasier om stämplingen och medhjälpare och allt vad det var, hur gick det med det nu igen? Blev inte ett piss av det.

Niande är också en sån där grej som triggar igång mig, tror du att det finns några kollektiv här?

Jag känner absolut ingen annan som skriver här, känner ingen samhörighet med andra annat än att jag också vill bli uppdaterad om hur allt utvecklar sig. Troligtvis är det likadant för de allra flesta andra?

Gick precis som jag trodde med stämplingen, för övrigt.

Förresten är inte det du letar något du hittar genom att trycka på SÖK och skriva dagboksblad?
Senast redigerad av AtlernativFrSverge 2025-04-13 kl. 18:59.
Citera
2025-04-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Niande är också en sån där grej som triggar igång mig, tror du att det finns några kollektiv här?

Jag känner absolut ingen annan som skriver här, känner ingen samhörighet med andra annat än att jag också vill bli uppdaterad om hur allt utvecklar sig. Troligtvis är det likadant för de allra flesta andra?

Gick precis som jag trodde med stämplingen, för övrigt.

Förresten är inte det du letar något du hittar genom att trycka på SÖK och skriva dagboksblad?

Ja, det finns ett tydligt kollektiv här med ett antal medlemmar som springer Anjo och Jockis ärenden.

Gick precis som jag trodde med stämplingen också, med exakt den grund jag påstått i tråden, det fanns ingen eller ringa konkret fara för brottets fullbordan. Men ska man tro vissa här i tråden var det ju dömt och klart redan med flera medhjälpare som också skulle åka på det.

Du tror det finns en stor databas från alla tingsrätter som man kan söka i? Dagboksbladet finns inte här i tråden, det är användare som påstår att det finns i någon tingsrätt men vägrar säga vilken tingsrätt.
Citera
2025-04-13, 19:16
Avslutad
Citat:
Ja, det finns ett tydligt kollektiv här med ett antal medlemmar som springer Anjo och Jockis ärenden.

Gick precis som jag trodde med stämplingen också, med exakt den grund jag påstått i tråden, det fanns ingen eller ringa konkret fara för brottets fullbordan. Men ska man tro vissa här i tråden var det ju dömt och klart redan med flera medhjälpare som också skulle åka på det.

Du tror det finns en stor databas från alla tingsrätter som man kan söka i? Dagboksbladet finns inte här i tråden, det är användare som påstår att det finns i någon tingsrätt men vägrar säga vilken tingsrätt.

Ok, men nu har jag kanske tappat bort mig helt, men är det inte något som står i användaren banals inläggshistorik:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1360859
Citera
2025-04-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Ok, men nu har jag kanske tappat bort mig helt, men är det inte något som står i användaren banals inläggshistorik:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1360859

Nej, det är ingen som lagt upp något som har med förtalet som Rask och andra ska ha varit på förhör om. Det har påståtts av användare att detta ska vara nedlagt samtidigt som målsägande och eventuellt en annan inblandad person sagt att det inte är nedlagt. När det efterfrågas bevis på det så uppmanas man själv att ringa åklagare och tingsrätt. Är det då konstigt om man ber om att få namn till åklagare eller tingsrätt så man kan göra det? Jag förstår inte vad problemet med det är, jag säger varken bu eller bä om vad som är sant eller ej, jag efterfrågar information så att jag kan kolla upp det själv.
Citera
2025-04-13, 20:12
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Folk kanske ifrågasätter er för att ni myttat sönder den här tråden, ni lever i någon alternativ verklighet med era fantasier. Var inte längesen ni levde rövare med era fantasier om stämplingen och medhjälpare och allt vad det var, hur gick det med det nu igen? Blev inte ett piss av det.

Pga de har ett starkt case gällande ekobrotten som har högre straffvärde. Vem är det som lever i en alternativ verklighet?
Citera
2025-04-13, 20:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Pga de har ett starkt case gällande ekobrotten som har högre straffvärde. Vem är det som lever i en alternativ verklighet?
Vissa verkar verkligen inte vilja förstå. Omedvetet eller medvetet? Vettefan faktiskt.
Citera
2025-04-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Att han skickar pengarna vidare till andra människor är inte bevis på penningtvätt. Han kanske skickade pengarna till Linnea/Julia så de kunde betala hyran och köpa mat. Pengarna är fortfarande oskattade, men inte tvättade.
Sedan ska man också bevisa att Julia och Linnea var medveten om penningtvätten för att de ska åka dit på det, Julia har ju erkänt, men Linnea förnekar.
Linnea är på stan, chrippa ringer och ber henne köpa en dyr klocka, han skickar pengarna, Linnea köper klockan och ger till chrippa, nu börjar det med penningtvätten, men Linnea kanske inte var medveten om syftet med att köpa klockan, då måste polisen kunna bevisa det.
Så jo det kan bli svårt att bevisa, men chrippa är inte så smart att han kanske i meddelanden själv avslöjat sin penningtvätt.

du är själv ansvarig för att ta reda på vart pengarna kommer ifrån när du mottager dom. det finns inget normalt med att någon skickar större summor fram och tillbaka, du förväntas som vuxen person att själv ifrågasätta vart pengarna kommer ifrån. är det en swish med 500:- märkt tanka bilen så är det okej. i övrigt så faller ansvaret på den som både skickar och tar emot.
Citera
2025-04-13, 20:37
Medlem
Citat:

Nej så är det inte. Det finns inga bevis så utredningen lades ner om stämplingen.

Det är i den verkliga världen utredningar startas och ibland läggs ner i brist på bevis eller att utredarna hittar bevis på att den misstänkte inte längre är misstänkt.
Allt i den verkliga världen läggs inte ner om en misstänkt är misstänkt för andra brott.
Citera
2025-04-13, 20:45
Medlem
Citat:

Stämplingen har inte lagts ner pga åtalsunderlåtelse utan pga att det inte funnits tillräckliga bevis, åklagaren bedömde att det inte går att bevisa att det funnits en konkret fara för brottets fullbordan eller att en sådan fara inte varit ringa.

https://www.expressen.se/noje/utredning-mot-chrippa-laggs-ner-stanga-boken/
Citera
2025-04-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
du är själv ansvarig för att ta reda på vart pengarna kommer ifrån när du mottager dom. det finns inget normalt med att någon skickar större summor fram och tillbaka, du förväntas som vuxen person att själv ifrågasätta vart pengarna kommer ifrån. är det en swish med 500:- märkt tanka bilen så är det okej. i övrigt så faller ansvaret på den som både skickar och tar emot.

Exakt och om man tror det är för att hjälpa kronkalle att inte kunna samla in pengarna?

Är det då olagligt att hjälpa någon att gömma pengar ifrån koronkalle? Kanske kanske inte brukar jurister säga, är svårt att bedöma eller döma någon för det iaf.

Håller detta i rätten och man inte åker dit för medhjälp till penningtvätt? Troligtvis om man bara står på sig.

Många fattar inte hur mycket jag än tjatar om det, att det är en otrolig fördel att ha skulder hos kronofogden och skylla sina ekonomiska handlingar på att man inte ville kronofogden skall komma åt ens pengar, i en eventuell rättegång om man nu har tvättat och förskingrat pengar ur ett svart bolag.
Citera
2025-04-13, 21:50
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Exakt och om man tror det är för att hjälpa kronkalle att inte kunna samla in pengarna?

Är det då olagligt att hjälpa någon att gömma pengar ifrån koronkalle? Kanske kanske inte brukar jurister säga, är svårt att bedöma eller döma någon för det iaf.

Håller detta i rätten och man inte åker dit för medhjälp till penningtvätt? Troligtvis om man bara står på sig.

Många fattar inte hur mycket jag än tjatar om det, att det är en otrolig fördel att ha skulder hos kronofogden och skylla sina ekonomiska handlingar på att man inte ville kronofogden skall komma åt ens pengar, i en eventuell rättegång om man nu har tvättat och förskingrat pengar ur ett svart bolag.
Varför skulle skylla på kronofogden hjälpa i domstolen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in