2025-04-14, 02:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Inga försök överhuvudtaget, NASA är det. Mycket trovärdiga. Men jag
Förstår att sanningen förstör er verklighet

Sorry. But this is real!

Nej det förstör ingenting, jag skrattar mest åt folk som tror att dessa filmer och foton är riktiga bilder.

Och min verklighet är en platt jord, dvs den dagligt observerbara platta jorden.
Citera
2025-04-14, 02:05
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Suck, CGI igen. Vad tycker du CGI-bilder ska bevisa?

Jag hade en svag känsla att du skulle skriva det.

Men bygg din egen mottagare då så kan du välja och vraka bland satelliter och data själv.

Kan du bemöda dig med att svara på mina frågor nu? Eller kan du inte svara eftersom satelliter inte kan ha stabila omloppsbanor runt en platt jord?
Citera
2025-04-14, 02:08
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Nej det förstör ingenting, jag skrattar mest åt folk som tror att dessa filmer och foton är riktiga bilder.

Och min verklighet är en platt jord, dvs den dagligt observerbara platta jorden.

Så du jämför verkligheten med ett videospel? Intressant… Vad har du egentligen att jämföra med? Har du sett satellitbilder i realtid från ett videospel också?

Tja jag tror isf att 99.99 % är er de skrattar åt isf actually.
Platt jord. Okej hoppas att er plattfot, nej jag menade plattjord, nej jag menade kuperad plattjord, ni har haft så många varianter så det är blir svårt att hålla reda på alla. Men hoppas att ni iallafall tror att ni befinner er åtminstone på en planet och inte 7 stycken.
Citera
2025-04-14, 02:48
Medlem
Citat:

Nu är det ju så att ISS bevisligen finns däruppe då den går att observera från Jorden. Varför skulle man då inte kunna ta bilder och film från den ?
Citera
2025-04-14, 08:47
Medlem
Citat:
Det behövs inte, de avstånd vi känner till är såklart utefter vår platta jord.
Tillbaka till ditt favorittema. Om alla avstånd mäts på en platt jord måste det finnas en korrekt karta över hela den platta jorden. Håller du inte med om det? Kan du hitta en sådan karta? Och eftersom du vet avstånden kan du berätta för oss andra hur långt det är till exempel. från Afrika till Sydamerika?

Om du inte kan/vill svara kanske Fleuch kan hjälpa dig?
Citera
2025-04-14, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Så du jämför verkligheten med ett videospel? Intressant… Vad har du egentligen att jämföra med? Har du sett satellitbilder i realtid från ett videospel också?

Tja jag tror isf att 99.99 % är er de skrattar åt isf actually.
Platt jord. Okej hoppas att er plattfot, nej jag menade plattjord, nej jag menade kuperad plattjord, ni har haft så många varianter så det är blir svårt att hålla reda på alla. Men hoppas att ni iallafall tror att ni befinner er åtminstone på en planet och inte 7 stycken.

Det går att fejka en sändning i realtid också.
Citera
2025-04-14, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Nu är det ju så att ISS bevisligen finns däruppe då den går att observera från Jorden. Varför skulle man då inte kunna ta bilder och film från den ?

Vilka bevis finns det som bekräftar det?
Citera
2025-04-14, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Tillbaka till ditt favorittema. Om alla avstånd mäts på en platt jord måste det finnas en korrekt karta över hela den platta jorden. Håller du inte med om det? Kan du hitta en sådan karta? Och eftersom du vet avstånden kan du berätta för oss andra hur långt det är till exempel. från Afrika till Sydamerika?

Om du inte kan/vill svara kanske Fleuch kan hjälpa dig?

De kartor vi har idag är såklart avbildade utefter vår platta värld, jordgloben m.m är ju bara projektioner.
Citera
2025-04-14, 11:36
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Det går att fejka en sändning i realtid också.

Svårt att fejka en radiosignal som rör sig ca 28000km/h över himmelen...

Kan du bemöda dig med att svara på mina frågor nu? Eller kan du inte svara eftersom satelliter inte kan ha stabila omloppsbanor runt en platt jord?
Citera
2025-04-14, 11:44
Medlem
Citat:
De kartor vi har idag är såklart avbildade utefter vår platta värld, jordgloben m.m är ju bara projektioner.
Med andra ord, är Gleason den korrekta kartan över den platta jorden?
Citera
2025-04-14, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dusty Circuits
Svårt att fejka en radiosignal som rör sig ca 28000km/h över himmelen...

Varför skulle de inte kunna ha det på en platt jord?
Citera
2025-04-14, 11:52
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Varför skulle de inte kunna ha det på en platt jord?

En platt jord är inte symmetrisk = inga stabila omloppsbanor.

Svara på frågorna nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in