2025-04-14, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Ja självklart. Fungerar utmärkt!

Jaså, vad ser du för någonting då?
Citera
2025-04-14, 01:24
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Låt säga att det går då, på vilket sätt skulle det bevisa jordens geometri?

Till att börja med så kan du se att jorden är klotformat från de satelliter som ligger i hög omloppsbana.
Du kan ju tanka ned bilderna och mäta själv med avstånd som du känner till.

Detta är inget hemligt eller mystiskt på något vis och det finns hur mycket information som helst om det. Vem som helst kan göra det och alla delar för att bygga en mottagare går att köpa för några hundralappar. Mycket av mjukvaran som används för att avkoda signalerna är open source så du kan gå in och kontrollera att inget skumt händer i bakgrunden.

Jag rekommenderar dig att testa då det är ett enkelt och billigt sätt att ändra hela din världsbild utan att behöva lita på vad jag eller någon annan på nätet säger.

Men kan du svara på någon av mina frågor nu?
Citera
2025-04-14, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dusty Circuits
Till att börja med så kan du se att jorden är klotformat från de satelliter som ligger i hög omloppsbana.
Du kan ju tanka ned bilderna och mäta själv med avstånd som du känner till.

Detta är inget hemligt eller mystiskt på något vis och det finns hur mycket information som helst om det. Vem som helst kan göra det och alla delar för att bygga en mottagare går att köpa för några hundralappar. Mycket av mjukvaran som används för att avkoda signalerna är open source så du kan gå in och kontrollera att inget skumt händer i bakgrunden.

Jag rekommenderar dig att testa då det är ett enkelt och billigt sätt att ändra hela din världsbild utan att behöva lita på vad jag eller någon annan på nätet säger.

Men kan du svara på någon av mina frågor nu?

Kan du länka till en bild där man ser "klotet"?
Citera
2025-04-14, 01:29
Avslutad
Citat:
Här för de som vill se vårt vackra runda jordklot
Den 1a är Live, Alltså just nu från satelliten ISS3
Sen några från Youtube också

https://eol.jsc.nasa.gov/esrs/hdev/

https://youtu.be/yQNEKTOL_oA?si=Zt3kogDGEu-eYXzS

https://youtu.be/dcsiIoQody4?si=Dw8t50vtB4XyqhSe

Ja tydliga CGI-videos ja, fake allting.
Citera
2025-04-14, 01:36
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Kan du länka till en bild där man ser "klotet"?

Skulle du lita på någon av de bilderna jag postade eller skulle du kalla det för CGI eller fake?

Ut och mät själv istället.

Och svara gärna på mina tidigare frågor..
Citera
2025-04-14, 01:37
Avslutad
Citat:
Skulle du lita på någon av de bilderna jag postade eller skulle du kalla det för CGI eller fake?

Ut och mät själv istället.

Och svara gärna på mina tidigare frågor..

Du får väl prova så får vi se.
Citera
2025-04-14, 01:38
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Jaså, vad ser du för någonting då?

Vad ser jag? Jorden, !!!!!
platsen ni just nu befinner er på. Och om du kollar noggrant kanske du ser något som inte är platt också.
Citera
2025-04-14, 01:45
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ja tydliga CGI-videos ja, fake allting.

Det är ju intressant att du ser det som CGI. Jag tycker bara det är fascinerande att kunna få en så detaljerad vy från över 400 km upp i luften.

Att bilden är mörk och suddig ibland beror helt enkelt på att ISS rör sig över nattsidan av jorden – alltså den delen som solen inte lyser på just då. Och den suddiga kvaliteten? Det är en livestream från 400 km upp i luften, genom atmosfären. Ganska imponerande ändå, även om det inte är 4K Ultra HD. Men jag förstår – det är lätt att ifrågasätta verkligheten när YouTube-konspirationer serverar allt i klatschiga färger och enkelspåriga svar.

Ibland är det svårt att ta in sanningen, särskilt när den inte passar in i bilden man vill ha.
Senast redigerad av Wrossmol 2025-04-14 kl. 01:50.
Citera
2025-04-14, 01:51
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Du får väl prova så får vi se.

Ok, här är den första jag hittade. Jag vet att det fanns en som hade hela klotet i bild men jag kan inte hitta den nu.

Delvis CGI då satellitbilderna är överlagda på en 3D glob. Men du kan ju titta ut genom fönstret och se om molnen stämmer imorgon.

https://eyes.nasa.gov/apps/earth/#/

Det finns en hel del så googlar du lite så kommer du nog finna något.

Nu tycker jag att jag har hjälp dig en hel del. Kan du svara på mina frågor nu, utan att ställa en motfråga?
Citera
2025-04-14, 01:52
Avslutad
Citat:
Vad ser jag? Jorden, !!!!!
platsen ni just nu befinner er på. Och om du kollar noggrant kanske du ser något som inte är platt också.

Citat:
Det är ju intressant att du ser det som CGI. Jag tycker bara det är fascinerande att kunna få en så detaljerad vy från över 400 km upp i luften.

Att bilden är mörk och suddig ibland beror helt enkelt på att ISS rör sig över nattsidan av jorden – alltså den delen som solen inte lyser på just då. Och den suddiga kvaliteten? Det är en livestream från 400 km upp i luften, genom atmosfären. Ganska imponerande ändå, även om det inte är 4K Ultra HD. Men jag förstår – det är lätt att ifrågasätta verkligheten när YouTube-konspirationer serverar allt i klatschiga färger och enkelspåriga svar.

Ibland är det svårt att ta in sanningen, särskilt när den inte passar in i bilden man vill ha.

Det var som att titta på ett videospel, inte verkligt någonstans. Men tack för att du försökte i alla fall.
Citera
2025-04-14, 01:57
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Det var som att titta på ett videospel, inte verkligt någonstans. Men tack för att du försökte i alla fall.

Inga försök överhuvudtaget, NASA är det. Mycket trovärdiga. Men jag
Förstår att sanningen förstör er verklighet

Sorry. But this is real!
Citera
2025-04-14, 01:58
Avslutad
Citat:
Ok, här är den första jag hittade. Jag vet att det fanns en som hade hela klotet i bild men jag kan inte hitta den nu.

Delvis CGI då satellitbilderna är överlagda på en 3D glob. Men du kan ju titta ut genom fönstret och se om molnen stämmer imorgon.

https://eyes.nasa.gov/apps/earth/#/

Det finns en hel del så googlar du lite så kommer du nog finna något.

Nu tycker jag att jag har hjälp dig en hel del. Kan du svara på mina frågor nu, utan att ställa en motfråga?

Suck, CGI igen. Vad tycker du CGI-bilder ska bevisa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in