2025-04-14, 09:21
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hört rykten om att Austria spelarna gnällde på dom haft en hel vecka utan matcher…
Fast man måste ju ge grin-dif att de fick möta serieledarna, Rapid fick möta tvåan.
Citera
2025-04-14, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag blev helt plötsligt väldigt osäker på AIK. Det var som de släppte på all disciplin ocb bara körde mot Norrköping. Spelar de så ikväll vinner vi enkelt. Men ställer de upp sina backlinje på raklinje djupt ned så slutar det 0-0.

Ja, blir AIK som mot Norrköping så kommer vi vinna 10 av 10 matcher vi spelar. Blir intressant att se, undrar om de släpper fram Guidetti. Tror faktiskt han kan ställa till lite oreda, mer än han cyprioten de hämtat in. Egentligen borde Rydström bara ha Otto liggandes som ett plåster på Saletros och skava där, så är halva slaget vunnet.
Citera
2025-04-14, 10:09
Medlem
Men mer exakt vilka allsvenska matcher får man peta in mellan DIF:s cupmatcher då? Behöver förbundet lämna spelschemat öppet och plocka ut ett motstånd som inte gått alltför bra? Hade Bajen varit okej om de legat sist?

Överallt bygger internationellt cup-spel på att lira två matcher i veckan. Det är ju bara att rätta sig efter den ordningen eller sluta tjata om att komma ut i Europa och etablera sig där.

Lösningen heter så klart bredd på trupp. Djurgårn med 350 miljoner på banken ska väl kunna hålla sig med en sån. Av de spelare som fick tid på plan igår känns hälften bottenlagsmässiga. De har verkligen värvat mycket medelmåtta på sistone.
Citera
2025-04-14, 11:45
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det finns ett annat lugn hos Blåvitt i år. Vinst med 1-0 mot HBK och Värnamo. Hade det varit förra året hade båda lagen kvitterat till 1-1. Vid ledning blir det inte samma stress ( än så länge)

Lite storkukslugn, gott så.
Vinst med 1-0 mot HBK och Värnamo får Blowit att känna storkukslugn, fy fan vad den föreningen har gått ner sig.
Citera
2025-04-14, 12:17
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Men mer exakt vilka allsvenska matcher får man peta in mellan DIF:s cupmatcher då? Behöver förbundet lämna spelschemat öppet och plocka ut ett motstånd som inte gått alltför bra? Hade Bajen varit okej om de legat sist?

Överallt bygger internationellt cup-spel på att lira två matcher i veckan. Det är ju bara att rätta sig efter den ordningen eller sluta tjata om att komma ut i Europa och etablera sig där.

Lösningen heter så klart bredd på trupp. Djurgårn med 350 miljoner på banken ska väl kunna hålla sig med en sån. Av de spelare som fick tid på plan igår känns hälften bottenlagsmässiga. De har verkligen värvat mycket medelmåtta på sistone.
Du tycker inte Stensson för 8 Bergh för 10 och Sawo för 14 miljoner är väl investerade pengar?
Citera
2025-04-14, 14:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ja, blir AIK som mot Norrköping så kommer vi vinna 10 av 10 matcher vi spelar. Blir intressant att se, undrar om de släpper fram Guidetti. Tror faktiskt han kan ställa till lite oreda, mer än han cyprioten de hämtat in. Egentligen borde Rydström bara ha Otto liggandes som ett plåster på Saletros och skava där, så är halva slaget vunnet.
Kommer inte bråka med fru Fortuna på dagen, men i 99 av 100 matcher står det typ 2-0 i halvtid mot Norrköping efter vi fått två tämligen solklara straffar. Situationen som föranleder deras mål i första halvlek ska dessutom blåsas efter att Watson (?) är uppe och klättrar på Tychosens rygg med båda armarna.
Citera
2025-04-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hade ni behövt åka till Malmö, Göteborg eller typ Mjällby så kan jag ge mig fan på att ni gnällt på det.
Jag menar ni kallas ju inte för Grindif för inte.

Första 7 omgångarna är dom utanför sthlm en gång och det var mot sirius, den enda matchen dom annars har utanför 3 arena är mot bp och dom har en 2 timmars flygresa till wien, och 2 spelare som knappt spelat gnäller om hur orättvist förbundet är, vilka jävla gnällarslen i den klubben, det är ju så hemskt att behöva lägga några timmar på sitt välbetalda yrke.
KÄRRINGDIFFEN
Citera
2025-04-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag hade ju inte viljat ha det här upplägget heller. Klart det är tufft.

Det roliga är att om de slår ut Wien så får de ett AIK-derby mitt emellan nästa dubbelmöte.

Det är inte tufft, alla lag i allsvenskan ska mötas spelar ingen roll när, förbundet har lagt difs spelschema så jävla behagligt att enda matchen dom är utanför sthlm till efter semi i ecl var den mot sirius oj jäääääääättelång resa till uppsala, den enda matchen dom sen har utanför 3 arena är mot bp på grimsta usch så långt och slitsamt.
Tänk om det funnits 4 allsvenska lag i skåne så mycket långa bortaresor vi sluppit slita på truppen på.
Nej gnällarslen är vad diffen är.
Citera
2025-04-14, 14:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Det är inte tufft, alla lag i allsvenskan ska mötas spelar ingen roll när, förbundet har lagt difs spelschema så jävla behagligt att enda matchen dom är utanför sthlm till efter semi i ecl var den mot sirius oj jäääääääättelång resa till uppsala, den enda matchen dom sen har utanför 3 arena är mot bp på grimsta usch så långt och slitsamt.
Tänk om det funnits 4 allsvenska lag i skåne så mycket långa bortaresor vi sluppit slita på truppen på.
Nej gnällarslen är vad diffen är.

Klart det kan uppfattas som gnälligt utifrån. Man ska ta tjuren i hornen så klart.

Men ingen kan säga emot mig att det är en nackdel att dubbelspela. Det påverkar ligaspelet negativt.

Vi har tre gånger lyckats vinna SM-guld samtidigt som vi spelat i Europa. Alla tre gånger har sina egna historier. I höstas var vi kassa i Europaspelet och samtidigt som vi hade skapat oss ett försprång som var rätt stort. 2014 löste vi likadant. 2021 var den stora bedriften. Tömde allt hemma mot St Petersburg och åkte upp till Kalmar för måstematch några dagar senare och slog dem. Där gick vi på knäna.

2019 hade vi vunnit utan Europaspel. 2022 hade Djurgården vunnit SM-guld om de inte dubbblerat.
Senast redigerad av mishima 2025-04-14 kl. 14:25.
Citera
2025-04-14, 14:32
Medlem
erikp121s avatar
Noterar att Rapid vann sitt derby igår angående att dubblera europaspel och spelschema?

Stockholm i grönvit hand helt enkelt.
Citera
2025-04-14, 14:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Noterar att Rapid vann sitt derby igår angående att dubblera europaspel och spelschema?

Stockholm i grönvit hand helt enkelt.
Jag tror ingen här inne förstår nyanserna av Österrikisk fotboll tillräckligt väl för att kunna göra en rättvis jämförelse. Men om vi eliminerar Apa från ekvationen hoppas jag alla här inne är överens om att det kanske inte är så jävla rimligt att behöva spela två viktiga europamatcher och en match i Allsvenskan inom ett tidsspann på typ sådär 7 dagar och att det finns skäl för att flytta om lite i spelschemat för att ge svenska lag bättre förutsättningar i Europa.

Om vi bortser från det faktum att det naturligtvis är skitbra att MFF och DIF missar titlar så är mishima helt rätt på det i sitt inlägg. Med detta sagt tror jag vi får acceptera den dystra sanningen att ett förbund som inte klarar av att komma med en bra lösning på plastproblematiken inte heller kommer klara av att fixa problemen som ett mer dynamiskt spelschema skulle innebära.
Citera
2025-04-14, 14:56
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tror ingen här inne förstår nyanserna av Österrikisk fotboll tillräckligt väl för att kunna göra en rättvis jämförelse. Men om vi eliminerar Apa från ekvationen hoppas jag alla här inne är överens om att det kanske inte är så jävla rimligt att behöva spela två viktiga europamatcher och en match i Allsvenskan inom ett tidsspann på typ sådär 7 dagar och att det finns skäl för att flytta om lite i spelschemat för att ge svenska lag bättre förutsättningar i Europa.

Om vi bortser från det faktum att det naturligtvis är skitbra att MFF och DIF missar titlar så är mishima helt rätt på det i sitt inlägg. Med detta sagt tror jag vi får acceptera den dystra sanningen att ett förbund som inte klarar av att komma med en bra lösning på plastproblematiken inte heller kommer klara av att fixa problemen som ett mer dynamiskt spelschema skulle innebära.
Jag vet inte, känner att elitidrottsmän borde klara spela match istället för gymma och löpträna, 90 minuter 2 gånger i veckan? Lazio lyckades ju tappa ledning mot Roma trots att de varit och fiskat slut påsksillen i nordnorge igår också i sitt derby emellan europa?

Tillägg: Det är ju hockeyfeber i diffen och gnaget, där spelas det väl varannan dag?
Senast redigerad av erikp121 2025-04-14 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in