Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Egentligen ska krysset knappt vara spelbart ikväll. På de senaste sju bortamatcherna mot AIK har sex slutat oavgjort.
AIK:s Norrköpingsmatch stör lite på hur jag ser på AIK. Svängigt och kaotiskt är inte det AIK jag känner till utan det ska vara tillknäppt och chansfattigt. Norrköping visade att AIK går att såra mer defensivt än vad jag trodde, djupled och längs med backen och de stod på hälarna. Offensivt är det mest passion, inställning och kraft. Inte så mycket kreativitet.
Skulle nog säga att GAIS-matchen är det riktiga AIK man fick se. Norrköpingsmatchen var mer av en anomali där alltid studsade rätt för AIK (förutom Guidettis mål. Det var en riktigt bra prestation).
Lär bli tillknäppt ikväll. Hade gärna sett IKT och Botheim börja tillsammans ikväll med Sigurdsson och AC bakom. En 4-2-2-2 helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Petterror
Som sagt klarar Rapid Wien samma upplägg. Vi slår Dif 2021 med halva truppen sjuk i corona genom att kuka in en boll. Det är inte upplägget det är fel på, det är Djurgården.
Medhåll, tycker generellt att spelarna är snabba att hoppa på den här ursäkten, gäller även när det klagas ur våra led.