2025-04-14, 08:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
250410 - Kvartsfinal
250413 - Bajen
250417 - Kvartfinal

250501 - Semifinal
250504 - Solna
250508 - Semifinal

SVFF har alltså "slumpat" fram 2 st derbyn under vårt europeiska slutspel.
Hade ni behövt åka till Malmö, Göteborg eller typ Mjällby så kan jag ge mig fan på att ni gnällt på det.
Jag menar ni kallas ju inte för Grindif för inte.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-04-14 kl. 08:59.
Citera
2025-04-14, 08:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Sånt är jag absolut inte emot heller men DIFen verkar gnälla om att de möter just Bajen.

Jag hade ju inte viljat ha det här upplägget heller. Klart det är tufft.

Det roliga är att om de slår ut Wien så får de ett AIK-derby mitt emellan nästa dubbelmöte.
Citera
2025-04-14, 08:16
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag hade ju inte viljat ha det här upplägget heller. Klart det är tufft.

Det roliga är att om de slår ut Wien så får de ett AIK-derby mitt emellan nästa dubbelmöte.
Som sagt klarar Rapid Wien samma upplägg. Vi slår Dif 2021 med halva truppen sjuk i corona genom att kuka in en boll. Det är inte upplägget det är fel på, det är Djurgården.
Citera
2025-04-14, 08:17
Avslutad
Citat:
Egentligen ska krysset knappt vara spelbart ikväll. På de senaste sju bortamatcherna mot AIK har sex slutat oavgjort.

AIK:s Norrköpingsmatch stör lite på hur jag ser på AIK. Svängigt och kaotiskt är inte det AIK jag känner till utan det ska vara tillknäppt och chansfattigt. Norrköping visade att AIK går att såra mer defensivt än vad jag trodde, djupled och längs med backen och de stod på hälarna. Offensivt är det mest passion, inställning och kraft. Inte så mycket kreativitet.

Skulle nog säga att GAIS-matchen är det riktiga AIK man fick se. Norrköpingsmatchen var mer av en anomali där alltid studsade rätt för AIK (förutom Guidettis mål. Det var en riktigt bra prestation).

Lär bli tillknäppt ikväll. Hade gärna sett IKT och Botheim börja tillsammans ikväll med Sigurdsson och AC bakom. En 4-2-2-2 helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Som sagt klarar Rapid Wien samma upplägg. Vi slår Dif 2021 med halva truppen sjuk i corona genom att kuka in en boll. Det är inte upplägget det är fel på, det är Djurgården.

Medhåll, tycker generellt att spelarna är snabba att hoppa på den här ursäkten, gäller även när det klagas ur våra led.
Senast redigerad av AIP 2025-04-14 kl. 08:22.
Citera
2025-04-14, 08:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Så klart man kan plocka ur enskilda matcher. Men statistiskt sett i ett större perspektiv har lag svårt i matchen direkt efter Europaspel. Poängsnittet i de matcherna är lägre än i övriga.
Citera
2025-04-14, 08:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hårt matchande är en sak, skräddarsydda motståndare en annan. Det är det senare jag motsäger mig. För problemet för Ekdal och Stensson verkar inte vara att det är tätt matchande men att det är ett derby mot Bajen mellan kvartsfinalerna som är problemet. Som jag tolkar artikeln skulle det inte varit ett problem om man mötte BP t.ex men man är arga för att man sätter ett stormöte med Bajen emellan.

Och jag håller med om att förbundet borde underlätta för allsvenska lag med dubbelmöten, men har man någonsin tagit den idén i beaktande när MFF spelat i Europa tidigare? Att man tagit bort allsvenska matcher mellan ett europeiskt dubbelmöte? Rätta mig isåfall, då har jag förträngt det.

Sen tycker jag det blir löjligt när DIF pratar om tätt matchande när säsongen nyss börjat och spelarna haft ett långt vinteruppehåll precis.

Sånt är jag absolut inte emot heller men DIFen verkar gnälla om att de möter just Bajen.

Rapid Wien slog Austria Wien i Wien-derbyt igår
Citera
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Skulle nog säga att GAIS-matchen är det riktiga AIK man fick se. Norrköpingsmatchen var mer av en anomali där alltid studsade rätt för AIK (förutom Guidettis mål. Det var en riktigt bra prestation).

Lär bli tillknäppt ikväll. Hade gärna sett IKT och Botheim börja tillsammans ikväll med Sigurdsson och AC bakom. En 4-2-2-2 helt enkelt.

Jag blev helt plötsligt väldigt osäker på AIK. Det var som de släppte på all disciplin ocb bara körde mot Norrköping. Spelar de så ikväll vinner vi enkelt. Men ställer de upp sina backlinje på raklinje djupt ned så slutar det 0-0.
Citera
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Så klart man kan plocka ur enskilda matcher. Men statistiskt sett i ett större perspektiv har lag svårt i matchen direkt efter Europaspel. Poängsnittet i de matcherna är lägre än i övriga.
Dif har större problem i derbyn än att dom spelar europaspel samtidigt.
Citera
2025-04-14, 08:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Dif har större problem i derbyn än att dom spelar europaspel samtidigt.

Kanske, men det är inget drömupplägg. Hade jag varit i samma läge hade jag hellre haft Halmstad hemma typ.
Citera
2025-04-14, 08:32
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Kanske, men det är inget drömupplägg. Hade jag varit i samma läge hade jag hellre haft Halmstad hemma typ.
Tyvärr kan man ju inte välja men går vi långt i europa så hoppas jag på Dif emellan 2 europamatcher, det är alltid 3 enkla!
Citera
2025-04-14, 08:52
Medlem
Salorms avatar
Hahn's hån mot Stensson är helt och hållet befogat, det är väl för fan ingen jävla syjunteföreningsverksamhet man får betalt för? Dom är proffs (eller ska iallafall vara det) och ska fan inte klaga på att vi har lite hårt matchande?
Pinsamt, ja.. Grattis DIF till det mest ofullständiga laget 2025 där ingen förstår vad som ska göras och när.
Citera
2025-04-14, 09:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Rapid Wien slog Austria Wien i Wien-derbyt igår
Hört rykten om att Austria spelarna gnällde på dom haft en hel vecka utan matcher…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in