2025-04-13, 19:26
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det finns grader i helvetet också. Denna gången hade ni halva kuken inne redan innan matchen hade börjat. DIF levde i typ sådär 15 minuter i första och kanske 5 minuter efter avspark i andra, men annars var det fan mer ensidigt än när vi satte er på plats på Jordgubben 2023.
Som sagt, enda sättet för Dif att vinna ett derby är om de får börja med 3-0 och vi inte får spela Besara. Att de fortfarande låtsas som att svaret på deras derbyfacit inte är uppenbart är skrattretande. De kan lajva rave, slaktis och Söderort hur mycket de vill. Det är inte deras hemmaplan och på bortaplan förlorar man fler derbyn än man vinner.
Citera
2025-04-13, 19:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Fast sen får ju DIF ta och prioritera som alla andra lag när det vankas Europa. Antingen satsar man allt på en kvartsfinal och bränner ett derby eller så försöker man göra en insats i ett derby med samma spelare som nyss spelade en kvartsfinal. Det senare gick inte. De skulle kört med juniorerna eller något mot Bajen, förlusten låg ändå i luften. Sen har jag inga problem med om förbundet vill underlätta lite för ett svenskt lag i Europa men det ska inte gå så långt att matchmotståndet skräddarsys för att det ska bli lättare i Allsvenskan. Alltså t.ex. om man valt att ge DIF en match borta mot BP medvetet istället för en derbymatch mot Bajen eller AIK. Det skulle vara väldigt problematiskt av flera anledningar.
Dif bytte väl fem spelare idag kontra matchen mot Rapid?

Sen är det på tok jävla för tidigt på säsongen för att snacka om att det är många matcher, Dif har väl spelat lika många tävlingsmatcher som Malmö i år om man räknar med Europa och cupen?

Allt som allt är det en ruggigt svagt argument att dra upp spelschemat.
Citera
2025-04-13, 19:35
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Det är ju knappast som så att jag bryr mig om att DIF blir hårt matchade nu men jag tycker absolut att vi kan diskutera om vi kan låta dubbelmöten som kommer nära inpå varandra, som det DIF nu har mot Wien, spelas utan matcher emellan. Sen finns det naturligtvis inte på kartan att DIF skulle vaska ett derby mot RoddBull i El Plástico.

Hårt matchande är en sak, skräddarsydda motståndare en annan. Det är det senare jag motsäger mig. För problemet för Ekdal och Stensson verkar inte vara att det är tätt matchande men att det är ett derby mot Bajen mellan kvartsfinalerna som är problemet. Som jag tolkar artikeln skulle det inte varit ett problem om man mötte BP t.ex men man är arga för att man sätter ett stormöte med Bajen emellan.

Och jag håller med om att förbundet borde underlätta för allsvenska lag med dubbelmöten, men har man någonsin tagit den idén i beaktande när MFF spelat i Europa tidigare? Att man tagit bort allsvenska matcher mellan ett europeiskt dubbelmöte? Rätta mig isåfall, då har jag förträngt det.

Sen tycker jag det blir löjligt när DIF pratar om tätt matchande när säsongen nyss börjat och spelarna haft ett långt vinteruppehåll precis.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Håller med dig lite. Man gör ju det redan, flyttar ju på en match i augusti till våren för att få det lite lugnare under den hektiska kvalserien.

Sånt är jag absolut inte emot heller men DIFen verkar gnälla om att de möter just Bajen.
Citera
2025-04-13, 19:38
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Dif bytte väl fem spelare idag kontra matchen mot Rapid?

Sen är det på tok jävla för tidigt på säsongen för att snacka om att det är många matcher, Dif har väl spelat lika många tävlingsmatcher som Malmö i år om man räknar med Europa och cupen?

Allt som allt är det en ruggigt svagt argument att dra upp spelschemat.

Instämmer helt, en löjlig diskussion med andra ord. Stensson och Ekdal gör sig själva till åtlöje.
Citera
2025-04-13, 19:40
Medlem
Valvantos avatar
Mjällby borta, Malmö hemma, Häcken borta kommande tre. Tar vi 4+ poäng på dessa är det en ruggigt fin start.

Kan gnagarna göra något mot Malmö imorrn tro? 1-1 vore fint.
Citera
2025-04-13, 19:42
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Att poängtera att det var upplagt för en RoddBull seger idag är väl knappast att "rida ut till försvar" för Apa? Ni har aldrig haft oddsen så staplade på er sida som ni hade idag. Detta är inte gnäll från min sida, jag kan liksom inte bry mig mindre, utan snarare ett objektivt konstaterande.
Innan 3-0 derbyt förra året hade trumgården 6 raka vinster och låg 2:a 3 poäng bakom Malmö, vi hade varit betydligt skakigare och låg 7 poäng efter Dif. Förutsättningen kan inte ha varit bättre men dom blir knullade av oss ändå. Såklart.

Deras förutsättningar när dom möter oss betyder noll, dom skulle förlorat oavsett.
Citera
2025-04-13, 19:43
Medlem
Dif var totalkassa mot Rapid Wien, en match man borde vunnit, rena satellitmatchen. Nu klagar man på bristen på vila, vilket skämt. Djurgården är helt enkelt så här dåliga. Det finns inget att skylla på.
Citera
2025-04-13, 19:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Det blir ju en smula komiskt när Stenson och Ekdal som hade 0 minuter i torsdags klagar på matchandet; särskilt när sistnämnda orkade 60 min innan han gick av. Men han är världsklass i omklädningsrummet.
Citera
2025-04-13, 19:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
När är det inte upplagt för grönvit seger på den arenan? När Dif möter Vsk möjligtvis.

Lite anekdotiskt men jag har sett två djurgårdare på hela dagen och jag har varit utomhus på Södermalm eller i Söderort sen 09 i morse. Säger ändå en del om deras lokalförankring i södra Stockholm.
Hoppade faktiskt av i Blåsut på vägen till dif-land (slaktis) och där satt de vid 11.00 på Guldhörnan. Tomt dock (såklart) vid Slakthusområdet. Ingen rave-känsla alls.
Citera
2025-04-13, 20:02
Medlem
snillet_1s avatar
Sirius åker på ännu en stjärnsmäll, nu mot BP. Nästkommande två matcher MFF och Elfsborg, båda på bortaplan. Således tre poäng efter fem matcher att räkna med. Hur långvarig blir Lämmelmark i Sirius? De skulle ju växla upp i år.

Skönt med blåvit seger borta i Värnamo. Det blir nog äntligen en säsong där vi slipper ångesten från sensommaren och framåt.
Citera
2025-04-13, 20:16
Medlem
50-Cents avatar
Jag säger det igen.
Enligt storkäften Henrik Rydström är alla matcher bara att hämta.

Således blir det väl en 0-3 seger imorgon. De himmelsblå tävlar bara med övriga Europa.
Kryss = underkänt med andra ord.
Upp till bevis nu då.

Längtar redan till 23/4
Citera
2025-04-13, 20:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Mjällby borta, Malmö hemma, Häcken borta kommande tre. Tar vi 4+ poäng på dessa är det en ruggigt fin start.

Kan gnagarna göra något mot Malmö imorrn tro? 1-1 vore fint.
4+ poäng är OK, men 9 är faktiskt inte omöjligt. Om sedan Gnaget luggar Iffiff på en seger imorgon, så kan det bli riktigt roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in