Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Det är ju knappast som så att jag bryr mig om att DIF blir hårt matchade nu men jag tycker absolut att vi kan diskutera om vi kan låta dubbelmöten som kommer nära inpå varandra, som det DIF nu har mot Wien, spelas utan matcher emellan. Sen finns det naturligtvis inte på kartan att DIF skulle vaska ett derby mot RoddBull i El Plástico.
Hårt matchande är en sak, skräddarsydda motståndare en annan. Det är det senare jag motsäger mig. För problemet för Ekdal och Stensson verkar inte vara att det är tätt matchande men att det är ett derby mot Bajen mellan kvartsfinalerna som är problemet. Som jag tolkar artikeln skulle det inte varit ett problem om man mötte BP t.ex men man är arga för att man sätter ett stormöte med Bajen emellan.
Och jag håller med om att förbundet borde underlätta för allsvenska lag med dubbelmöten, men har man någonsin tagit den idén i beaktande när MFF spelat i Europa tidigare? Att man tagit bort allsvenska matcher mellan ett europeiskt dubbelmöte? Rätta mig isåfall, då har jag förträngt det.
Sen tycker jag det blir löjligt när DIF pratar om tätt matchande när säsongen nyss börjat och spelarna haft ett långt vinteruppehåll precis.
Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Håller med dig lite. Man gör ju det redan, flyttar ju på en match i augusti till våren för att få det lite lugnare under den hektiska kvalserien.
Sånt är jag absolut inte emot heller men DIFen verkar gnälla om att de möter just Bajen.