2025-04-13, 23:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Nja Malmö har svårt på bortaplan mot aik. 2022 2-0 till aik och de senaste två åren, inga mål från något av lagen. Tror det är sex år sedan MFF vann på jordgubben.
Statistiken ser väl bättre ut hemma än borta, men jag tror när jag kollade sist så hade vi 3 vinster på dom senaste 20 matcherna mot MFF?
Citera
2025-04-13, 23:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Sluta gråta, ni är inte ens i semi och kommer med största chans inte ta er dit
Korrekt. Diffens helvetesvecka (2 down, 1 to go) kommer naturligtvis inte tillåta avancemang.
Citera
2025-04-13, 23:26
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Har varit svårspelade på Strandvallen. De senaste åren har de vunnit eller förlorat sina matcher lika ofta borta som hemma, så att MAIF skulle vara ett utpräglat svårt lag att slå på deras hemmaarena är lite av en myt.

Kan säkert stämma men för vår del har jag 0-3 färskt i minnet från förra årets besök. De har dessutom ett ännu bättre lag nu så en pinne är jag nöjd med på förhand. På vår nuvarande hemmaplan däremot har vi aldrig förlorat mot dem.
Citera
2025-04-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Statistiken ser väl bättre ut hemma än borta, men jag tror när jag kollade sist så hade vi 3 vinster på dom senaste 20 matcherna mot MFF?
Jo kanske det. Men de senaste åren har resultatet oftast oavgjort.

Lite statistik hämtad från en hammarbyare. Det finns spöken även inom fotbollen.
5 segrar har dif på 41 derbyn i allsvenskan mot aik och Bajen tillsammans.
3 mot Bajen
2 mot aik

Diffen har gjort 33 mål på dessa 41 matcher och släppt in 69
Citera
2025-04-13, 23:30
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Kan säkert stämma men för vår del har jag 0-3 färskt i minnet från förra årets besök. De har dessutom ett ännu bättre lag nu så en pinne är jag nöjd med på förhand. På vår nuvarande hemmaplan däremot har vi aldrig förlorat mot dem.

MAIF ser riktigt giftiga ut, tom bättre än i fjol.
Citera
2025-04-13, 23:33
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Jo kanske det. Men de senaste åren har resultatet oftast oavgjort.

Lite statistik hämtad från en hammarbyare. Det finns spöken även inom fotbollen.
5 segrar har dif på 41 derbyn i allsvenskan mot aik och Bajen tillsammans.
3 mot Bajen
2 mot aik

Diffen har gjort 33 mål på dessa 41 matcher och släppt in 69
2/5 segrar kom väl under pandemin dessutom. En mot gnaget inför tomma läktare och en mot oss med enbart gårdare på arenan.
Citera
2025-04-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Kan säkert stämma, vet i alla fall att ni inte slagit oss i malmö sen 1996, dock slutar det ofta med kryss.
Citera
2025-04-14, 02:17
Medlem
MrSkargards avatar
Tifot var det enda vettiga DIF bjöd på igår.
Citera
2025-04-14, 04:42
Medlem
Nio poäng på tre matcher och 8-0 i målskillnad. Hammarby imponerar och har börjat säsongen riktigt bra. Visserligen tidigt men kan dom kanske till och med utmana Malmö om guldet i år!?
Citera
2025-04-14, 07:00
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Nio poäng på tre matcher och 8-0 i målskillnad. Hammarby imponerar och har börjat säsongen riktigt bra. Visserligen tidigt men kan dom kanske till och med utmana Malmö om guldet i år!?
Mjällby (B), Malmö (H), Häcken (B) kommande tre. Blir en bra värdemätare om vi på allvar kan utmana i år eller inte.
Citera
2025-04-14, 07:55
Medlem
Petterrors avatar
Rapid Wien lyckades vinna sitt derby igår men vafan, klart det är synd om Dif som tvingas spela ett Stockholmsderby 3 dagar efter sin europamatch. Styrkekramar!
Citera
2025-04-14, 08:08
Medlem
mishimas avatar
Egentligen ska krysset knappt vara spelbart ikväll. På de senaste sju bortamatcherna mot AIK har sex slutat oavgjort.

AIK:s Norrköpingsmatch stör lite på hur jag ser på AIK. Svängigt och kaotiskt är inte det AIK jag känner till utan det ska vara tillknäppt och chansfattigt. Norrköping visade att AIK går att såra mer defensivt än vad jag trodde, djupled och längs med backen och de stod på hälarna. Offensivt är det mest passion, inställning och kraft. Inte så mycket kreativitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in