Citat:
Ursprungligen postat av
MpunktM
Förstår. Omöjligt att köra sandaler på ditt jobb? Eller mer luftiga skor?
En mer okonventionell idé vore att använda absolut torr eller dylikt på fötterna i kombination med de övriga tipsen.
https://www.apotea.se/absolut-torr-35-ml
Att använda antiperspirant känns som något som inte riktigt är hälsosamt i det långa loppet.
Svårt att använda sandaler för jag jobbar i bygge och i trädgård. Egentligen borde jag ha riktiga arbetsskor och inte såna här träningsskor.
Vad tror du om talkpulver eller baby powder?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Utan att ha en negativ baksida i frågan.
Hur ser din fothygien ut? Du måste komma tillreda med den om problemet ska lösas på lång sikt.
Vilka typer av strumpor har du? Kan du byta till skor med mera luftgenomsläpp?
Jag har fötter som svettas mycket. Men har bytt till bättre strumpor, och sneakers med hål i.
Ändå gången jag har problem numera är i de redigaste vinterkängorna med tjocka strumpor.
Har bra hygien allmänt och vandrar runt i crocs utan sockar vanligtvis. Mycket bra ventilation och jag tvättar dom nästan dagligen med diskmedel.
Men dom här skorna använde jag tyvärr en tid då det regnade och jag drack massa öl (svettas som fan av det) så dom var ofta fuktiga den tiden.
Jag ska testa lite idéer från tråden nu veckan och se om jag kan fixa skorna. Skulle göra det nu i helgen men det sket sig.