2025-04-13, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
En rättegång sker under ed, och det kan vara straffbart att ljuga där. Så är det inte i ett polisförhör. Just nu är allt som skrivs bara spekulationer, eftersom vi inte vet – och kanske aldrig kommer att få veta – vad sanningen egentligen är

Det är vittnen som svär ed. Så du har fel går bra att ljuga hur mycket som helst som tilltalad.
Som sagt kom ihåg det när du är offentlig försvarare åt Dermot.
Citera
2025-04-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det är vittnen som svär ed. Så du har fel går bra att ljuga hur mycket som helst som tilltalad.
Som sagt kom ihåg det när du är offentlig försvarare åt Dermot.

Ja, vad var det du inte fattade? Om Clemenger kommer till en rättegång, då kommer det han säger – till skillnad från i ett polisförhör – att ske under ed. Det verkar som att du verkligen inte har förstått någonting
Citera
2025-04-13, 19:20
Avslutad
Citat:
Ja, vad var det du inte fattade? Om Clemenger kommer till en rättegång, då kommer det han säger – till skillnad från i ett polisförhör – att ske under ed. Det verkar som att du verkligen inte har förstått någonting

En rättegång sker under ed, och det kan vara straffbart att ljuga där. Så är det inte i ett polisförhör

Det stämmer inte. Det är inte straffbart att ljuga för honom i rättegång inte i polisförhör heller.
Citera
2025-04-13, 19:49
Medlem
Citat:
En rättegång sker under ed, och det kan vara straffbart att ljuga där. Så är det inte i ett polisförhör

Det stämmer inte. Det är inte straffbart att ljuga för honom i rättegång inte i polisförhör heller.

För vem?
Citera
2025-04-13, 22:27
Medlem
Citat:
Om han kommer till en rättegång som åtalad så kommer hans förhör inte att vara under ed, och han kan ljuga precis så mycket som han vill. Det kan påverka hans trovärdighet, vilket i sin tur kan påverka utgången i målet, men det finns inget straffbart i att ljuga som åtalad.

Eller menar du att han ska vittna i en annan rättegång, där han inte är åtalad?
Citera
2025-04-13, 23:09
Medlem
Clemenger fyller tydligen år idag. Han ser rätt belåten ut på sin Instagram – ett glas rött i handen och ett tack till alla för gratulationerna.
Citera
2025-04-14, 00:37
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Om han kommer till en rättegång som åtalad så kommer hans förhör inte att vara under ed, och han kan ljuga precis så mycket som han vill. Det kan påverka hans trovärdighet, vilket i sin tur kan påverka utgången i målet, men det finns inget straffbart i att ljuga som åtalad.

Det verkar inte särkilt troligt att han kommer till rättegång. Åklagare och Polis gjorde visst inga större ansträngningar att delge honom. Undrar varför man skickade ut en internationell efterlysning? Om det bara var för att rädda face, efter att Media och Alternativ media blåst historian? Hur som helst Brittiska polisen har uppenbarligen noll intresse i fallet, så det verkar vara helt överspelat nu. Det enda som återstår tycks vara att räkna ner preskriptionerna tills de når 32 i Februari.
Citera
2025-04-14, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Ja påpekar hur Staten, Åklagarna, Polisen, Media och Ideologerna, behandlar folk helt olika för liknande brott. Situationen är helt ohållbar. Sexköpslagen måste pausas och göras om, och göras rätt. Det duger inte att jaga enskilda köpare som Dermot.

Tycker du att kändisar behandlas orättvist? Vilket löjligt argument.
Citera
2025-04-14, 15:29
Medlem
Citat:
Tycker du att kändisar behandlas orättvist? Vilket löjligt argument.

Visst de behandlas orättvist.

Media hopar över etiska reglerna eftersom folk är nyfikna på kändisars smutsiga underkläder. Varje idiot tycker att hen har rätt att uttrycka sin åsikt om deras privat liv, utseende, ekonomi osv bara för att personen är känd.
Citera
2025-04-14, 16:46
Medlem
Citat:
Vilken attityd, och du har ju helt fel!
Missade du ordet ”vittnen” i inlägg 4093?

Pinsamt skrivet av dig att skribenten inte fattat någonting när det i själva verket är du som har fel.
Citera
2025-04-14, 17:25
Medlem
Public Enemys avatar
Vad är det för konstigt att inte vilja bli delgiven för ett brott som kommer att ge honom fängelse?

Jag skulle också lubbat från delgivningsmannen om jag kunde.

Nu har han ju en chans att slippa sitta i finkan, bara han väntar in preskriptionstiden innan han gör sig tillgänglig. Jag tror inte han är så jäkla sugen på att bosätta sig i Sverige igen, så han stannar nog på brittiska öarna. Men jag hoppas att han kan stämma lite massmedia för förtal vad det lider. Han är ju faktiskt inte dömd för något brottsligt.

Han har säkert både jobb och boende ordnat för sig i London, så det går nog ingen nöd på honom heller.
Citera
2025-04-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Vad är det för konstigt att inte vilja bli delgiven för ett brott som kommer att ge honom fängelse?

Jag skulle också lubbat från delgivningsmannen om jag kunde.

Nu har han ju en chans att slippa sitta i finkan, bara han väntar in preskriptionstiden innan han gör sig tillgänglig. Jag tror inte han är så jäkla sugen på att bosätta sig i Sverige igen, så han stannar nog på brittiska öarna. Men jag hoppas att han kan stämma lite massmedia för förtal vad det lider. Han är ju faktiskt inte dömd för något brottsligt.

Han har säkert både jobb och boende ordnat för sig i London, så det går nog ingen nöd på honom heller.

Jag tror att det är just det som gör de flesta som klagar galna. Han vill helt enkelt inte bli delgiven, och det är faktiskt inget olagligt med det.

Han postade på Instagram igår, på sin födelsedag. Han verkar må bra. Det måste vara fint väder i London – han såg nästan lite solbränd ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in