2025-04-01, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Intressant läsning/lyssning. Finns även på storytel. Han har inte haft det skit lätt i livet.

Står det nåt i boken om hur han bemästrade den horisontella dansen?
Citera
2025-04-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Haha.
Citera
2025-04-01, 15:03
Medlem
Citat:
Komiskt att hans bok heter Fly från monster.

Någon som läst den?

https://www.adlibris.com/se/bok/fly-fran-monster-9789137508665

Dermot Clemengers självbiografi är en drabbande berättelse om skam, mod och överlevnad. Det är hans sanna historia om monstren han flytt från, om resan mot frihet. Innan Dermot blev känd som domare i Let’s Dance skördade han stora framgångar som tävlingsdansare. Och det var kärleken till dansen som gav honom kraft att bryta med en destruktiv uppväxtmiljö. I ett fattigt, katolskt hem på Irland plågades han och hans nio syskon av en känslokall och våldsam pappa. Dansen var ljuset i tillvaron men också orsaken till daglig mobbning. Likt en verklighetens Billy Elliot dansade Dermot sig fri, till ett nytt hemland och till att bli vinnare av prestigefyllda tävlingar. Men bakom den lyckliga fasaden doldes mörka minnen och tunga familjehemligheter.

Han flyr från sitt jobbiga förflutna med sexköp?

Vad är det som är komiskt med namnet på boken/ boken?
Citera
2025-04-01, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
Vad är det som är komiskt med namnet på boken/ boken?

Han är på flykt från Sverige.
Citera
2025-04-01, 15:38
Medlem
Citat:
Haha..vad roligt du är.
Nej..inget om detta faktiskt.
Men mycket om hur han blev mobbad som barn. Och hur svårt det är att motstå detta.

Vi kommer alla från barndomen och naturligtvis påverkade allt som han fick gå igenom i livet honom. Barndomstraumor ursäktar inte någon vuxens handlingar, men de kan kanske förklara dem.

Det är intressant att Dermot tvingas återvända till "skola" full av mobbning och förnedring riktad mot honom. Dock det här är inte längre en skola, utan hela landet och det görs inte av barn utan av vuxna som tror att de kan mobba och göra narr av person för underhållningens skull.
Senast redigerad av Lina2992 2025-04-01 kl. 15:59.
Citera
2025-04-01, 15:46
Medlem
Citat:
Han är på flykt från Sverige.
Aha så menar du.
Ja en intressant analogi.
Inte komiskt för mig men väldigt intressant tanke.
Citera
2025-04-01, 16:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vi vill väl alla ha hem vår dansande irländare så att han kan förklara sig inför rätten ☺️

Förr eller senare måste han återvända till Sverige och ju förr, desto bättre.

Den brittiska polisen borde definitivt samarbeta med rättsväsendet i Sverige, som läget är nu skickar det inga positiva signaler att rymlingar har fristad i Storbritannien.
Man förstår dessutom att D*rmot inte vågade stanna kvar på Irland.
Mja, det beror nog på vad man rymmer från. Tror inte Kurdiska Räven skulle välja att fly till Storbritannien …
Citera
2025-04-01, 16:13
Avslutad
Citat:
Haha..vad roligt du är.
Nej..inget om detta faktiskt.
Men mycket om hur han blev mobbad som barn. Och hur svårt det är att motstå detta.

Vi kommer alla från barndomen och naturligtvis påverkade allt som han fick gå igenom i livet honom. Barndomstraumor ursäktar inte någon vuxens handlingar, men de kan kanske förklara dem.

Det är intressant att Dermot tvingas återvända till "skola" full av mobbning och förnedring riktad mot honom. Dock det här är inte längre en skola, utan hela landet och det görs inte av barn utan av vuxna som tror att de kan mobba och göra narr av person för underhållningens skull.

Lättare att ha sympati för trasiga människor som tvingas sälja sig själv.
Än att ha sympati för serie-sexköparen Dermot.

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemenger-jagas-internationellt-efter-de-31-sexkopen/

En annan kvinna berättar om Dermot Clemengers reaktion när hon vägrade sälja sex till honom.

– Han har frågat, men jag har inte gjort det. Han frågade om jag har ”body to body”, jag sa nej, då blev han arg och slängde på luren, säger kvinnan.

En tredje kvinna blir under förhöret ”väldigt berörd och ledsen” när hon berättar att hon känt sig tvingad att sälja sex för att klara sig ekonomiskt:

”Hon gråter mycket och uttrycker ångest över att behöva prata om det här ämnet.”
Citera
2025-04-01, 16:29
Medlem
Citat:
Lättare att ha sympati för trasiga människor som tvingas sälja sig själv.
Än att ha sympati för serie-sexköparen Dermot.

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemenger-jagas-internationellt-efter-de-31-sexkopen/

En annan kvinna berättar om Dermot Clemengers reaktion när hon vägrade sälja sex till honom.

– Han har frågat, men jag har inte gjort det. Han frågade om jag har ”body to body”, jag sa nej, då blev han arg och slängde på luren, säger kvinnan.

En tredje kvinna blir under förhöret ”väldigt berörd och ledsen” när hon berättar att hon känt sig tvingad att sälja sex för att klara sig ekonomiskt:

”Hon gråter mycket och uttrycker ångest över att behöva prata om det här ämnet.”

Ja, jag ser det. I Sverige är sympati för män nästan ett fenomen.
Citera
2025-04-01, 16:34
Avslutad
Citat:
Ja, jag ser det. I Sverige är sympati för män nästan ett fenomen.

En serie-sexköpande fegis som flyr från ansvar.

Är det en man?
Citera
2025-04-01, 17:02
Medlem
Citat:
En serie-sexköpande fegis som flyr från ansvar.

Är det en man?

Det är din åsikt. Du utgår från dina idéer om mänskligheten och individens integritet.

Jag tycker att en handling eller en sida av person inte är hela personen. En person är summan av alla handlingar och aspekter.

Man ska inte glömma att han ändå gjort mycket för Sverige, jag tror mer än många kommentatorer här i tråden.

Jag tycker inte att han förtjänar den förnedring han utsätts för. Men jag är inte en person som gillar att förnedra och stämpla andra med nedsättande namn. Men vi är alla olika.
Citera
2025-04-01, 17:13
Avslutad
Citat:
Det är din åsikt. Du utgår från dina idéer om mänskligheten och individens integritet.

Jag tycker att en handling eller en sida av person inte är hela personen. En person är summan av alla handlingar och aspekter.

Man ska inte glömma att han ändå gjort mycket för Sverige, jag tror mer än många kommentatorer här i tråden.

Jag tycker inte att han förtjänar den förnedring han utsätts för. Men jag är inte en person som gillar att förnedra och stämpla andra med nedsättande namn. Men vi är alla olika.

Det är inte "en" handling han köpte sex flera gånger.
Alla gånger tillsammans gör han till en super torsk.

Vad har han gjort för Sverige?

Dermot borde dansa hem till Sverige och möta elden. Då skulle folk få mer respekt för honom då han tar sitt ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in