2025-04-13, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Därmed finns ett uppdämpt behov av stora prisstegringar.

Det kan man tycka men hur högt hinner priset rusa, om det överhuvudtaget rusar, innan sommaren, när det blir, som vanligt nedgång?

Min nya plan är att börja sälja av vid 90K och sedan fortsätta sälja successivt om priset ökar mer. Typ 500K vid 90K, 500K vid 95K, rubbet vid 98/99K.

Sedan återinvestera en del i slutet av sommaren (jul/aug).

Som mest tror jag att vi kommer att passera 100K, säg 101-103K, med påföljande korrigering som inte återhämtar sig under sommaren.
Citera
2025-04-13, 11:26
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Det kan man tycka men hur högt hinner priset rusa, om det överhuvudtaget rusar, innan sommaren, när det blir, som vanligt nedgång?

Min nya plan är att börja sälja av vid 90K och sedan fortsätta sälja successivt om priset ökar mer. Typ 500K vid 90K, 500K vid 95K, rubbet vid 98/99K.

Som mest tror jag att vi kommer att passera 100K, säg 101-103K, med påföljande korrigering som inte återhämtar sig under sommaren.

Vad grundar du ens det här på?
Citera
2025-04-13, 11:30
Medlem
Citat:

Jag har ingen direkt uppfattning om priset innan sommaren, men jag tror att vi kommer att få se ett nytt ATH innan året är slut. En anledning till att jag tror det är alla positiva händelser och nyheter av mer fundamental karaktär som har åtföljt korrigeringen. En annan är grafens utseende och viss erfarenhet av bitcoins rytm.
Citera
2025-04-13, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar

På att det bör finnas ett uppdämt behov av högre pris, men jag skrev också: "om det överhuvudtaget rusar"
Citera
2025-04-13, 11:33
Avslutad
Citat:
Jag har ingen direkt uppfattning om priset innan sommaren, men jag tror att vi kommer att få se ett nytt ATH innan året är slut. En anledning till att jag tror det är alla positiva händelser och nyheter av mer fundamental karaktär som har åtföljt korrigeringen. En annan är grafens utseende och viss erfarenhet av bitcoins rytm.

Min primära teori är fortsatt att vi får en blow off top i november, men innan dess nedgång under sommaren.

Jag utesluter samtidigt inte att björnmarknaden kan börja redan i maj.
Citera
2025-04-13, 11:34
Avslutad
Citat:

Har du någon plan Haze?
Citera
2025-04-13, 11:48
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Har du någon plan Haze?

Min huvudsakliga plan är att reagera på prisutvecklingen.
Citera
2025-04-13, 13:54
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Därmed finns ett uppdämt behov av stora prisstegringar.

Ett uppdämt behov..?
Citera
2025-04-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ett uppdämt behov..?

Inte ett helt rigoröst resonemang, kanske, men jag tänker något sådant här:

Priset behöver gå upp för att spegla vad som har hänt mer fundamentalt, inte minst att USA har beslutat om att instifta en bitcoinreserv. Samtidigt som den nyheten kom gick priset i stället ned (!). Jag kan egentligen inte komma på en enda negativ bitcoinhändelse under hela korrigeringen från 100k till 74k. Denna obalans måste återställas, tänker jag.

Bitcoins hashrate indikerar för övrigt att ~100k vore ett mer rimligt pris i nuläget.

https://www.blockchain.com/explorer/charts/hash-rate

Det stämmer väl med priset innan den första händelse som egentligen inte hade med bitcoin att göra, Bybit-Ethereum-hacket, igångsatte en irrationell nedgång som nog mest har fött sig själv genom att svaga händer säljer av rädsla för ytterligare nedgång.
Citera
2025-04-13, 19:55
Avslutad
Märkligt att MicroStrategy går ut och säger att de planerar köpa mer. Så gör man inte när man köper. De vill tydligen pressa upp priset genom att meddela det. Märkligt
Citera
2025-04-13, 22:47
Medlem
hazenectars avatar
Den nya veckan har inte ens hunnit börja och Trump är redan igång med sina bullshit tariffer igen, suck
Citera
2025-04-14, 08:42
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Den nya veckan har inte ens hunnit börja och Trump är redan igång med sina bullshit tariffer igen, suck

Att folk i hela världen inte börjar misstänka att han har någon form av diagnos eller ålderssjukdom. Det är uppenbarligen något fel på honom. Sorgligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in