Citat:
Ursprungligen postat av
FlyboySeven
Ja, jag tror det.
Allt var bättre förr.
Givetvis fanns saker som var svårare med livet dåförtiden.
Men då hade vi varandra.
Nu har varje människa en skärm istället.
Läskigt.

Precis!
Vi hade inte det knarkandet. Inte det supandet och denna förbrukning av antidepressiva. Samt jag tror även antalet självmord var avsevärt lägre än idag.
Men ändå säger ju undersökningar svensken är en av de lyckligaste på jorden? Dock tror jag inte dessa undersökningar är vatten värda.
För det är precis som vad du säger att vi hade varandra på den tiden. När den ena gården hade problem med skörden så kom de andra dit och hjälpte till. Man bytte tjänster med varandra utan att behöva fakturera och betala och sen skulle Skatteverket komma och lägga sig.
Exakt precis allting på alla fronter så var Sverige Sverige mycket bättre och folket var gladare.
Nu har vi snabbmat, dåliga löner, obefintlig sjukvård, sämst pensioner. allt allt allt ...
Men ändå har arbetsgivarna mage att kräva IQ och personlighetstest precis som man skulle anställas för ett multinationellt företag och ha hand om miljarder i kassan.
Fast det gäller lager ansvarig på ett ICA- lager i Flen.
Snälla medsvenskar ställ inte upp på detta tramset. Gör som jag gör med mina gamla ansökningar att jag betackade mig för allt HR folk utan enbart var intresserad av seriös tjänst och en seriös intervju på ett arbete som verkligen fanns och inte påhittat som jag förstått många annonser äri dag på tex AF.