2025-04-13, 19:15
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Barnen går max 180 dagar per år i skolan, om de inte har en enda sjukdag.

Men de kan gå på ett fritidshem. Såna är öppna även på skollov.
Citera
2025-04-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Skolorna serverar oätlig GRISAMAT. Förstår du. Eller det går inte in i kraniet. Stannar någonstanns vid hästbygeln.

Nej, det är absolut inte oätligt. Bättre än gröt.
Citera
2025-04-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Jag bara undrar eftersom du uppenbarligen klarar köpa sälja och stå på loppis. Var är du och grunden för din sjukpension?
För jag tänker på en person i min närhet med smärtor från helvetet och är i princip sängliggandes men får avslag efter avslag år ut och år in.
Står gör jag ju inte då jag har rullstol
Sen väntar jag ju på besked
Dom kanske säger nej...
Men min situation ser ut som sådan att jag har varit med om 2 olyckor och 3 stora operationer
Smärtor 24/7 vilket också påverkar det psykiska måendet
Jag vill ju inte heller outa mig för mycket
Du vet hur folk snokar
Jag klarar av vissa saker
Inte andra
Men förstår du reagerar
Men hur ska man överleva
Jag har hund
Den får mig att gå ut varje dag
Citera
2025-04-13, 19:19
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nej, det är absolut inte oätligt. Bättre än gröt.
Du är helt efterbliven, fattar inte när du suger på din tumme du haft i röven. Slutdiskuterat.

Men det är bra att du aldrig avlat på dina stendumma gener. De duger bara som jordförbättrare. Rakt ner i blasket med skiten.
Citera
2025-04-13, 19:22
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Minimilönen på McDonalds i USA är 200 USD i timmen. En lön som de flesta vårdbiträden i Sverige inte är i närheten av.

Absolut inte. Varför hittar du på och luras?

De får mellan 11-15 dollar i timmen beroende på vad de gör.

https://www.indeed.com/cmp/McDonald's/salaries

Och vad har det med den här kvinnan att göra? Hon bor ju i Sverige.
Citera
2025-04-13, 19:24
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Om hon behöver mer pengar in så får hon väl jobba mer?
Att få jobb inom vården är väl inga problem idag?
Om hon får ut 16000 så indikerar det att hon inte har en heltidstjänst vilket får tankarna till att hon är en lat person.
Att gnälla på att hyran på 10000kr är hög är inte ok. Hon får flytta till något mindre och billigare!
För 30-40 år sedan var det inget konstigt att barnen delade sovrum.
Rent konkret hade dom kunnat bo i en tvåa. Barnen har eget rum och hon har antingen säng eller bäddsoffa i vardagsrummet.
Är du helt tappad? Det är vad en person får ut som jobbar i vården HELTID. En tvåa kan kosta 10000 vart fan bor du? Varför skulle dom behöva bo fyra personer i en tvåa? Du har noll koll på verkligheten. Om hon ska jobba mer vart fan ska barnen vara. Det är väl föräldrarna som ska fostra barnen? Du måste leva på ett boende i en skyddad verkstad.
Citera
2025-04-13, 19:27
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
De som har NPF diagnoser får även omvårdnadsbidrag, om hon har (?) barnförsäkring får hon även ut en rejäl slant från försäkringsbolaget….framgår något av detta?

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/foralder/om-ditt-barn-har-en-funktionsnedsattning/omvardnadsbidrag
Kan du få ja. Men då ska mycket till. Barnförsäkrings pengarna går till barnen inte föräldrarna.
Citera
2025-04-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Står gör jag ju inte då jag har rullstol
Sen väntar jag ju på besked
Dom kanske säger nej...
Men min situation ser ut som sådan att jag har varit med om 2 olyckor och 3 stora operationer
Smärtor 24/7 vilket också påverkar det psykiska måendet
Jag vill ju inte heller outa mig för mycket
Du vet hur folk snokar
Jag klarar av vissa saker
Inte andra
Men förstår du reagerar
Men hur ska man överleva
Jag har hund
Den får mig att gå ut varje dag
Då förstår jag din situation och förlåt att jag lät barsk.
Önskar dig all lycka till och en bra tillvaro utan den ekonomiska stressen.
Citera
2025-04-13, 19:31
Medlem
Citat:
Alla barn äter inte alltid i skolan. Dessutom är barn ofta hemma vid sjukdom. Sedan har du alla helgdagar, lördagar, söndagar och lovdagar

Förr sa man att ett barn kostar lågt räknat 1 mkr till 18-årsdagen. Idag får man nog räkna med betydligt mer. Har man massor av barn blir det otroligt dyrt. Bara att åka på semester med stor familj kan lätt kosta 100 tkr.

Då får man se till att planera därefter, jag menar inte att låta kall men det ÄR inte så svårt att ha t.ex soppa i frysen för sjukdagar.

Barn är dyra, det betyder inte att samhället ska betala för deras semesterresor.
Citera
2025-04-13, 19:31
Medlem
Hon får ut 16' efter skatt, 20' med barn- och bostadsbidrag. Stämmer det? Trodde bidragen var högre, 20' är lågt. Enda är väl försöka hitta billigare boendeform. Och större städer har ju den där billiga matbutiken för låginkomsttagare, men antar hon är kund där redan Och vända sig till kyrkan och hjälporganisationer för matkassar och kläder, i min stad har t.ex. svenska kyrkan Skattkistan med barnkläder utan kostnad. Majblomman och andra stiftelser kan man söka medel från till barnen och sommarkollo m.m.
Citera
2025-04-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Du är helt efterbliven, fattar inte när du suger på din tumme du haft i röven. Slutdiskuterat.

Men det är bra att du aldrig avlat på dina stendumma gener. De duger bara som jordförbättrare. Rakt ner i blasket med skiten.

Vad är tjänlig mat för dig?
Finn crisp?
Citera
2025-04-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Är du helt tappad? Det är vad en person får ut som jobbar i vården HELTID. En tvåa kan kosta 10000 vart fan bor du? Varför skulle dom behöva bo fyra personer i en tvåa? Du har noll koll på verkligheten. Om hon ska jobba mer vart fan ska barnen vara. Det är väl föräldrarna som ska fostra barnen? Du måste leva på ett boende i en skyddad verkstad.
Skitsnack. Finns inte en människa idag som jobbar heltid inom vården som får ut 16000. Möjligen för 5-10 år sen. 25000 får varenda vårdbiträde och städerska om de har kollektivavtal, dvs 19-20 efter skatt. En tvåa KAN kosta det ja. Högst troligt nyproduktion, gamla hyresrätter ligger betydligt lägre. Men gå du på snyftartikeln du..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in